BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 06:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] TI / IS Dolot powietrza do stozka
PostNapisane: 24 maja 2007, 12:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
witam

mam pewnien pomysl, jak zrobic dolot zimnego powietrza w swoim compakcie.

zauwazylem, ze zima silnik lepiej sie wkrecal na obroty i byl elastyczniejszy. Teraz w te upaly pod maska jest strasznie goraco i stozek zasysa gorace powietrze.

jednak zanim sie za to zabiore, chcialbym zobacyzc jak wy to macie rozwiazane?? mozecie powklejac fotki jak to u was jest?

narysuje i wkleje moje szkice co i jak chce zrobic ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 12:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
też mam zamiar zakładać stożek ale , póki nie wymyślę nic sensownego z pobieraniem powietrza z zewnątrz to narazie zostaje seria :D .
Oczywiście rury dolotu też muszą byś zaizolowane :hyhy:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 24 maja 2007, 14:14 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 13:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
wiec zaplanowalem sobie maly projekt:

jako ze nie mam halogenow, to postanowilem przerobic jedna zaslepke ;)

Obrazek

Gadalem juz z ojcem, i wytoczy mi chwytak. srednica chwytaka od 6 cm zweza sie do 5cm i na to zaloze 5cm gietka elastyczna rure ;) ktora puszcze pomiedzy klaksonami i skieruje ja na stozek.
Pod maska sprubuje zrobic jakas komore termiczna, zeby odgrodzic stozek od goracej chlodnicy. ale na to pomyslu nie posiadam....


Innych pomyslow nie znalazlem, licze ze wyjdzie to jakos profiii, zeby nie bylo wsi na zderzaku ;)



co o tym myslicie ??
czy zrobic go aluminiowego, czy moze lepiej z plastiku i pomalowac go pod kolor nadwozia?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 14:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Pomysl jest dobry ja tez mysle jak u siebie doprowadzic zimne powietrze bo faktycznie czuc spora roznice w jezdzie w dzien powiedzmy 30 stopni a wieczorem jak juz jest chlodniej autko wtedy odzyskuje zycie. Nie wiem tylko czy to dobry pomysl z tym halogenem nie za ladnie bedzie to wygladalo moze lepiej gdzies za ta kratke w przednim zderzaku wlot zrobic zeby nie bylo tego az tak widac albo wyciac dziure w zderzaku ale od spodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 14:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
u mnie problemem jest to, ze nie mam kratki....

mam po prostu inny zderzak, ktorego nie chce dziurawic... no ale pomyslalem ze jak zrobie wlot powietrza w zaslepce halogenu to nie bedize az tak zle ;)
Obrazek

Mialem kiedys chwytak pod zderzakiem.. ale przod mam tak nisko, ze po 2 przejazdach przez progi zwalniajace chwytak odpadl;)


w sumie pomaluje ja pod kolor nadwozia i nie bedize sie rzucac w oczy az tak mocno ;)

A czy ktos ma jakies patnety na zrobienei teog jakos bardziej profi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 17:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 99
Lokalizacja: Złotoryja
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Witam. Przemek zerknij sobie na tą stronkę http://www.understeer.com/onlinestore-engine.shtml
Ta są zdjęcia jak jest zrobiona ta komora termiczna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
HMM co do stożku i dolotu to duzo można pisac , ja miałem w swojej IS na początku zwykły stozek
Jak była zimna ładnie się zbierała jak się zagrzała to było zamulenie jeździłem tak przez 5msc i myślałem ze mi przybyło mocy  puzniej nazbierałem kasy i kupiłem cały dolot kosztowało mnie to 270zł i rura z pleksji . i co się okazało IS zaczła ciagnac lepiej o samego dołu , ale co z tym poszło strasznie zaczla łykac paliwo zatankowałem za 50 zł i zrobiłem 78km . a normalnie robiłem 136km wiec postanowiłem powrucic jak na razie do seryjnego dolotu , a jak będzie kasa to się kupi cos dedykowanego do IS pozdrawiam

_________________
BYLO 318IS JEST 325m50 VANOS GS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 20:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
kryters, dzieki za linka, fajnie te komory na stozek.. jednak chalupniczo to ja sobie nie dam rady tego zrobic.... a cenowo to troszke kosztuje ;)

jak na razie, przy goracej masce bez dolotu na trasie pali mi ok 10 w miescie ok 12-14 gazu, wiec az tak mocno spalanie nie wzroslo ;)

Licze ze jak bedzie dolot powietrza i odseparowany stozek, to poprawi sie lekko dynamika ;) bo po zimie czuc wyraznie ze cos oslabl ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2007, 17:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
wiec tak: jako ze ja nie lubie czekac, wzielem sie do roboty dzis i zrobilem 3/4 z zamieroznych celow

wycielem otwor owalny w zaslepce halogenu, z zywicy i maty szklanej wyprofilowalem go ladnie, zeby mozna bylo na jego koniec nalozyc rure aluminiowa, gietka o srednicy 77mm

Obrazek

rure poprowadzilem pomiedzy klaksonami lampa a nadkolem i skierowalem na stozek ;)

wyraznie czuc poprawe w jezdzie i prowadzeniu auta ;)

to jest dopiero plan wykonay w 3/4

poniewaz 1/4 to zrobienie przegrody z blachy aluminiowej, zeby odgrodzic stozek od chlodnicy i silnika.

zalozenie jest takie, ze zimne powietrze bedize wpadalo na stozek i do komory i stozek nie bedzie ciagnal cieplego przez co jeszcze bardziej powina poprawic sie dynamika ;) bo przyrostow mocy ot nie oczekuje :hyhy:

postaram sie zrobic fotki jakos na dniach i pokazac co i jak ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2007, 19:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
chetnie zobacze fotki ;)

_________________
BYLO 318IS JEST 325m50 VANOS GS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2007, 10:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
tak wyglada przerobiona zaslepka:
Obrazek


Jak zrobie przegrode pod maska to pstrykne nowe fotki ;) i je oczywisce wkleje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL