BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 października 2025, 23:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90 330i] Wycinanie katalizatorów - błędy kata
PostNapisane: 1 października 2025, 09:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E90 330i
To mój pierwszy temat, jestem ogólnie świeży w temacie - autko mam od czterech miesięcy.
Od razu po zakupie samochodu, wyposażyłem się w skaner do portu OBD2 i od początku wyskakiwały błędy 2B09, 2B0B, 2B08, 2B0A i 30E9, czyli jak wyczytałem błędy z NOXem, starzejącym się, zasiarczonym katalizatorem. Poza tym było kilka innych błędów, które jednak po usunięciu nie wróciły. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z mojej "Beatki", śmiga jak trzeba i dopiero ostatnio zauważyłem trochę problemów: chwilowe falowanie obrotów po odpaleniu na zimnym, nieco gorsze wchodzenie na obroty, czasem trochę dymu z wydechu przy jednoczesnym zapachu spalenizny, takim właśnie siarkowym i jakby cięższa praca w przedziale 1,5-3 tysięcy obrotów (a może to tylko kwestia bardziej basowego dźwięku po wypięciu kabelka, żeby klapka w wydechu była ciągle otwarta?), a poza tym wyskoczyły błędy 2F9E i 2F6C.
Zdecydowałem się w takiej sytuacji wyciąć katalizatory. Stąd ostatecznie pytanie jak zrobić to prawidłowo, które z czterech katów (jak się zorientowałem dwa przy kolektorze i dwa dalsze przy tłumiku) wyciąć, czy przejmować się sondami i oczywiście czy później szukać kogoś, kto zakoduje, no właśnie, co dokładnie?
Dziękuję z góry za pomoc, a tym bardziej za szybkie odpowiedzi, bo jeżdżę niemało (jakimś cudem 6 000 km w 4 miesiące), a czuję, że auto się dusi i strasznie mnie to smuci.

Jeszcze na marginesie pije trochę oleju, ale tylko w trasie, tak jak gdyby nie służyły jej prędkości autostradowe i stałe obroty koło 2,5-3 tysięcy RPM. Nie pije ani trochę, kiedy pojeżdżę trochę agresywniej i nawet dam kilka razy "w podłogę do czerwonej". Może przy okazji ktoś może podpowiedzieć z czego może wynikać to spragnienie w trasie.


Załączniki:
Komentarz: taki znalazłem rysunek układu wydechowego - może pomoże
B0060489.jpg
B0060489.jpg [ 50 KiB | Przeglądane 166 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 330i] Wycinanie katalizatorów - błędy kata
PostNapisane: 1 października 2025, 14:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 538
Moje BMW: Tesla S; BMW 525i
Po odpaleniu przygasa Ci, bo pewnie ma problem z testem DISA. Wyjmij, przeprowadź diagnostykę czy działa jedna i druga.
Olej bierze, bo te silniki mają wadliwe uszczelniacze zaworowe. Po prostu trzeba ja wymienić, da się to zrobić w okolicach 2k zł.
Katalizatory wymień na nowe, niech tłumikarz dobierze z zamiennika. Jeśli je usuniesz, auto będzie chodzić jak gruz, a błędów tylko przybędzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 330i] Wycinanie katalizatorów - błędy kata
PostNapisane: 1 października 2025, 14:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E90 330i
kinko napisał(a):
Po odpaleniu przygasa Ci, bo pewnie ma problem z testem DISA. Wyjmij, przeprowadź diagnostykę czy działa jedna i druga.
Olej bierze, bo te silniki mają wadliwe uszczelniacze zaworowe. Po prostu trzeba ja wymienić, da się to zrobić w okolicach 2k zł.
Katalizatory wymień na nowe, niech tłumikarz dobierze z zamiennika. Jeśli je usuniesz, auto będzie chodzić jak gruz, a błędów tylko przybędzie.

Dzięki za odpowiedź. Co masz na myśli z testem DISA i wyjmowaniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 330i] Wycinanie katalizatorów - błędy kata
PostNapisane: 2 października 2025, 11:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 538
Moje BMW: Tesla S; BMW 525i
DISA to takie zawory, które regulują przepływ w kolektorze ssącym. Można to działaniem porównać do przepustnicy.
Psują się w ten sposób, że zacinają się w jednej pozycji, nie ruszają się, albo ruszają się niepoprawnie.
Po starcie twoje auto zawsze sprawdza zakres ruchu tych zaworów. Jak z jednym lub dwoma jest problem to potrafią zdławić auto.
Żeby zweryfikować, czy działają poprawnie, trzeba je wyjąć i INPĄ nakazać ich ruch.

https://www.youtube.com/watch?v=lSbpewwOoyI
https://www.youtube.com/watch?v=vaeAKeq371w


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL