BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 23:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 20:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
nugat18 napisał(a):
Jak podlaczyles przewód tempomatu od kiery do pinu 27 w komorze silnika, Po naciśnięciu tempomatu na kierownicy zapaliła sie na zegarkach kontrolka tempomatu ?
Rozumiem ze inpa robileś poprostu test zegarów

Jezeli z kierownicy nie odpala tempomatu spr ponownie pinu 27 możliwe ze nie zwiera zworka która wsadziłeś.

Tak podpięte do pinu 27, po naciśnięciu tempomatu na kierownicy nic się nie dzieje.
Test zegarów robiłem aby wykluczyć nie działającą kontrolkę.
INPA sprawdzałem czy guziki na kierownicy wogólę działają. Przewód do pinu 27 sprawdzałem 6 razy, nie ma mowy o pomyłce. Wiązka jest orginalna z aso bmw.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 22:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
No to wychodzi na to ze faktycznie trzeba updata zrobić albo zadaptować tempomat o ile sie da?
Juz kolegaz w tym temacie pisal ze w serwisie mu to ogarneli.
Ale bardzo dziwna sprawa przyznam szczerze schemat jest prosty i skuteczny nie ma gdzie sie pomylić moze Brakuje u Ciebie czegos w instalcji

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 11:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
Lukasz_S napisał(a):
nugat18 napisał(a):
Jak podlaczyles przewód tempomatu od kiery do pinu 27 w komorze silnika, Po naciśnięciu tempomatu na kierownicy zapaliła sie na zegarkach kontrolka tempomatu ?
Rozumiem ze inpa robileś poprostu test zegarów

Jezeli z kierownicy nie odpala tempomatu spr ponownie pinu 27 możliwe ze nie zwiera zworka która wsadziłeś.

Tak podpięte do pinu 27, po naciśnięciu tempomatu na kierownicy nic się nie dzieje.
Test zegarów robiłem aby wykluczyć nie działającą kontrolkę.
INPA sprawdzałem czy guziki na kierownicy wogólę działają. Przewód do pinu 27 sprawdzałem 6 razy, nie ma mowy o pomyłce. Wiązka jest orginalna z aso bmw.

wgranie nowszego softu załatwi sprawę tempomatu i polepszy prace motorowni.... tylko PROGRAMEM DIS to zrobisz

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 21:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
A czy ktoś wie w jaki sposób disem?
Było by to przydatne w tym temacie

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 21:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Kentos napisał(a):
wgranie nowszego softu załatwi sprawę tempomatu i polepszy prace motorowni.... tylko PROGRAMEM DIS to zrobisz

Też jestem zdania, że update softu w sterowniku załatwi sprawę. Ogarniam DIS, mam opis jak to zrobić, ale
brak mi odwagi. Wiem, że do takiego updatu niezbędne jest podłączenie prostownika aby prądu nie brakło.
Samochód jest w tym momencie za granicą i raczej się nie zdecyduje, aby to robić. Jak wrócę do kraju
czyli za niedługo mam ofertę od nieautoryzowanego serwisu BMW w Mysłowicach, że ogarną mi to za 120zł.
Na własną rękę nie będę kombinował...Dzięki za porady

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 1 lutego 2012, 09:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 226
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b22>b25
Zna ktoś może sposob na wyjecie dwóch wtyczek z tylniej strone poduszki?są tam dwie okrągłe wtyczki i nie wiem jak je odpiąć.Czy nie da sie poprostu?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 1 lutego 2012, 12:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Oglądnij dobrze te wtyczki to zobaczysz, że trzeba zwolnić zabezpieczenie

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 8 lutego 2012, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 37
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E39 525d '03 tour
Kod silnika: M57N
Właśnie skończyłem montaż multifunkcji w e46 318d m47 '02. Przyciski od radia działają, lecz tempomat nie.... Kabel dołożony w pin 27. Zainteresowany jestem updat'em kompa, lecz ten link który podał kolega @dondahaka, pokazuje jak zaadoptować przepływke, czyżby procedura była identyczna ???

_________________
Było e30 2.0i clima coupe '90, e39 528ia '98, e46 318D '02. Obecnie e39 525D '03 . Przyjdzie i czas na 7er :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 8 lutego 2012, 22:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 124
Lokalizacja: Będzin
Moje BMW: e87 120i
Kod silnika: N46
Garaż: Jest e87 120i

Było e46 318d N47 ->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=66576
Czcigodny, sprawdź jeszcze raz przewody, bo u mnie działało wszystko od razu (e46 318d, maj 2002r, m47).

_________________
Jest: e87 120i

Było: e46 318d -> Astra J Sport


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 8 lutego 2012, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 37
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E39 525d '03 tour
Kod silnika: M57N
Dzięki Wieczorek. Sprawdzę to jutro jeszcze raz...

_________________
Było e30 2.0i clima coupe '90, e39 528ia '98, e46 318D '02. Obecnie e39 525D '03 . Przyjdzie i czas na 7er :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 9 lutego 2012, 01:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Napewno, coś z okablowaniem, masz rok i model jak ja i u mnie wszystko normalnie smiga

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 9 lutego 2012, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 37
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E39 525d '03 tour
Kod silnika: M57N
Dziękuję za wskazówkę, faktycznie pin nie stykał zbyt dobrze w kompie. Niewielka poprawka i wsio śmiga jak ta lala :)

_________________
Było e30 2.0i clima coupe '90, e39 528ia '98, e46 318D '02. Obecnie e39 525D '03 . Przyjdzie i czas na 7er :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 10 lutego 2012, 00:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
:ok: miłego użytkowania

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 27 lutego 2012, 23:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 39
Moje BMW: E46 320TD M-Pakiet
Kod silnika: M47N
witam

mam male pytanie. mianowicie moze mi ktos powiedziec jak jest przesylany sygnal z kierownicy do radia?? jakie kable za to odpowiadaja? i jakie wtyki? byc moze u mnie brakuje wlasnie czegos takiego

pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 28 lutego 2012, 04:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Lukasz_S napisał(a):
Odkopuje ;)

Mam ten sam problem co kolega wyżej.
Mam org kierownice M pakiet bez multifunkcji, kupiłem już kompletną instalacje i sam plastikowy panel z przyciskami
Panel jeszcze do mnie nie doszedł, ale wydaje mi się, że potrzebuję jeszcze kabelek do połączenia panela z kierownicą(taśmą)

I tera pytanie czy to jest kabelek oznaczony nr 5?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=32&fg=35

Z góry dzięki


Właśnie przymierzam się do multi i brakuje mi tego 4ro żyłowego kabelka nr5 powyżej.
Ma może ktoś ten kabelek na zewnątrz, albo coś i może mi podać jak łaczą się piny który z którym?
Bym sobie zrobił taki kabelek, będę bardzo wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 28 lutego 2012, 11:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Wtyczki z obu stron są takie same...
Zrób sobie sam ten kabelek łącząc pin nr 1 z taśmy do pinu nr 1 guzików itp...
Za ori przewód BMW zapłaciłem 110 zł :)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 28 lutego 2012, 16:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 14
Lokalizacja: Wejherowo
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47n
Witam!

Jestem w trakcie zabierania się za montaż kierownicy czteroramiennej w której brakowało oryginalnych przycisków od multifunkcji. Dołożyłem przyciski od BMW E38 to tej kierowcy, jednakże ani przyciski od radia czy tempomatu nie działają. Zatem mam pytanie: czy przyciski do takiej kierownicy muszą być dokładnie od modelu e46 czy też może podejdą takie od BMW e39 ?


EDIT:

Okazało się że jeden pin w kostce od kierownicy był troszeczkę nadłamany (krótszy) co powodowało że przyciski od radia i tempomatu nie działały z powodu braku zasilania. Teraz wszystko Hula tak jak powinno. Pzdr


Ostatnio edytowano 2 marca 2012, 20:10 przez Majkez, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 29 lutego 2012, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: M62b22
:hurra: Wielki szacun dla Rogera z Nysy. W nysie będzie już druga Buma z dorobioną kierownicą. Super że dałeś zdjęcia bo domysliłem sie że przewód czerwono biały i w żółte centki to właśnie ten o który chodzi.
Z ciekawostek to została mi wiącha z klimy. Więc bezproblemu 3pinowe wtyczki i dodatkowy kabelek wetknołem w taśme do rozwijki. Zaoszczędziłem jakieś 57zł + koszta wysyłki, a wszystko działa igła :ok:

_________________
KONTIBOX budujemy dla ciebie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 29 lutego 2012, 19:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 124
Lokalizacja: Będzin
Moje BMW: e87 120i
Kod silnika: N46
Garaż: Jest e87 120i

Było e46 318d N47 ->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=66576
Majkez napisał(a):
Witam!

Jestem w trakcie zabierania się za montaż kierownicy czteroramiennej w której brakowało oryginalnych przycisków od multifunkcji. Dołożyłem przyciski od BMW E38 to tej kierowcy, jednakże ani przyciski od radia czy tempomatu nie działają. Zatem mam pytanie: czy przyciski do takiej kierownicy muszą być dokładnie od modelu e46 czy też może podejdą takie od BMW e39 ?


Mam klawisze od e38 w swoim e46 i wszystko działa więc sprawdź poprawność podłączenia.

_________________
Jest: e87 120i

Było: e46 318d -> Astra J Sport


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 2 marca 2012, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 318d+
Kod silnika: M47N
Roger, doklej tego linka do instrukcji.
Fajnie pokazuje jak rozebrac kiere i poprowadzic kable.

http://www.bimmersport.co.nz/forums/ind ... opic=30917


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL