BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 16:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci - spalanie trasa TEST Pb95 vs Pb98 1000km
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 00:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Wyzsza liczba oktanowa sprzyja wiekszemu spalaniu i nie ma co liczyc na oszczednosc nie po to sa te paliwa. Nigdy nie mamy takich samych warunkow temperatury itd zeby dalo sie to porownac. Jedyna mozliwosc to przejechac jednego dnia dwa razy ta sama trase w ta sama strone ale watpie zeby komus chcialo sie robic takie testy. Jakis czas temu ogladalem niemiecki test na mercedesie 124 coupe testowali jakies wynalazki do oszczedzania paliwa i na tej samej trasie ok 100km z tym wynalazkiem(jakis chyba magnetyzer) mimo tego samego stylu jazdy stała predkosc itd spalanie wyszlo okolo 0,5L wieksze niz bez niego i mowili ze on nie zwieksza spalania bo to nie mozliwe tylko poprostu warunki wyszły troche inne i stad roznica wiec nie jestesmy w stanie wychwycic roznicy typu 0,5L nawet tego samego dnia na tej samej trasie. Mozna jednak zasiegnac opinii ludzi znajacych sie na parametrach i własciwosciach paliw i kazdy wam powie ze wyzsza liczba oktanowa moze spowodowac troche wieksze spalanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci - spalanie trasa TEST Pb95 vs Pb98 1000km
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 01:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
--==Mały==-- napisał(a):
z tym wynalazkiem(jakis chyba magnetyzer)

magnetyzery fakt faktem w ogóle nie wpływają na spalanie - paliwo nie jest dipolem, a nawet jakby było to jest rozbijane na aerozol i wtryskiwane jako chmurka do cylindra, więc pola magnetyczne nie mają na to żadnego wpływu ;)

--==Mały==-- napisał(a):
Wyzsza liczba oktanowa sprzyja wiekszemu spalaniu i nie ma co liczyc na oszczednosc nie po to sa te paliwa.

a czy to nie jest tak z paliwami o wyższej liczbie oktanów że po prostu jest mniejsze spalanie stukowe, czyli że silnik 'równiej' pracuje najprościej mówiąc? nie znam się jakoś szczególnie w tej kwestii, ale tak mi się obiło o uszy jakiś czas temu ;) ...w ogolnym rozliczeniu na pewno wyjdzie oszczednosc na serwisie jak jezdzi sie na paliwie do ktorego silnik jest dostosowany (np w moim przypadku 98), w porownaniu do tego jak jezdzi sie na niedostosowanym hehehe ;)

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci - spalanie trasa TEST Pb95 vs Pb98 1000km
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 10:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Paliwa wysokooktanowe nie sa robione dla oszczednosci a dla zwiekszenia efektywnosci a to dwie przeciwne sprawy. Paliwo wysokooktanowe lepiej i szybciej sie spala dzieki czemu mozna podac wieksza dawke tlenu w tym samym czasie i uzyskac wieksza moc ale sa to minimalne roznice w praktyce nie zauwazalne o ile auto nie jest wysilone i nie ma ostrego programu. Duzo ludzi popełnia bład i leje np 98-100okt do samochodow przystosowanych do 91-95 i to głupota i przyniesie wiecej strat niz zysku. M54 moze jezdzic i na 95 i na 98. Ja w m3 e46 jezdziłem tylko na 95 i moc a hamowni 345km 393nm wiec nawet temu auto pasowała 95 moim zdaniem w przypadku seeii nie ma sensu generowac sztucznych kosztow co innego STI czy EVO po ostrych programach tam oktany maja znaczenie ale to całkiem inne konstrukcje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci - spalanie trasa TEST Pb95 vs Pb98 1000km
PostNapisane: 15 grudnia 2012, 03:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
--==Mały==-- napisał(a):
Paliwa wysokooktanowe nie sa robione dla oszczednosci a dla zwiekszenia efektywnosci a to dwie przeciwne sprawy. Paliwo wysokooktanowe lepiej i szybciej sie spala dzieki czemu mozna podac wieksza dawke tlenu w tym samym czasie i uzyskac wieksza moc ale sa to minimalne roznice w praktyce nie zauwazalne o ile auto nie jest wysilone i nie ma ostrego programu. Duzo ludzi popełnia bład i leje np 98-100okt do samochodow przystosowanych do 91-95 i to głupota i przyniesie wiecej strat niz zysku. M54 moze jezdzic i na 95 i na 98. Ja w m3 e46 jezdziłem tylko na 95 i moc a hamowni 345km 393nm wiec nawet temu auto pasowała 95 moim zdaniem w przypadku seeii nie ma sensu generowac sztucznych kosztow co innego STI czy EVO po ostrych programach tam oktany maja znaczenie ale to całkiem inne konstrukcje.

Masz rację, z wyjątkiem tym:
Cytuj:
Paliwo wysokooktanowe lepiej i szybciej sie spala

Im więcej oktanów, tym paliwo słabiej i wolniej się pali. Oktany są po to, aby paliwo zmieszane z powietrzem można było szybciej i mocniej sprężyć, bez zapłonu samoczynnego, zwanego dalej stukaniem. No a reszta jest tak jak piszesz, można lać więcej oktanów, ale nie ma to sensu. Lejąc zbyt mało oktanów, czujniki spalania stukowego dadzą info do ECU, aby ten przestawił zapłon tak, aby nie uszkodzić silnika.
Bieda jest dopiero, jak silnik nie ma stukowców i zalejemy za mało oktanów.
blademaccoy: Twoje małe bezdachowe R6 pali >= co moje duże opasłe V8. Nie wiem, czy ja mam się cieszyć, czy ty smucić :):

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci - spalanie trasa TEST Pb95 vs Pb98 1000km
PostNapisane: 18 grudnia 2012, 16:09 
blademccoy napisał(a):
kompletnie zapomnialem o tym temacie :P ...rzucilem okiem na moje statystyki ze spalania paliwa w przeszlosci i wyglada to nastepujaco:

Kod:
Eurosuper 95   21,26 l/100km
VPower 95      20,57 l/100km
Verva 98      20,41 l/100km


wszystko w podobnych warunkach - na tym samym ogumieniu, po 6-7 tankowań, automat, zima, podobne natężenie ruchu, krótkie odcinki, korki itd itp... no i w aucie wszystko sprawne...

a jeśli chodzi o koszty paliwa (ceny przybliżone bo nie znam dokładnych):
Kod:
Eurosuper95   5,50
VPower95      6,00
Verva98      5,70


co w przeliczeniu na koszt przejechania 100km wynosi
Kod:
Eurosuper95   117zł/100km
VPower95      123zł/100km
Verva98      116zł/100km


Tak to się prezentuje - z mojego testu wynika że najoptymalniej jest jeździć na 98 z kilku powodów:
- relatywnie najmniejsze spalanie spośród innych paliw
- producent zaleca paliwo 98 oktan
- sredni koszt przejechania najnizszy dla paliwa 98 oktan


:ok: dobrze prawsz kolego, zgadzam się z tym w 100%
Ja po zatankowaniu pb95 myślałem że coś się zepsuło w aucie bo po prostu jechać nie chciało a wskaźnik leciał do lewej w oczach.
Teraz tylko 98.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci - spalanie trasa TEST Pb95 vs Pb98 1000km
PostNapisane: 21 grudnia 2012, 22:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 394
Lokalizacja: POLSKA
może masz tak zaawansowany technologicznie silnik że nie trawi 95? Ja do swojej też zalewałem na początku raz 95 raz 98 i raz 100, różnicy nie było żadnej. Teraz leje więc 95 i sobie ją chwalę. Za to wybieram w miarę renomowane stacje. Co do tych oktanów to jest tak jak pisano, że im większa liczba oktanowa tym mniejsze ryzyko spalania stukowego. paliwo takie spala się wolniej i silnik ma ponoć minimalnie mniejszą moc. Jeśli chodzi o spalanie stukowe to przy takich silnikach jakie mamy to zjawisko nie wystąpi nawet na 91oktanowej benzynie. Dodam jeszcze, żeby nie sugerowac sie tym że np w F1 leje sie wysokooktanowe paliwa. Tam są to zupełnie inne konstrukcje i silniki które tam pracują są tak wysilone że jest bardzo duże ryzyko spalania stukowego. Jest to jedyny powód zalewania tam takich paliw. Gdyby zjawisko spalania stukowego przestało istnieć to zalewano by paliwa o jak najmniejszej licznie oktanów by uzyskać jak największą moc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci - spalanie trasa TEST Pb95 vs Pb98 1000km
PostNapisane: 26 grudnia 2012, 00:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: 320D
Kod silnika: M47N
Ja to nie wiem jak wy możecie opierać się na wskazaniach komputera pokładowego.
Ja swoją 320d jadąc 80-90km/h na trasie mogę zejść do 3,6l/100km i co z tego jak w
rzeczywistości zeżre około 6 litrów. Jadąc normalnie też mocno zaniża.
To jest jakiś licznik satysfakcji albo u mnie jest coś zepsute :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci - spalanie trasa TEST Pb95 vs Pb98 1000km
PostNapisane: 26 grudnia 2012, 01:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Anonymous1 w pewnym sensie masz rację ale jeśli skalibrujesz to spalanie będą różnicę nie wielkie jeśli oczywiście zrobisz to poprawnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci - spalanie trasa TEST Pb95 vs Pb98 1000km
PostNapisane: 26 grudnia 2012, 21:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 394
Lokalizacja: POLSKA
Jest w dziale 'zrób to sam' diy jak dokonać kalibracji średniego spalania. Mi się ono pokrywa z tym co pieczołowicie wyliczyłem tankując do pełna na tym samym dystrybutorze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL