BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2024, 12:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 31 marca 2012, 10:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
eeeeeee jak to :cisza: ja chcę dłubać. Czyli co nic nieda sie poprawić ;> bo ja tam widze lewa strona z prawą troszkę się różnią ale to już chyba bardziej trzeba szukać nieszczelności itp (bardziej mechanicznie niż programowo)

napiszcie czy jest dobrze, bardzo dobrze, czy może być lepiej :D.

I co gdzie jeszcze mogę sprawdzić ;].

Jeśli wiecie jak łatwo sprawdzić gdzie jest nieszczelność w klimie to bym prosił o info bo mam masakre (jest post na forum).

P.S
Może po prostu valtek lubi dostawać po tyłku aby działał poprawnie

jak jakie wartości osiągną te korekty to mam zacząć gmyrać ?

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 31 marca 2012, 10:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Jedynie co możesz zrobić to wymienić wtryski na hana. Na valtekach właśnie tak jest, że czy jeździć wolno czy szybko, spalanie bardzo się nie różni
Po zmianie wtrysków i regulacji spalanie powinno odrobinę spaść.
Przy tym setupie jaki masz teraz to naprawdę nic nie ruszaj, bo będzie napewno gorzej.

Więc nie grzeb w regulacji tylko siądz i napij się dobrego browara :ok:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 31 marca 2012, 10:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
ok fajnie dzieki śliczne wtryski bym wymienił ale szkoda kaski jak na razie (bo z 600-700) pewnie trza by wydać. Póki jest ok to chyba niema co ich wymieniać

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 31 marca 2012, 16:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Lo [cenzura]...pieknie to wyglada...no to masz dobrze wyregulowane...nic nie ruszaj bo diabla narobisz ;) Jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 31 marca 2012, 20:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
hehe tylko mi powiedzcie czemu dobrze na jakiej podstawie się to stwierdza na takiej że adaptationy sa takie same na pb i na lpg czy cos innego ?

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 03:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Adaptacje powinny dazyc do zera. Dziala to tak, ze jak np masz za uboga mieszanke, to komp Ci ja wzbogaca podnoszac krotkoterminowe. Gdy dzieje sie tak przez dluzszy czas komp podnosi dlugoterminowe. U Ciebie jest idealnie (korekty bliskie 0). Jakby bylo zle to bys mial wartosci np +20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 06:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
ded napisał(a):
Adaptacje powinny dazyc do zera. Dziala to tak, ze jak np masz za uboga mieszanke, to komp Ci ja wzbogaca podnoszac krotkoterminowe. Gdy dzieje sie tak przez dluzszy czas komp podnosi dlugoterminowe. U Ciebie jest idealnie (korekty bliskie 0). Jakby bylo zle to bys mial wartosci np +20

I wszystko na temat :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 09:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Kisiel24, ty oragnales w koncu swoja instalke? Wczoraj czytalem ponownie Twoj topic na lpg-forum i chce wystroic u siebie-powinno byc latwiej bo ja mam m52. Zastanawiam sie tylko czy dysponujesz gotowymi wskazowkami, bo nie bardzo mi sie widzi robic kilka podejsc a zapowiada sie trasa 300km, podczas ktorej moglbym sie zajac regulacja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 10:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Heh, narazie odwlekam ta regulacje...znalazlem blizej gdanska goscia ktory ogarnia temat gazu, jestem z nim ustawiony bodajze na wtorek...i bedziemy walczyc, po rozmowach twierdzi ze mam za duze dysze i tu lezy problem :| , ale mysle ze Pawel dobrze je dobral...Generalnie jakis czas temu jezdzilem i ustawialem z ISA2 i powiem, ze bylo dobrze...ale na lpg-forum podpowiedzieli, zeby obnizyc po takim strojeniu mnoznik, bo na samym dole mialem za bogato...ale po takiej obnizce zaczelo mi sie pierdzielic, wiec teraz zmienilem swiece pokasuje adaptacje i raz jeszcze sprobuje z ISA powalczyc...a jak nie to we wtorek bede u goscia walczyl ;)
Twoj silnik powinno sie chyba lepiej ustawic, prosciej...ale zadnych nowych wskazowek i podpowiedzi Ci nie udziele...bo neistety sam jeszcze malo kurde umiem :/ :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 11:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
U mnie stag 200 nie ma korekt po temp i obrotach- tylko mapka i koniec. Nikodem twierdzil ze powinienem usredniac wartosci bo idealnie nie zrobie (choc dupochamownia nie wykazuje na istnienie problemu). Mam gdzies jego mapke zrobiona do 4000obr (byla zagieta miedz i padajace lambdy), chyba ja wgram i bede probowal gore dostroic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 14:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
po rozmowach twierdzi ze mam za duze dysze i tu lezy problem :| , ale mysle ze Pawel dobrze je dobral


Ty nie masz żadnych dysz ;) Wtryskiwacz Hana jest przeznaczony do danego wydatku i mocy silnika. Jeżeli mnożnik na początku mapy oscyluje koło 1, a na końcu około 0.8 to wydatek wtryskiwacza jest prawidłowy, zakładając że ciśnienie jest w miarę stałe i zbliżone do 1 bar.

Poza tym w którym kierunku wędrują korekty długoterminowe????
Z tego co pamiętam zawsze Miałeś je wysoko, czyli sugerowałoby to że mieszanka jest zbyt uboga, a to obala teorię za dużego wydatku wtryskiwaczy.

Niestety nie chciałbym mieć problemu jak Twój, ale trzeba będzie dokładnie wykorygować ustawienia mapy LPG po temperaturze gazu i obrotach, albo założyć coś co koryguje po OBD.

Istnieje też możliwość uszkodzenia któregoś z czujników (przepraszam za ten niewysłany czujnik wałka, ale na początku całkiem o tym zapomniałem, a potem sprzedałem cały silnik :( ),
najbardziej prawdopodobne to mocno wypracowane sondy lambda przed katalizatorem.
Jak zachowuje się temperatura gazu, czy przypadkiem ten reduktor nie przegrzewa za bardzo??? Temperatura gazu nie przekracza 50 st. C???

Pytanie do Łukasza ;)
Cytuj:
Tylko żeby Gold nie zamarzł :P...
...Reduktor ciśnieniowo daję radę, gorzej z temperaturą gazu...jeśli nie katujesz auta na autostradach przy prędkościach ponad 200


Testowałeś nowego Golda zamontowanego w BMW z mocą nie niższą niż 190 HP???
Obecna konstrukcja tworzona jest w innej technologi. Materiał, oraz sposób odlewania obniżył wagę parownika, przez co szybciej oddaje ciepło z układu chłodzenia, lepiej odparowując propan-butan, przy czym mieści większą zimnego gazu w sobie zwiększając wydatek maksymalny. Reduktor obsłuży wolnossący silnik do 280 HP bez najmniejszego problemu, da radę termicznie jak i ciśnieniowo (oczywiście zasilanie minimum fi8 z wielozaworu BFC)
Przy dużym przepływie LPG ten reduktor utrzymuje temperaturę gazu powyżej 20 st.C, a sam reduktor oscyluje przy wartości około 55/65 st.C.
Warzna jest wydolność układu chłodzenia silnika (ten w BMW pracuje idealnie) i prawidłowość podłączenia ogrzewania samego reduktora ;) Montując reduktor pod zderzakiem zapewniasz mu dodatkowe chłodzenie powietrzem, każdy jeden będzie kucał termicznie w takich warunkach.
Poza tym przegrzany gaz jest gorszy niż zimny, ponieważ masakryczne zubaża mieszankę (uboga mieszanka to duże prawdopodobieństwo przegrzania silnika, wypalania gniazd itd.)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 16:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Cytuj:
Obecna konstrukcja tworzona jest w innej technologi. Materiał, oraz sposób odlewania obniżył wagę parownika, przez co szybciej oddaje ciepło z układu chłodzenia


Chwyt marketingowy - nic to nie daję - poza tym chodzi o boki reduktora a nie jego korpus


Cytuj:
Reduktor obsłuży wolnossący silnik do 280 HP bez najmniejszego problemu, da radę termicznie jak i ciśnieniowo (oczywiście zasilanie minimum fi8 z wielozaworu BFC)


Ciśnieniowo owszem - nawet 400koni - termicznie jak trafisz na dobrego katera to 170 koniami go w chwilę zamrozi gaz wylatujący z niego

Cytuj:
Montując reduktor pod zderzakiem zapewniasz mu dodatkowe chłodzenie powietrzem, każdy jeden będzie kucał termicznie w takich warunkach.



montując koło visko również - dlatego trzeba wiedzieć gdzie reduktor można wsadzić

Cytuj:
Poza tym przegrzany gaz jest gorszy niż zimny, ponieważ masakryczne zubaża mieszankę (uboga mieszanka to duże prawdopodobieństwo przegrzania silnika, wypalania gniazd itd.)



Problem Pawle polega na tym , że nie wiesz co piszesz - Gaz nie mleko nie przegrzewa się i nie przypala :)

Problem tylko polega na tym jak montujesz gówniane wtryskiwacze np. Magic Jety które jak każdy inny wtryskiwacz zmieniają wydatek względem temp gazu a te dodatkowo zmieniają wydatek od temperatury ich obudowy i w tym ich problem :)

zimny gaz owszem również jest szkodliwy a czemu hmm pomyśl

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 17:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Toudi napisał(a):
Testowałeś nowego Golda zamontowanego w BMW z mocą nie niższą niż 190 HP???

Nowego nie testowałem ;)
Testowałem tylko te stare w których zamrozić gaz nie było jakimś większym wyczynem ;)

Jeśli KME usprawniło konstrukcję to tylko się cieszyć :ok:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 17:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nikodem napisał(a):
Problem Pawle polega na tym , że nie wiesz co piszesz - Gaz nie mleko nie przegrzewa się i nie przypala


Przestraszyłem się :przestraszony: Nie wiem co pisze, chyba muszę z tym skończyć :zdziwko:

Benzyna też nie mleko, a zbyt rozgrzana powoduje niewłaściwe spalanie (pewnie poto stosuje się chłodnice paliwa) :mur: Zbyt wysoka temperatura reduktora powoduje zbytnie odparowanie gazu, a to z kolei zubożenie mieszanki.

Ja nie wiem co piszę!!! :zly: Jak się obudzisz to pomyśl :zly:
Dlaczego korekty od temperatury rosną wraz z jej wzrostem ??? Może dlatego że za mocno ogrzany gaz traci na kaloryczności????

Cytuj:
poza tym chodzi o boki reduktora a nie jego korpus

To że wizualnie korpus nie zmienił kształtu nie znaczy że technologia i materiał się nie zmienił.
Cytuj:
Ciśnieniowo owszem - nawet 400koni - termicznie jak trafisz na dobrego katera to 170 koniami go w chwilę zamrozi gaz wylatujący z niego


Tak jak 90% innych reduktorów, te które się nie mroziły zdychały po kilkunastu tysiącach kilometrów i wypychały płyn z układu chłodzenia ;) To czy reduktor zamarznie czy nie w największym stopniu zależy od miejscu jego montażu i sposobu wpięcia w układ chłodzenia.

Cytuj:
zimny gaz owszem również jest szkodliwy a czemu hmm pomyśl

Zimny gaz rozpręży się w komorze spalania i spowoduje zbyt bogatą mieszankę, a ta jest najgroźniejsza dla układu wydechowego (katalizator, sondy itd.) te elementy są prostsze i tańsze w naprawie niż silnik. Dlatego mieszanka powinna być prawidłowa, jednak bogata powoduje mniej zła niż uboga.

Lukasz_S napisał(a):
Testowałem tylko te stare w których zamrozić gaz nie było jakimś większym wyczynem

Zgadza się 170 HP wystarczało by go zamrozić.
Pomijam że co związane z KME, dla Nikodema, jest chwytem marketingowym :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 17:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Cytuj:
Pomijam że co związane z KME, dla Nikodema, jest chwytem marketingowym :P




Toudi jeśli chodzi o KME Nevo muszę przyznać , że tak samo jak Diego G3 jest ciekawą alternatywą Dla Staga 4 i 300

natomiast cena możliwośći przebija staga 200 i 4 eco - i nie ma wątpliwości jest lepszy


Cytuj:
To czy reduktor zamarznie czy nie w największym stopniu zależy od miejscu jego montażu i sposobu wpięcia w układ chłodzenia.


tu się zgodzę

tylko szkoda , że ty piszesz o nie wydolności układu ogrzewania reduktora a ja o nie wydolności termicznej reduktora przy zapewnieniu ma wydajności obiegu chłodzenia

Jako , że testowałem KME Golda nowego typu w E34 530iA V8

z takim wynikiem
na 4 biegu przy około 200 termika wyglądała tak
Obrazek

niestety w stagu był stary rodzaj czujnika temperatury - mosiężny wielki kloc z dużym lagiem - po zmianie na termistor w strudze okazało się , że termiką dawno poległą a 10 stopni jest mocno zawyżoną wartością i jest wynikiem ogrzania się piekłem pod maską jaka jest w e34 v8 a auto jak wiesz nie ma nawet 220 koni a nie było 6500 obrotów do których ten silnik się wkręca a zarazem ma największe zapotrzebowanie na paliwo

jak pewnie zauważyliście regulator ładowania w alternatorze dał ciała i ładowanie jest trochę za wysokie ;)


Cytuj:
Benzyna też nie mleko, a zbyt rozgrzana powoduje niewłaściwe spalanie

sprawdź jak się zmienia gęstość benzyny między -50 a + 100 stopni a wartości wyjdą pomijalne :)

Cytuj:
(pewnie poto stosuje się chłodnice paliwa)


W Silnikach Diesla z CR ma to sens - są na powrocie

Cytuj:
Zbyt wysoka temperatura reduktora

chyba miałeś na myśli temperature gazu - a raczej sprawność sprawność wymiany ciepła w reduktorze

Cytuj:
powoduje zbytnie odparowanie gazu,

tzn co jest go za dużo ?

Cytuj:
a to z kolei zubożenie mieszanki

dalej nie widzę powodu dlaczego miał by zubażać chyba , że masz na myśli zaszytą w algorytmie sterownika kme korekte po temp reduktora ?

Cytuj:
Dlaczego korekty od temperatury rosną wraz z jej wzrostem ???

ponieważ zwiększa się jego objętość
i to zależy od wtryskiwacza np LR MED różnica w korekcie miedzy -30 a +90 stopni wynosi 18% między 30 a 90 stopni wynosi 6%


Cytuj:
Może dlatego że za mocno ogrzany gaz traci na kaloryczności????

kaloryczność w stosunku do masy paliwa się zmienia - może się tylko zmienić jego objętość natomiast masa nie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 18:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Co to jest???

Temperatura reduktora 90 st.C
Przy prędkości ponad 200 km/h, jak to możliwe, skoro termostat otwiera się przy 86 st.C
Układ ogrzewania odebrał część energii cieplnej.
Żaden reduktor nie nagrzeje się do takiej temperatury podczas jazdy z taką prędkością, a na pewno nie Gold. (tak ustawić typy czujników temperatury by pokazywały co się chce, też potrafię)

Status przełącznika: Stacyjka nie włączona , a RPM 5660.
Stag po wyłączeniu stacyjki pokazuje RPM 0
(nawet jak jest to zrzut z rejestratora to pozostałe odczyty są bez sensu)

Gaz 10 st. C to mocno bogata mieszanka, sondy miały by prawie po 1V

Nie wklejaj takich bzdetów na forum.

Nikodem napisał(a):
Cytuj:
Dlaczego korekty od temperatury rosną wraz z jej wzrostem ???

ponieważ zwiększa się jego objętość


Ta bardzo śmieszne większa objętość to chyba więcej paliwa, czyli korekty powinny iść na minus.
Twoja odpowiedź jest nieprecyzyjna. Zwiększający się stopień odparowania powoduje rozbicie cząstek i zmniejszenie kaloryczności.

Cytuj:
kaloryczność w stosunku do masy paliwa się zmienia - może się tylko zmienić jego objętość natomiast masa nie

No właśnie czyli przykładowo;
Wtryskiwacz mieści 0,5 cm3 cieczy (tyle samo postaci gazowej), czyli jak podgrzejemy w reduktorze te 0.5 cieczy otrzymamy (przykładowo) 2 cm3 gazu, ale jak podgrzejemy jeszcze mocniej objętość zwiększy się do 4 cm3, a wtryskiwacz może przerzucić tylko te 0,5.

Czyli z tego 0,5 czystego paliwa robi nam się nagle 4 o takiej samej wartości energetycznej co te początkowe 0,5. Wytłumacz mi czy przypadkiem nie zmniejszy się moc energetyczna tego co wypluje wtryskiwacz ???

Zmniejszy się i to drastycznie, czyli zbyt odparowane LPG jest takim samym, albo gorszym badziewiem jak nie odparowane ( w założeniu że mowa o IV generacji).

Nie zamierzam dalej dyskutować (ogranicza się to do mojej wyliczanki z tematu nr 112733) :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 21:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Cytuj:
Temperatura reduktora 90 st.C
Przy prędkości ponad 200 km/h, jak to możliwe, skoro termostat otwiera się przy 86 st.C
Układ ogrzewania odebrał część energii cieplnej.
Żaden reduktor nie nagrzeje się do takiej temperatury podczas jazdy z taką prędkością, a na pewno nie Gold. (tak ustawić typy czujników temperatury by pokazywały co się chce, też potrafię)


Po pierwsze Termostat w M60 95 lub 85 stopniach w zależności od wersji

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=35

w Tym był 95 Stopniowy

po drugie czujnik był wybrany prawidłowo każdy posiadacz E34 V8 wie jakie piekło jest pod maską i zapewne cześć tej tej nagrzał się od komory silnika


Cytuj:
Status przełącznika: Stacyjka nie włączona , a RPM 5660.
Stag po wyłączeniu stacyjki pokazuje RPM 0
(nawet jak jest to zrzut z rejestratora to pozostałe odczyty są bez sensu)


jest to zapis z rejestratora i masz nawet nazwe pliku jaka jest zapisane oraz date i godzinę :)

Cytuj:
Gaz 10 st. C to mocno bogata mieszanka, sondy miały by prawie po 1V

tego nie sprawdzałem bo sondy lambdy nie są podłączone pod staga - od tego sprawdzania AFR pod koniec używam sondy szerokopasmowej bo na wąską pasmową można ustawić tak samo jak ustawiać na słuch :)
Druga sprawa skoro przy 10stopniach Tobie zalewa to znaczy , że albo przekłamuje czujnik temp gazu , albo sterownik lpg ma kiepskie korekty po temp - albo masz kiepskie wtryskiwacze które zbyt bardzo zmieniają wydatek względem własnej temperatury :)

Cytuj:
Ta bardzo śmieszne większa objętość to chyba więcej paliwa, czyli korekty powinny iść na minus.


Większa Objetość to korekty powinny pójść na plus bo ty operujesz już rozprężonym gazem :)


Cytuj:
Zwiększający się stopień odparowania powoduje rozbicie cząstek i zmniejszenie kaloryczności.


jak zwiększymy odpowiednio temperaturę to i woda się rozpadnie na tlen i wodór natomiast pod maską nie ma takich temperatur by się rozpadł propan i butan :)

ani nie jest to reaktor jądrowy by cząstki się rozpadały :)

Cytuj:
No właśnie czyli przykładowo;
Wtryskiwacz mieści 0,5 cm3 cieczy (tyle samo postaci gazowej), czyli jak podgrzejemy w reduktorze te 0.5 cieczy otrzymamy (przykładowo) 2 cm3 gazu, ale jak podgrzejemy jeszcze mocniej objętość zwiększy się do 4 cm3, a wtryskiwacz może przerzucić tylko te 0,5.

Czyli z tego 0,5 czystego paliwa robi nam się nagle 4 o takiej samej wartości energetycznej co te początkowe 0,5. Wytłumacz mi czy przypadkiem nie zmniejszy się moc energetyczna tego co wypluje wtryskiwacz ???

Zmniejszy się i to drastycznie, czyli zbyt odparowane LPG jest takim samym, albo gorszym badziewiem jak nie odparowane ( w założeniu że mowa o IV generacji).


po pierwsze przesadziłeś z jednostkami bo z 2 do 4cm3 aż tak się nie rozszerzy - chyba , że masz hybrydową instalacje gazową która działa i w fazie ciekłej i fazie lotnej :)

po drugie to nawet jak by tak było wystarczy odtworzyć wtryskiwacz LPG na dłużej i tyle :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 13:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nikodem napisał(a):
po pierwsze przesadziłeś z jednostkami bo z 2 do 4cm3


Po pierwsze od razu napisałem że to przykład, po drugie skończyłem dyskusje na temat reduktora rozgrzanego do 90 st i gazu który odpręża o temperaturze 10 st.
Po trzecie, analogicznie do Twojej wypowiedzi,
Cytuj:
po drugie to nawet jak by tak było wystarczy odtworzyć wtryskiwacz LPG na dłużej i tyle :)

wystarczy przymknąć trochę wtryskiwacze ;)

Nie dyskutuj tylko podaj namiar na kogoś z okolic Krakowa kto zamontuje LPG do auta i nie będziemy musieli się za niego wstydzić :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 19:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Piotr Ficek z Krakowa z ul.Beskidzkiej jak powiesz mu , że od Nikodema to na pewno wtopy nie będzie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lpg screeny z ustawień,mapa czy wszystko ok ?
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 19:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
No właśnie nie pamiętałem dobrze czy Piotrek jest z Krakowa, ale skoro tak, to akurat jego roboty nie muszę się obawiać ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL