BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 maja 2022, 02:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 19 marca 2019, 23:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25 (256S5)
TEraz już po zimie to chyba wszystko jedno, ale ja u siebie starałem się coś tam na zime zakonserwować, bo samochód mam w ładnym stanie a jescze parę lat chciałbym nim pojeździć, więc głupio jakby go rdza zaczęłą zjadac :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 11 maja 2019, 08:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: 3er
Kod silnika: N47d20c
Z doświadczenia wiem że trzeba uważać bo jak ktoś zaleje cały dół bitexem to później mechanicy nie chcą tykac się wielu rzeczy... miałem tak 12 lat temu przy astra 1 ale może się technologią zmieniła:D

_________________
Ex: e39 528i
Ex: e39 528iAt Touring
Ex: e34 520i Touring
Ex: e32 735i
Obecnie: e91 320d Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 3 sierpnia 2019, 01:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Moja rada jest taka, jak rdza nie wychodzi to niczym nie konserwuj.

Zalej tylko progi od środka żółtym woskiem.

Większość bitumicznych konserwacji powożonych jak leci pęka i odpada.

Lepiej doglądaj auto co roku i rób na bieżąco bo zasmarkanie całej podłogi na czarno nic nie daje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 4 sierpnia 2019, 18:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
dziabi3 napisał(a):
Moja rada jest taka, jak rdza nie wychodzi to niczym nie konserwuj.

Zalej tylko progi od środka żółtym woskiem.

Większość bitumicznych konserwacji powożonych jak leci pęka i odpada.

Lepiej doglądaj auto co roku i rób na bieżąco bo zasmarkanie całej podłogi na czarno nic nie daje.


Ale błysnołeś teraz radą, czyli jak rdzewieje to dopiero konserwujesz? Jak dla mnie konserwuje się aby nie rdzewialo, a nie jak już rdzewieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 8 sierpnia 2019, 10:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1169
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
karambol napisał(a):
dziabi3 napisał(a):
Moja rada jest taka, jak rdza nie wychodzi to niczym nie konserwuj.

Zalej tylko progi od środka żółtym woskiem.

Większość bitumicznych konserwacji powożonych jak leci pęka i odpada.

Lepiej doglądaj auto co roku i rób na bieżąco bo zasmarkanie całej podłogi na czarno nic nie daje.


Ale błysnołeś teraz radą, czyli jak rdzewieje to dopiero konserwujesz? Jak dla mnie konserwuje się aby nie rdzewialo, a nie jak już rdzewieje.


A dla mnie zalewanie podłogi bitexem czy innym tego typu szmelcem to proszenie się o kłopoty, po tylu latach zawsze będzie jakas ruda, chociażby nie widoczna np. na zgrzewach, zalejesz to tym kiblem i nic nie widzisz co się dzieje z podłogą, a tam ruda sobie szaleje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 8 sierpnia 2019, 18:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6231
Ja w swojej E36 stosowałem środek do konserwacji podwozia (Bolla). Twierdzenie, że Ruda zawsze się gdzieś znajdzie i nie ma sensu konserwować to jakaś abstrakcja.
Podczas zakupu auta przywiązywałem wagę do zdrowiej podłogi bo w E36 jest ona goła , po fabrycznym zabezpieczeniu w pełnoletnim aucie z x przebiegiem, nie ma śladu!, goła, aby brudna blacha. Dopiero Od E39/e46 zaczęto podłoge fabrycznie osłaniać plastikiem.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 13 sierpnia 2019, 17:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 90
Posty: 1331
Lokalizacja: Betonowy Las, 3 Stawy ;P
Moje BMW: Sej 1.1
Kod silnika: Sporting?
Ja zawsze wszystkie wnęki, newralgiczne punkty gdzie mogę pędzelkiem nakładam hammerieta, ale to wiadomo nie do całej podłogi bo się zajedziesz, tym bardziej że to jest płynne jak woda. :rotfl:

_________________
Forumowiczu drogi wpadaj na spoty w Katowicach wszystko w dziale:
Spoty & Zloty-[Katowice]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 14 sierpnia 2019, 23:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
kszyhu napisał(a):
Ja w swojej E36 stosowałem środek do konserwacji podwozia (Bolla). Twierdzenie, że Ruda zawsze się gdzieś znajdzie i nie ma sensu konserwować to jakaś abstrakcja.
Podczas zakupu auta przywiązywałem wagę do zdrowiej podłogi bo w E36 jest ona goła , po fabrycznym zabezpieczeniu w pełnoletnim aucie z x przebiegiem, nie ma śladu!, goła, aby brudna blacha. Dopiero Od E39/e46 zaczęto podłoge fabrycznie osłaniać plastikiem.

totalna bzdura kolego , a boll to kibel

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 15 sierpnia 2019, 12:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 21989
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Skoro idziesz punkt po punkcie to musi być dobbrze :ok: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 15 sierpnia 2019, 17:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6231
killer23 napisał(a):
totalna bzdura kolego , a boll to kibel

Co jest bzdurą? I czym się zabezpiecza podwozia?

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 15 sierpnia 2019, 18:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
to kolego ze fabrycznie szla masa natryskowa "sika " bodajże, co rdzewieje łącznia blach , dlaczego a dlatego ze ze zgrzewane blachy zazwyczaj były surowe. boll jest słaby pęka , łuszczy sie itd.

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 15 sierpnia 2019, 19:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6231
Pokazałbym ci jak wyglądała moja podłoga w E36 po 18 latach od produkcji. Robiłem relacje z przebiegu konserwacji w swojej byłej galerii.. Niestety przez imageshacka poszło sie wsio jeb...

Wyglądało to tak, że po tej niby masie natryskowej nie zostało nic. Po przeleceniu szczotą, suchutko, aby blacha o różnych odcieniach szarości. Pokryte zostały wnęki nadkól i podłoga gdzie był do niej dostęp. Nic nie odpadało. A auto stało jeszcze pod chmurką. Druga sprawa nikt nie oczekuje, że jaka kolwiek konserwacja ma wytrzymywać cały żywot auta. Tymbardziej, kiedy autem się jeździ a nie chucha, a zimą trzyma w garażu.

Blachę bierze Ruda tam gdzie staje woda. Wcześniej miałem również E36. Ale jej los nie był łaskawy, progi zniknęły, nie było tego nawet widać zewnątrz. Syf który okrył podłogę w połączeniu z moją nie wiedzą skutecznie oszukały mój wzrok. Na nie szczęście, Dopiero mój znajomy po odkupieniu auta ode mnie przekonał się o tym, po mocnym opukiwaniu progi rozpadały się w rękach. Najgorsze są te prowadnice rurkowe w progach na dedykowane podnośniki. Woda penetruje te miejsca jak rumuńskie prostytutki. Chyba nie jeden zdziwił się kiedy auto na podnośniku po prostu siadło, bo w środku wiury zamiast stali. Nie bez powodu bawarscy spece zrezygnowali z tego wspaniałego rozwiązania w kolejnych generacjach.

Bill zły, to który środek lepszy?

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 15 sierpnia 2019, 19:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
może miałeś wersje która nie miała konserwacji , nie ma takiej możliwości żeby ta masa zniknęła. boll ze swoimi produktami i tymi czarnymi go.. nie chce mi się rozpisywać i tłumaczyć w skrócie. Polecam sika kto raz użyje i porówna sam się przekona . Skala od 0-10 jak dla mnie sika 10 boll 3

niebawem wrzucę tu galerie 2 x e32 z odbudowy praktycznie od 0

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 27 września 2019, 00:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
karambol napisał(a):
dziabi3 napisał(a):
Moja rada jest taka, jak rdza nie wychodzi to niczym nie konserwuj.

Zalej tylko progi od środka żółtym woskiem.

Większość bitumicznych konserwacji powożonych jak leci pęka i odpada.

Lepiej doglądaj auto co roku i rób na bieżąco bo zasmarkanie całej podłogi na czarno nic nie daje.


Ale błysnołeś teraz radą, czyli jak rdzewieje to dopiero konserwujesz? Jak dla mnie konserwuje się aby nie rdzewialo, a nie jak już rdzewieje.


Kolego ta twoja konserwacja to jak krem nievea zamiast prezerwatywy podczas wypadu na dziewczynki co stoją przy drodze.
Wiesz co daje konserwacja podwozia tym czarnym szajsem z aerozolu ? Odpowiem ci, to że masz czarne podwozie i komfort psychiczny że coś zrobiłeś.
A tak naprawdę ruda i tak będzie się pleniła aż miło w super warunkach pod twoją konserwacją.
Dlatego moim zdaniem jak coś kwitnie to trzeba to wydrzeć, zalać epoksydem, masą uszczelniającą i dla koloru psiknąć tą twoja kochaną konserwacją,
która i tak po zimie odpadnie albo się wypiaskuje.
A jak nic się nie dzieje z podwoziem to niczym nie smarujemy bo to i tak nic nie da.

Żeby mi tu zaraz ludzie nie zarzucili że gadam głupoty to konserwacja podwozia bitumem pomaga ale trzeba jej nawalić kilka mm i odnawiać co góra 2 lata.
Ja jak już jadę coś na czarno bitumem, to daje na to jeszcze żółty wosk który chroni przed wysychaniem ale ogólnie unikam czegoś takiego.
Licz się z tym że jak zawalisz tak auto na czarno grubo bitumem to nie widzisz co się dzieje pod nim,
a jak dojdzie do sytuacji w której będziesz chciał coś pospawać to będziesz wyzywał tego debila co tak nawalił tego czarnego.

Z konserwacją progów od środka jest inaczej bo ten wosk jest wiecznie żywy i nie jest wymywany.

Luknij sobie na ten film https://www.youtube.com/watch?v=chimNCvnw9c&t=194s
Aby zabezpieczyć porządnie taki mały kawałek podłogi epoksydem i masą uwierz mi że straciłem kupę czasu, a na koniec dałem grób warstwę czarnego szajsu bo nigdy już tam nie będę zglądał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 31 października 2019, 13:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 628
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Tak odemnie używałem kiedyś tego '' bolla ''do konserwacji i powiem ze to chu.a warte.
O wiele lepszym środkiem jest ''app '' a kosztuje nie wiele więcej.
Oczywiście wcześniej coś typowo na rdze, później podkład (szybko schnący) i dopiero ta masa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 27 listopada 2019, 17:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 2572
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
http://mikesanders.pl/


A co powiecie o takiej technologii zabezpieczenia podwozia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 28 listopada 2019, 20:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1923
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
zaprowadziłem swifta żony który nie ma fabrycznie żadnej konserwacji do magika co wypiaskuje cały spód = tam gdzie rdza i nałoży podkład i konserwację. Rozbierał wszystkie plastiki od spodu i dopiero ogień. Ciekawe jak to wyjdzie. Zobaczymy za rok ;)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 28 listopada 2019, 21:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 21989
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
MichcioManiak napisał(a):
zaprowadziłem swifta żony który nie ma fabrycznie żadnej konserwacji do magika co wypiaskuje cały spód = tam gdzie rdza i nałoży podkład i konserwację. Rozbierał wszystkie plastiki od spodu i dopiero ogień. Ciekawe jak to wyjdzie. Zobaczymy za rok ;)



Kolego, dobre posunięcie z Twojej strony bo wózki w tym modelu mega koroduja i gnija...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 1 grudnia 2019, 00:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1923
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Szczur to nie chodzi o wózki, to chodzi o to że cała karoseria nie ma fabrycznej konserwacji. Wózki akurat mają... bo to część zawieszenia produkowana dla Suzuki...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Konserwacja podwozia
PostNapisane: 10 grudnia 2019, 18:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 23
Posty: 194
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
waskii napisał(a):
http://mikesanders.pl/


A co powiecie o takiej technologii zabezpieczenia podwozia ?

Ja jestem za. Kupiłem 2 wiaderka, będę swoją e36 konserwował.

Polecam lekturę:

https://www.oldtimer-markt.de/www/otm/files/2016/12/oldtimer_markt_rostschutz-test_teil_1.pdf
https://www.oldtimer-markt.de/www/otm/files/2016/12/oldtimer_markt_rostschutz-test_teil_2_1.pdf
https://www.oldtimer-markt.de/www/otm/files/2016/12/oldtimer_markt_rostschutz-test_teil_3.pdf

Co prawda po niemiecku, ale nawet jak ktoś nie umie czytać można sporo wywnioskować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
./cache/ is NOT writable.