BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 20:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] 740 Na co zwrocic szczegolna uwage?
PostNapisane: 2 marca 2006, 10:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Chcialbym sie dowiedziec o takie typowe rzeczy do sprawdzenia w 740. Po moich nie udanych poszukwaniach sprawnej 750 e32 chce pojechac obejrzec 740 z 93roku, w Berlinie. No i moze ktos kto ma taki samochod moglby mi doradzic na co zwrocic uwage?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 12:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Akurat mam takie auto 8) przede wszystkim podaj ilosc włascicieli i czy auto było serwisowane.
Najpierw sprawdz czy działa wsteczny :D - na zimnym i ciepłym oleju w skrzyni - czesto sie zdarza, ze na zimno jest ok a po paru km zaczyna swirowac . Albo na odwrót.
Skrzynia powinna zmieniac płynnie biegi i bez szarpniec. To nieprawda, ze 5HP30 nerwowo przełacza biegi.
Obejrzyj przewody od wspomagania- powinny byc w miare suche - w 740 czesto ciekną a tanie nie są .
Najwazniejsza sprawa - silnik -
1) czy równo pracuje - jesli sie telepie to znaczy ,ze moze juz niektóre cylindry mają słabsze cisnienie. Jesli sprzedający nie przedstawi aktualnego pomiaru cisnien cylindrów, najlepiej zmierz sam . Minimum to 12-14 barów.
Obejrzyj świece , czy nie są smoliscie czarne.
2) sprawdz czy nic nie syczy , nie świszcze , a po odkreceniu korka oleju bardzo mocno nie zasysa - mozliwe ,ze jest uszkodzona membrana -
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
pozycja nr 3
CZestym objawem jest tez dymienie z wydechu na ciemno oraz zaolejone swiece 4 i 8 cylindra

3) przysłuchaj sie czy nie hałasuje rozrzad- odkrec korek oleju i spróbuj poprzesuwac srubokretem łancuchy w przód i w tył - jesli mają zbyt duze luzy - kwalifikuje je to do wymiany

4) obejrzyj pompe wody czy nie przepuszcza - w 740 czesto lubi pasc

5) Silnik powinien sie szybko i równo wkrecac na obroty , bez zadnych zająkniec

6) Zapytaj własciciela kiedy ostatni raz sprawdzał czy pompa olejowa jest dobrze przykrecona i czy zadne srubki sie nie walają w misce olejowej - jesli nie bedzie wiedział o co chodzi , moze Cie spotkac niespodzianka w drodze powrotnej - kiedys czytałem jak to niemiec kupił 740, 140 tys przebiegu , a 50 km po kupnie pompa spadła mu do miski i silnik szlag trafił .

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 17:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
a co z ta praca na jalowym? czesto pisales ze m60 juz tak ma ze sie trzesie. jak to rozpoznac czy sie trzesie o tak, bo m60 czasem tak ma, czy dlatego ze jest juz cos nie tak??

Frank ile pali M60? I powiedz mi tak szczerze, jestes bardzo zadowolony z tego silnika??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 19:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
tzn - M60 ma lekkie chybotniecie na jałowym - nie jest tak super gładko jak w M70 czy nawet M62 ale jak sie na postoju trzesie kierownica i w ogole czuc wibracje w aucie, a silnik po podniesieniu maski sie wyraznie telepie to juz cos jest nie tak. Podstawa to wyniki cisnienia w cylindrach- jak są ok, mozna brać. Bo z resztą mozna sobie łatwo poradzic - membrana, jedna z cewek itp.

M60 w 740 pali duzo i ja z tego tytułu nie odczuwam zadnych korzysci ,ze nie kupiłem 750. Trasa min 10 , z reguły 13-15 . Miasto min 18 , w korkach i 25 .

Czy jestem zadowolony ? Z osiągów, brzmienia- TAK- są fantastyczne. Co do kultury pracy na jałowym - NIE . Spalanie- nie oczekiwałem ,ze bedzie palił 6 litrów, wiec nie oceniam.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2006, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Na Budżet!!!!!!!! I sie wcale nie naśmiewam. Nie licz na to, że auto będzie igła, bo to nie realne. Nie kupisz E32 740 igły za dajmy na to 7000 euro albo i więcej a tyle by trzeba dać za takie, które miałoby pousuwane choroby wieku dziecięcego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2006, 14:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 419
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: S420CDI/E36 Compact
Kod silnika: OM629/ M52B28
Garaż: 323ti http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=60

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=115261
jesli ma EDC to sprawdz stan amortyzatorow czy nie ciekna. Bo sa dosc drogie
nawet bardzo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2006, 20:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Chłopaki, mysle , ze po tym jak Stones miał 750iL to ma juz wlasciwy poglad na koszty utrzymania E32 :wink:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2006, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Frank napisał(a):
Chłopaki, mysle , ze po tym jak Stones miał 750iL to ma juz wlasciwy poglad na koszty utrzymania E32 :wink:

A naprawiał skrzynke? Wymieniał rozrząd? Poszły mu pierścienie? Utrzymanie auta to jedno a utrzymanie 740 to drugie... ją po prostu trzeba kochać..... 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2006, 23:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
papabeer napisał(a):
A naprawiał skrzynke? Wymieniał rozrząd? Poszły mu pierścienie? Utrzymanie auta to jedno a utrzymanie 740 to drugie... ją po prostu trzeba kochać..... 8)


i jak tu sie nie zgodzic :D

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 11:25 
Musisz zwrócić bardzo szczególna uwage na kolor auta :roll: :roll: :D :wink:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 13:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: krakĂłw
oprocz oczywistych rzeczy ( jak praca silnika itp ) zwroc szczegolna uwage na skrzynie - to slaby punk - zobacz cyz nie ma wycieków ( na tylnej flanszy , pomiedzi skrzynia a silnikiem , spod wybieraka .... zbadaj na 1000 sposobow prace skrzyni - na zimnym silniku , na cieplym , na blokowanych biegach , na zkretach itd...

postaraj sie tez ustalic autentyczny ( przyblizony ) przebieg samochodu - jezeli uznasz ze jest spory to zrezygnuj - bo to moze oznaczac dosc szybkie klopoty ze skrzynia - a niemcy od jakiegos czasu oszukuja bardziej niz polacy :twisted:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 14:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
xsilver - sprawdzenie pracy skrzyni jest tak samo oczywiste jak sprawdzienie silnika, Stones pytał o typowe przypadłosci 740 , kupował juz kiedys 750 i o całej reszcie E32 wie wszystko. :wink:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2006, 09:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
dzieki za rady.
chyba jeszcze troche poczekam z wyjazdem, dozbieram kase i moze bede czekal az pojawi sie ogloszenie "erste Hand", ostatnio byla taka 740 z 93 roku 120.000 km , 1 rece, za 4 000 eur, ale juz poszla...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2006, 13:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
To jest dobry pomysł Stones. Sam chciałem tak zrobic ale spieszyło mi sie i nie mogłem dłuzej czekac. Niedawno była 740 '93 147000Km, 1 Hand, za 3300 ale bez skóry i elektryki foteli. Chociaz naprawde igła.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2006, 00:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
skrzynka i tak padnie.... hehehehe ja już po naprawie :)))) czekam na was.... dołączcie do mnie ;)))) Stworzymy rodzinkę hahahahaha

_________________
cel uświęca środki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2006, 14:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
A kysz siło nieczysta :D

ja zeby uniknąc wszelkich awarii zaraz zaleje sobie do silnika, skrzyni i mostu SUPER-X MOTO DOKTORA :lol:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] 740 Na co zwrocic szczegolna uwage?
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 11:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
przetarcia kierownicy, pedałów itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] 740 Na co zwrocic szczegolna uwage?
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 11:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
To przestaje być śmieszne :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL