BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 12:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 13:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Lokalizacja: Ostrołęka Okolice > WOS
Moje BMW: e30 316
Kod silnika: m10b18
Witam.
Dzisiaj rano wsiadłem do swojej e30 z silnikiem m10b18 na gaźniku. Odpaliła praktycznie od razu.
Przejechałem około kilometra na benzynie, przełączyłem na gaz... trochę poszarpało, poszarpało i już było dobrze. Przejechałem kolejne 3 km i przed zaparkowaniem samochodu standardowo przełączyłem na benzynę, żeby później nie kręcić długo.
Wróciłem do samochodu po 10 minutach, chcę odpalić a ona ani drgnie. W sensie, że rozrusznik kręcił, silnik prychał, wydech strzelał i nic. Nie chciała nawet załapać. Wysiadłem więc, i podlałem trochę gaźnik benzyną z nadzieją, że może to coś pomoże. Nic nie dało.
Kilka dni temu miałem podobną sytuację, z taką różnicą, że w końcu załapała.
Odczekałem kilkanaście minut, kilkanaście ponownych prób i nic. Przyjechał kumpel, podczas holowania hamulce mi się "napompowały" i miałem nadzieję, że jak przekręcę rozrusznikiem to się zluzują. I wtedy załapała od razu... tzn silnik się uruchomił bez żadnych problemów.
Wie ktoś o co może jej chodzić?
Dodam, że w lato, gdy silnik się dobrze nagrzeje to nie mogę jej przełączyć z gazu na benzynę, musi trochę ochłonąć. W zimę nie mam tego problemu.
Kolejny problem to po zgaszeniu jej silnik nadal jakoś dziwnie chodzi, prycha po czym dopiero się wyłącza.
No i trzecia sprawa... na gazie czasami przerywa i też dziwnie prycha.
Nigdy nie miałem problemów z odpalaniem jej. Wszystko zawsze było w porządku.
Świece, kable i cewka były nie wymieniane. Wiem, że muszę to zrobić, ale czy któraś z wymienionych przeze mnie rzeczy dawałaby takie objawy? Z dnia na dzień?
Dziękuję za czas poświęcony na czytanie mojego posta i za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

Nie mam też gum widocznych na zdjęciu. Powie mi ktoś do czego one służą? Podaję link ze zdjęciem, bo nie wiem jak wgrać je na forum. :P
http://www.przeklej.pl/plik/aaaaguma-jpg-0025ti4a31dc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 14:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Sztywcik napisał(a):
Witam.
Przejechałem około kilometra na benzynie, przełączyłem na gaz... trochę poszarpało, poszarpało i już było dobrze. Przejechałem kolejne 3 km i przed zaparkowaniem samochodu standardowo przełączyłem na benzynę, żeby później nie kręcić długo.
Wróciłem do samochodu po 10 minutach, chcę odpalić a ona ani drgnie. W sensie, że rozrusznik kręcił, silnik prychał, wydech strzelał i nic. Nie chciała nawet załapać.

Wygląda na najzwyklejsze zamarznięcie parownika i/lub problem z przełącznikiem.

Sztywcik napisał(a):
Dodam, że w lato, gdy silnik się dobrze nagrzeje to nie mogę jej przełączyć z gazu na benzynę, musi trochę ochłonąć. W zimę nie mam tego problemu.

Nie bardzo rozumiem - jak to "nie mogę jej przełączyć"? Są efektu uboczne przełączenia czy po prostu nie przełącza się?

Sztywcik napisał(a):
Kolejny problem to po zgaszeniu jej silnik nadal jakoś dziwnie chodzi, prycha po czym dopiero się wyłącza.

Przesunięty rozrząd?

Sztywcik napisał(a):
No i trzecia sprawa... na gazie czasami przerywa i też dziwnie prycha.

Filtr, parownik do sprawdzenia + regulacja instalacji.

Sztywcik napisał(a):
Świece, kable i cewka były nie wymieniane. Wiem, że muszę to zrobić, ale czy któraś z wymienionych przeze mnie rzeczy dawałaby takie objawy? Z dnia na dzień?

Tak - każda.

Sztywcik napisał(a):
Nie mam też gum widocznych na zdjęciu. Powie mi ktoś do czego one służą? Podaję link ze zdjęciem, bo nie wiem jak wgrać je na forum. :P
http://www.przeklej.pl/plik/aaaaguma-jpg-0025ti4a31dc

:szok:
W takim razie powyższe odpowiedzi nie mają sensu chyba...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 15:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Lokalizacja: Ostrołęka Okolice > WOS
Moje BMW: e30 316
Kod silnika: m10b18
Nie chce się przełączyć. Np. jadę 80 km/h i przełączam na benzynę... nie przełącza się. Tak jakby w ogóle paliwo nie dochodziło. Nie wiem. Muszę z powrotem przełączyć na gaz, bo może się zapłon wyłączyć. Tak jak mówiłem, na zimnym silniku się przełącza, na ciepłym nie.
W zimę praktycznie od razu przeskakuje na benzynę.
Jadę sobie normalnie na gazie, robię "pyk" przełącznikiem na benzynę i samochód zwalnia... silnik nie dostaje paliwa. W uproszczeniu. ;)
Co do tego zamarzniętego parownika to dotykałem go i był ciepły... nie był też oszroniony.

Powiem tak:
samochód kupiłem bez tych gum. Kilka dobrych miesięcy temu. Do tej pory wszystko było w porządku, więc myślałem, że one aż tak dużego znaczenia nie mają. Ze względu, że silniki te "przemijają" to ciężko mi było je dostać... czasu też nigdy na to nie było.
Wielkie dzięki za odpowiedzi.
A tak przy okazji... nie grasz w grę przeglądarkową Gladiatus?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 18:53 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
te gumy to raczej aż takiego wpływu na odpalanie nie mają a możliwe ze ci właśnie ten elektrozawór od bp szwankuje zacina się i nie dostaje paliwa albo przełącznik nie działa poprawnie miedzy LPG a bp...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: LONDYN
Moje BMW: E30 Touring 02/02/94
Kod silnika: M40 318i Manual
Najlepsze silniki jakie byly w E30 u konca lat 80, mialem kiedys taki 318, i zapierd..... niewiem kolego po co ten masz gaz, wymien te swiece , kable , kopulke, palec


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Lokalizacja: Ostrołęka Okolice > WOS
Moje BMW: e30 316
Kod silnika: m10b18
Przełącznik raczej jest dobry... bo tak jak mówię: przy niskich temperaturach jest ok, tylko gdy jest dobrze zagrzany to tak jakby nie działał.
Po co mam gaz? Taką kupiłem... druga sprawa jest wiadoma, na gaz zawsze jest taniej, gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździł bym starą e30. ;)
Martwi mnie trochę ten niby przestawiony rozrząd. Zawsze gdy przełączałem z gazu na benzynę to podczas jazdy... czyli można powiedzieć, że tak jakbym palił brykę na hol. I właśnie po którymś takim przełączeniu dostała tego dziwnego "wyłączania się".
Jutro podskoczę do mechaniora. Zobaczę co mi na to powie.
Na razie niestety nie mam kasy, żeby ją naprawić. :rozpacz: Kilka negatywnych spraw nałożyło się na siebie.
Jeżeli tylko powymieniam te rzeczy i poprawię ten rozrząd to na pewno dam znać czy sytuacja się poprawiła.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 13:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Lokalizacja: Ostrołęka Okolice > WOS
Moje BMW: e30 316
Kod silnika: m10b18
Witam ponownie.
Mechanik przez telefon stwierdził, że świece. Pojechałem więc do niego. Sprawdził je i powiedział, że te są jednak dobre (nic nie mierzyli, na oko). Zajrzał do kopułki i palca. Kopułka jest w opłakanym stanie, palec może być. Zamówiłem kopułkę za 40zł u niego i na 14 ma być. Pojadę i wymienię zaraz. Powiedział, że jeżeli to nie pomoże to zmienimy i te świece. Zobaczymy. Mówiłem mu też o rozrządzie to tak nie bardzo chciał tam zaglądać. Chyba nie ma zbyt dużego doświadczenia z m10b18. ;)
Dzwoniłem też do znajomego mechaniora i oni obydwaj stwierdzili, że to raczej nie jest przestawienie rozrządu... a jak powiedziałem im, że mam łańcuch to już w ogóle uznali to za prawie nie możliwe.
Co do nie przełączania silnika na benzynę poradzili mi udać się do gazownika. To tyle jak na razie. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Lokalizacja: Ostrołęka Okolice > WOS
Moje BMW: e30 316
Kod silnika: m10b18
Pojawił się kolejny problem. Dzisiaj próbuję odpalić mojego sprzęciora na benzynie i nic. Kręci, kręci... i nic. Podlałem benzyną gaźnik. Zapaliła... pochodziła tak długo aż te paliwo się nie wypaliło które wlałem i zgasła. Podlałem ją ponownie i to samo. Za trzecim razem jak tak zrobiłem to od razu przełączyłem na gaz i już paliła. Podczas jazdy gdy przełączam na benzynę to wszystko dobrze działa. Co to może być? Ten przełącznik? Bo pompka działa... objawy są takie, że gdy stoję w miejscu to tak jakby pompka nie chodziła... a podczas jazdy jest w porządku. Cholera wie. W poniedziałek pojadę do tego mechanika i pomyślimy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 12:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Zaobserwuj czy taki prorblem wystepuje, kiedy jezdzisz tylko na benzynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 13:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Lokalizacja: Ostrołęka Okolice > WOS
Moje BMW: e30 316
Kod silnika: m10b18
Hmm... ja zawsze robiłem tak, że przed zgaszeniem silnika przełączałem go na benzynę... i kilka minut lekko gazowałem na tej benzynie, żeby silnik się nią "nasycił"... więc i paliłem ją na benzynie.
No, ale ok. Sprawdzę to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Moje BMW: jest ich wiele
A ile masz paliwa w baku ? U mnie e36 jak mam mniej niż pół rezerwy to auto nie chodzi na benzynie zbyt dobrze. Dolałem za 50zł i żadnego falowania, długiego kręcenia itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Lokalizacja: Ostrołęka Okolice > WOS
Moje BMW: e30 316
Kod silnika: m10b18
Z tym paliwem to może masz Ty i rację. Zawsze starałem się mieć ponad rezerwę. Ostatnio sporo jeździłem na benzynie i się długo rezerwa nie świeciła... a paliwa już powinno być rzeczywiście mało. To może być to. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Problem z silnikiem m10b18
PostNapisane: 2 lutego 2011, 10:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Lokalizacja: Ostrołęka Okolice > WOS
Moje BMW: e30 316
Kod silnika: m10b18
Sztywcik napisał(a):
Pojawił się kolejny problem. Dzisiaj próbuję odpalić mojego sprzęciora na benzynie i nic. Kręci, kręci... i nic. Podlałem benzyną gaźnik. Zapaliła... pochodziła tak długo aż te paliwo się nie wypaliło które wlałem i zgasła. Podlałem ją ponownie i to samo. Za trzecim razem jak tak zrobiłem to od razu przełączyłem na gaz i już paliła. Podczas jazdy gdy przełączam na benzynę to wszystko dobrze działa. Co to może być? Ten przełącznik? Bo pompka działa... objawy są takie, że gdy stoję w miejscu to tak jakby pompka nie chodziła... a podczas jazdy jest w porządku. Cholera wie. W poniedziałek pojadę do tego mechanika i pomyślimy.


Wymieniłek kopułkę i palec i jest już ok. Tylko pojawił się problem opisany przeze mnie wcześniej. Zapaliła się rezerwa więc jest trochę tej benzyny. Dolałem jeszcze 5 litrów i to samo. Pompka mi siadła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL