BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 16:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 2002r. problem z zawieszeniem-nic nie pomaga
PostNapisane: 8 maja 2007, 09:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 59
Lokalizacja: Wrocek
Witam,walcze juz trzy miesiące z dolegliwościa mojej bety i juz nie wiem co jest grane.

Na stacji diagnostycznej i w auto-chipie powiedzieli że wszystko jest ok.
podczas jazdy wszystko jest ok.
ALE
podczas normalnego hamowania na kostce,żle połozonych puzzlach na stacji benzynowej,garbach i innych nierównościach nawierzchni których u nas sporo,
przednie koła wpadaja w jakieś dziwne mega-wibracje,wszystko zaczyna skakać i tłuc sie niemiłosiernie,tak jakby nie było amorów a cała reszta była porozkręcana.
dodam tylko że objawy wystepuja przy hamowaniu z niewielkiej prędkości,max do 40km/h.
oczywiście dla utrudnienia objawy nie wystepują zawsze tylko gdy podczas hamowania napotkam jakies nierówności nawierzchni które powoduja że auto wpada w telepanie..

amory-sprawność ok80%
wymieniłem:
łączniki stabilizatorów
opony i felgi
klocki,
tarcze nie wymieniane,ale przy duzych prędkościach jest ok więc te niejako wykluczam
podejrzewam teraz te gumy na kielichach,ale juz sam nie wiem...
spotkaliście sie kiedyś z czyms podobnym???

_________________
Ja chcieĂŚ, prosiĂŚ o wiedzy..........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Lokalizacja: Sosnowiec
a co z wahaczami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 11:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 59
Lokalizacja: Wrocek
wahacze niby ok...
byłem nawet przed chwilą na innej stacji diagnostycznej i kolo powiedział że wszystko jest ok.
lekki luz na lewym drążku kierowniczym,ale pozatym nic tam nie widzi,
ktos powiedzial ze może to maglownica????
sam nie wiem jak to znależć...

_________________
Ja chcieĂŚ, prosiĂŚ o wiedzy..........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 14:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Mr.Jones napisał(a):
spotkaliście sie kiedyś z czyms podobnym???


Ja też czasami mam dokładnie takie samo zjawisko :(

Mr.Jones napisał(a):
Na stacji diagnostycznej i w auto-chipie powiedzieli że wszystko jest ok.


Mi powiedzieli na stacji dokładnie to samo :(

Mr.Jones napisał(a):
ktos powiedzial ze może to maglownica????


Raczej nie. Ja u siebie wymieniałem magla z innego powodu (dokładałem servotronic) i na tamtym i na tym jest tak samo.

Pomóżcie nam :padam:

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 14:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
A może swożnie wahacza. Ja przez to miałęm mega wibracje w e36, może warto je sprawdzić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 15:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
w BMW e38/e39 e34 i e32 bardzo trudno wyczuc luzy na wahaczach przednich. Sprawdzie dokladnie wlasnie wahacze - zwlaszcza te wygiete.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 15:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Wydaje mi sie ze to normalne na nierownosciach.... :| Np jedziesz po drodze z koleinami i chamujesz to wiadomo ze kierownica zostaje dodatkowo troche obsciazona jezeli jedziesz nierowno w rynnach, tym bardziej jak masz szerokoprofilowe opony. Ale jak juz to bedziesz mial luz na drazku kierowniczym.

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 59
Lokalizacja: Wrocek
nie, nie, nie,
nie jest to tylko kwestia nierówności.
miałem juz kilka autek i kilkaset tysiaków juz w sumie przejechałem...
to wystarczy żeby wiedziec że coś jest nie tak..
tylko kwestia jak to znależć,,kilku mechaniorów wydaje mi sie dość mocno przykładali do tego żeby cos znależć.
w auto -chipie tez nic nie znależli a oni chyba sie na tym znaja nie???
może cos ktos wymysli.....
pozdro

_________________
Ja chcieĂŚ, prosiĂŚ o wiedzy..........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 22:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Maciek, a mógłbyś podać ceny wahaczy do e39 530d zawieszenie M-Technic, ewentualnie samych tulei wahaczy.

Pytam oczywiście o oryginały :)

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 22:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
marcin004 napisał(a):
Maciek, a mógłbyś podać ceny wahaczy do e39 530d zawieszenie M-Technic, ewentualnie samych tulei wahaczy.

Pytam oczywiście o oryginały :)



oto ceny ( z M i bez zawieszenia M - wahacze są takie same http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... l-31_0617/) :

górne:
Wahacz Febi FE12620 280,00zł wahacz górny LEWY bez tulei BMW OE 31121141717
Wahacz TRW / Lucas JTC925 228,00zł wahacz górny LEWY bez tulei BMW OE 31121141717
Wahacz Ruville EVR935024 235,00zł wahacz górny LEWY bez tulei BMW OE 31121141717
Wahacz Lemforder LMI13084 360,00zł wahacz górny LEWY z tuleją BMW OE 31121141717

dolne:
Wahacz Febi FE12378 266,00zł wahacz dolny LEWY z tuleją BMW OE 31121094233
Wahacz Lemforder LMI13086 325,00zł wahacz dolny LEWY z tuleją BMW OE 31121094233
Wahacz TRW / Lucas JTC130 287,00zł wahacz dolny LEWY z tuleją BMW OE 31121094233


Tuleje górnego wahacza:

Lemforder - 122 zl - 2 sztuki, kpl na 2 wahacze.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 06:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
panowie, a moze to ABS glupieje? sprobujcie w podobnej sytuacji odpuscic hamulec i jeszcze raz go wcisnac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 07:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
A sprawdzales juz te drażek?? I sprawdz czy masz dobrze ustawiona zbierzność koł.

milek napisał(a):
panowie, a moze to ABS glupieje? sprobujcie w podobnej sytuacji odpuscic hamulec i jeszcze raz go wcisnac.


Z hamulcami tez moze cos byc, moze rzeczywiscie jakies zapowietrzone albo malo plynu maja. Ale napewno nie wina ABS, przeciez to by bylo czuc.

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 22:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 288
Lokalizacja: xxx
Cos ciezko mi uwierzyc, ze chlopaki z Auto-Chipa nie moga dac rady... ja u nich robie swoja bete:hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2007, 19:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Mr.Jones napisał(a):
Witam,walcze juz trzy miesiące z dolegliwościa mojej bety i juz nie wiem co jest grane.


Do wymiany tuleje wahaczy górnych.
Kilka postów wyżej macie podane ceny przez kolegę Stones'a.

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330D
Witam niedawno kupiłem e39.Wkońcu znalazłem temat który mnie interesuje. Tez mam z tym problem . To psychiczne telepanie najczesciej wystepuje przy predkości do 30 km/h ale zauwazyłem ze jak odpuszcze hamulec i znowu wcisne jest okej. zdazylo mi sie to 2 razy i w sumie nie wiem co to moze być. to tak jak by abs zwariował ale auto zamiat sie zatrzymuwac poprostu sunie do przodu. Help :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2002r. problem z zawieszeniem-nic nie pomaga
PostNapisane: 24 maja 2010, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 7
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 530d '03
Kod silnika: M57 D30
Witam

Mam ten sam objaw przy małych prędkościach, zdaje się że ABS wariuje, bo wtedy auto prawie nie hamuje.
ludzie tylko się krzywo patrzą co ja robię jak chce ich przepuścić :P
Niedługo wymienię wahacze z przodu to wam mogę powiedzieć, czy coś takiego występuje nadal... chociaż to się dzieje sporadycznie.

_________________
Pozdrawiam
Toper
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2002r. problem z zawieszeniem-nic nie pomaga
PostNapisane: 25 maja 2010, 17:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
:D
A ja mam to już za sobą ...
Popatrzcie tutaj :

viewtopic.php?f=6&t=64885&start=60

Po pierwsze zwróćcie uwagę jak wyglądają poduchy/łożyska amortyzatorów.
nowe i stare około 1cm zapadniete.
Kolejna sprawa wibracje , drgania itd...
Walczyłem z tym ponad rok.
Najpierw wymieniłem tarcze na ATE - padły po kilkset km.
kupiłem Zimmermanny.
Wymieniłem lewy kpl drążek - bez zmian.
Piasta prawa kpl FAG - bez zmian.
Tuleje wahaczy - lemforder - bez zmian.
Łączniki stabilizatora TRW
Regeneracja jak książka pisze zacisków hamulcowych i płyn ATE 200
I ustawienia zbieżności...

W końcu się wk :cenzura: i kupiłem WSZYSTKO co jeszcze pozostało z przodu do wymiany.
Zmierzyłem amorki - 75 % i 76% - czyli OK
I tak mam nową całą zawieche.
Teraz autko sunie - nie czuję że jest coś takiego jak koła.
Przeszedłem przez kilka zakładów z szarpakami , łomami i innymi cudami - nikt nie był w stanie stwierdzic co.
Dopiero jak wywaliłem wszystko na wierzch okazało się że prawy dolny - krótki wahacz nie miał jako takiego luzu , ale w porównaniu do pozostałych sworzni bardzo lekko chodził na boki.
Do tego poduchy/ łożyska amorów niby nie stukały ale były zapadnięte i guma spękana.

Tak wiec nie wyczujecie co i jak zanim tego nie zdemontujecie.

Poczytajcie to:
viewtopic.php?f=6&t=64885&start=60

viewtopic.php?f=25&t=64607
Oraz obecny temat:
viewtopic.php?f=1&t=75334&p=820780#p820780

Części kupowałem u Kol Stones1
Jak ktoś jest chętny to odsprzedam wahacze ( tak naprawdę to się nazywają drążki reakcyjne ) te długie gięte z nowymi tulejami Lemfordera jak i kompletne obydwa oryginalne drążki.
Info na PW.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Ostatnio edytowano 25 maja 2010, 18:02 przez muda44, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2002r. problem z zawieszeniem-nic nie pomaga
PostNapisane: 25 maja 2010, 17:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Ups...
Dodało się dwa razy...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2002r. problem z zawieszeniem-nic nie pomaga
PostNapisane: 25 maja 2010, 18:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
toper napisał(a):
Witam

Mam ten sam objaw przy małych prędkościach, zdaje się że ABS wariuje, bo wtedy auto prawie nie hamuje.
ludzie tylko się krzywo patrzą co ja robię jak chce ich przepuścić :P
Niedługo wymienię wahacze z przodu to wam mogę powiedzieć, czy coś takiego występuje nadal... chociaż to się dzieje sporadycznie.


ABS będzie wariował jak koła będą w " powietrzu "

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2002r. problem z zawieszeniem-nic nie pomaga
PostNapisane: 26 maja 2010, 07:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: £ÓD¬
Wahacze na 100% Miałem to samo, oczywiscie na szarpakach nie było luzow, i nigdy nie bedzie w E39.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL