BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 11:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e36] m43b16 odma
PostNapisane: 2 lutego 2011, 12:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: kamionna
:D Tak w sensie, ze sprawdzalem tą nową.Moge dmuchac z obu stron i przelatuje na wylot.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m43b16 odma
PostNapisane: 2 lutego 2011, 13:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
czy może ktoś jeszcze, komu nie gwiżdże nic podczas gaszenia M43, sprawdzić ten zawór. wystarczy zdjąć gumę odmy z pokrywy zaworów, potem dmuchnąć w nią a następnie zassać powietrze ??

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m43b16 odma
PostNapisane: 3 lutego 2011, 16:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Odkręciłem zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej, popatrzyłem, posprawdzałem i wiem już jak to cholerstwo działa, jak to sprawdzić :]

Otóż najprościej mówiąc:
Obrazek

Zawór jakby, wyrównuje ciśnieni w skrzyni korbowej z ciśnieniem w dolocie/komorze spalania.

Powietrze wpada prze odmę do zaworu (strzałka czerwona), tam jest membrana, która reguluje ilość tego powietrza, gdy w skrzyni korbowej jest niższe ciśnienie (zielona strzałka) a w dolocie wyższe (strzałka zielona) to membrana jest blokowana. Gdy w dolocie zmniejszy się ciśnieni w porównaniu do ciśnienia w silniku, membrana puszcza.

Sprawdzenie:
1. Pprzy wyjętym zaworze dmuchamy w niego (strzałka czerwona), powietrze przepływa.

2. Zatykając otwór wylotowy (strzałka zielona) powietrze jest blokowane.

Jeżeli membrana jest uszkodzona, to powietrze jest wypuszczane małym otworkiem na górze zaworu (nie widać, ale zaznaczone strzałką niebieską), to przy sprawdzaniu wg. numeru 2. powyżej. Normalnie ten otwór jest po to aby, membrana mogła swobodnie pracować. Jeżeli podczas pracy silnika poślinimy na ten otworek, dodając i odejmując gazu, widać będzie mały ruch powietrza, odpowiadający ruchom membrany.

Podejrzewam że to przez niego słychać świst gdy membrana jest uszkodzona. Jeżeli ruchu powietrza nie ma, membrana nie pracuje, znaczy że jest zawalona olejem i syfem, co równoznaczne jest z zatkaną odmą.

Tak to widzę.. jak coś jest nie tak, to poprawiajcie mnie.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m43b16 odma
PostNapisane: 6 lutego 2011, 11:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
DanyU napisał(a):
Powietrze wpada prze odmę do zaworu (strzałka czerwona), tam jest membrana, która reguluje ilość tego powietrza, gdy w skrzyni korbowej jest niższe ciśnienie (zielona strzałka) a w dolocie wyższe (strzałka zielona) to membrana jest blokowana.
A niebieska poszła na spacer? :D

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m43b16 odma
PostNapisane: 6 lutego 2011, 13:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
kusy6 napisał(a):
A niebieska poszła na spacer?
DanyU napisał(a):
Jeżeli membrana jest uszkodzona, to powietrze jest wypuszczane małym otworkiem na górze zaworu (nie widać, ale zaznaczone strzałką niebieską), to przy sprawdzaniu wg. numeru 2. powyżej. Normalnie ten otwór jest po to aby, membrana mogła swobodnie pracować.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL