BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 06:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 13:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
Witam.
Zacznę od tego ze przeczytałem z tuzin postów na ten temat ale każdy ucina się na dziwnych sugestiach typu czy masz paliwo w baku....
Do sedna.. Sytuacja wydążyła się stosunkowo niedawno podczas normalnej jazdy.. po wrzuceniu biegu nr. 5 przy około 2.5tys obrotów zaczęło go dusić jakby brakło paliwa, pierwsza myśl filtr paliwa zapchany. Po wymianie te same objawy. Czasami jak mu najdzie (silnikowi) zaczyna się dusić pyrkać skakać jakby pracował na 3 garach. Kable oraz świece wymienione. Efekt ten sam. Pierwsza myśl sprawdzać próbą testów, odłączyłem TPS silnik prawie zgasł ogólnie wariował jeszcze bardziej, wył prawie wyszedł z samochodu, po podłączeniu wróciło do normy. Przepływka po odłączeniu silnik zgasł(mam zapasową po zmianie na zapasową efekt ten sam). czyli sprawne, pompa paliwa sprawna pompuje aż miło.
Dodam że duszenie pojawia się w granicach 1.5-3tys obrotów.. gdy zaczyna go dusić pomaga pompowanie gazem.. nagle odzyskuje moc rwie pali gumę itp..

Tu mam też pytanie... padła mi uszczelka pod pokrywą zaworów.. dostaje sie olej do 1 świecy tzn zalewa kabel.. efekt po wyjęciu kabla wskazywał by na niedokładny styk świecy z kablem.. bo pracuje tak samo jak z włożonym czyli dusi skacze itp. Ale z racji ze jestem elektronikiem wyczyściłem elegancko poprawiłem styk tak by na 100% dawało iskrę, nie przyniosło to efektu.. jak na razie dostałem cześć uszczelek wiec nie będę rozkręcał tego w ciemno. oczekuje jakiś podpowiedzi ze strony posiadaczy IS mających podobny problem.

Czy może to być czujnik wału? wałka?

czytałem na temat tych czujników.. gdyby któryś zdechł to silnik nie powinien w ogolę palić, albo z wielkimi trudami, moj odpala aż miło na dotyk praktycznie, wiec te czujniki wykluczam.

Zwracam się głównie do osób którzy przeszli przez ten dramat..

dodam że komputer nic nie wykazał.. czyli norma;)
Pozdrawiam.

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 19:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
JELO napisał(a):
Tu mam też pytanie... padła mi uszczelka pod pokrywą zaworów.. dostaje sie olej do 1 świecy tzn zalewa kabel.. efekt po wyjęciu kabla wskazywał by na niedokładny styk świecy z kablem.. bo pracuje tak samo jak z włożonym czyli dusi skacze itp. Ale z racji ze jestem elektronikiem wyczyściłem elegancko poprawiłem styk tak by na 100% dawało iskrę, nie przyniosło to efektu.. jak na razie dostałem cześć uszczelek wiec nie będę rozkręcał tego w ciemno. oczekuje jakiś podpowiedzi ze strony posiadaczy IS mających podobny problem.

Jedynie co mogę powiedzieć, ze to na 100% nie jest przyczyna zamulania... (kiedyś tez miałem mokre-zalane świece) ale żadnych niepokojących objawów nie miałem) ;)
Być może ta pompa paliwa czasami nie domaga...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 19:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 184
Lokalizacja: Manowo kolo Koszalina /Kamionka Woj Łódzkie
Moje BMW: 318is coupe
Kod silnika: M44b19
Ja miałem podobne objawy jak mi się pompka zawieszała ,ale mało jeżdżiłem na paliwie więc tego tak nie odczuwałem .Aż w końcu pewnego dnia nie odpaliła :zdziwko: Wymieniłem pompkę i do tej pory jest oki :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 23:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
Jutro czeka mnie wymiana uszczelek pod pokrywa zaworów.. dla pewności wymienię pompę paliwa bo mam zapasowa i zobaczymy jak to będzie działać.

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 19:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 215
Lokalizacja: Grudziądz/Aachen
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... as+touring
U mnie było coś takiego jak sonda padła, tylko , że bardziej na zimnym , ale na ciepłym tez potrafił tak zrobić .Odłącz sonde i pojezdzij zobaczysz czy to sonda .

_________________
Była e36
viewtopic.php?p=621777#621777
Była e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136623


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 23:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Może byc sonda albo przepłyka. Sprawdz. Najczęstsze, przyczyny duszenia silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 11:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
brak mocy spowodowany był wypłukana doszczętnie uszczelka w około świecy nr 1. przepławka sprawna już 3 wkładałem i efekt ten sam.. teraz dusi tylko na ciepłym na zimnym jest ok. w granicach 2-3 tyś obrotów. byłem juz u 3 mechaników magików z komputerami.. i usłyszałem standardowy tekst.. "wszystko jest Ok. Wykasować inspekcje?"

sprawdzę tą sondę lambda..

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 13:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
pojechałem do magika w ASO BMW i wyszło coś dziwnego.. po podpięciu komputera stwierdził ze przyczyna jest czujnik ssania :szok: pierwszy raz sie spotykam z takim stwierdzeniem w tym samochodzie... Zawsze sadzilem ze to komputer steruje ssaniem a nie jakis czujnik.. może ktoś ma namiary na ten czujnik?
ogólnie stwierdził 3 błędy.. ale uspokoił mnie ze one sa powiązane mianowicie:
Czujnik temperatury cieczy --> czujnik ssania --> sonda lambda
(błąd czujnika cieczy pojawił się przeze mnie odpinałem go przy wymianie rozrusznika. działa na 100% rezystancja na zimnym wynosi około 2k omów na ciepłym spada do około 200 omów czyli prawidłowo.)

Czujnik ssania i tu jest pies pogrzebany, magik powiedział mi tak : "czujnik źle czyta temperaturę silnika myśli ze jest ciągle zimny efektem jest przelewanie, następnie sonda bada spaliny czuje ze jest za duża dawka paliwa i za wszelka cenę chce odciąć nadmiar paliwa i tu pojawia sie duszenie." i tu się skończyły podpowiedzi magika nie chciał udzielić inf. gdzie ten czujnik sie znajduje jedynie zapraszał na warsztat...

wiec może ktoś się z was spotkał z tego typu czujnikiem? proszę o podpowiedz.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

czujnik nr 6?

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: e36 318is coupe
Kod silnika: M42
JELO napisał(a):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_1505&hg=11&fg=15

czujnik nr 6?


wydaje mi się, że to nr 8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 22:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 160
Moje BMW: 318is
Kod silnika: M42B18
nr 8 to czujnik temperatury wody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 31 stycznia 2011, 18:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 184
Lokalizacja: Manowo kolo Koszalina /Kamionka Woj Łódzkie
Moje BMW: 318is coupe
Kod silnika: M44b19
Miałem tak samo ,jak założyłem silnik m44 a tam jest jeden czujnik .Ja mam starą wiązkę od m42 i dopiero dzisiaj mostkowałem przewody aby podpiąć pod jeden czujnik ,ponieważ żle pokazywało temp i obroty ok 2 tyś.Zmostkowaliśmy podpieliśmy i jest ok pokazuje temp. i obroty są ok. Odpieliśmy kostkę od czujnika i obroty skoczyły spowrotem na 2 tyś,więc któryś na pewno odpowiada za ssanie i jak jest walnięty to tak się będzie działo :niepewny: Zanim zmostkowaliśmy przewody to pod czujnik podpięty był krótszy przewód wychodzący z puszki pod kolektorem ,więc obstawiam u Ciebie ten czujnik do którego idzie dłuższy przewód,od niego bym zaczął .Któryś z nich na pewno padł,życzę powodzenia w lokalizacji :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 31 stycznia 2011, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: e36 318is coupe
Kod silnika: M42
hazarr napisał(a):
nr 8 to czujnik temperatury wody

No właśnie. Ale daje sygnał do ECU, a nie do wskaznika na desce jak nr 6. Wydawalo mi sie, ze nr 6 nie pelni innej funkcji, ale moge sie mylic. Czyzby jednak sterowal 'ssaniem'? Myslalem, ze ta funkcja zalezy od nr 8. Ale jesli to pomylka, to sorry :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 1 lutego 2011, 13:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
po odpięciu czujnika nr 8 samochód zdechł i nie chciał odpalić, gdzieś na forum czytałem ze nr 8 jest na głupio podłączony do wskaźnika temp w zegarach, i tu jest błąd. natomiast po odpięciu nr 6 zaobserwowałem jedna reakcje. Nie chciał zejść ze ssania. temp. na wskaźniku nie opadła brak reakcji. (czyt. pion), zamówiłem czujnik jutro będę wstawiał opisze co za obserwowałem.

dzięki za rady w temacie.

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 3 lutego 2011, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: m42
dała Tobie cos wymiana tego czujnika? ja mam taki problem, że mi dusi się tak do 3 tys. powymienialem sonde czujnik polozenia wału i wałków rozrządu i dalej mam wrażenie że jeszcze nie jest to co powinno, co prawda nie szarpie mi po dodaniu gazu ale jakoś się tak wolno wkręca jakby nie bylo jeszce do końca to nawet na jałowych obrotach mam wrażenie ze się silnik "męczy" jestem tylko ciekaw czy cos sie zmienilo u Ciebie po wymianie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 3 lutego 2011, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M42
Ja miałem ten sam silnik m42 i ten sam problem na bezynie , na gazie bylo ok .
wymieniłem cały silnik bez osprzetu bo rozrzad mi padł .
jedyną rzeczą która dokupilem to były czujniki spalania stukowego bo stare były rozwalone i teraz jest wszystko ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 9 lutego 2011, 22:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
eh i szkoda gadac.. wymiana czujnika owszem poprawiła stan rzeczy na jakieś 10km po czym problemy wróciły.. wkurzyłem sie i zamówiłem w ciemno dedykowana sonde lambda bosha... podczas wymiany zauważyłem cos dziwnego mianowicie nie moglem odczepić wtyczki ze starej lambdy.. co sie okazało.. w środku było jezioro.. woda powodowa zwarcie komputer dostawał 12V z grzałki i wynikiem tego był ten cały syf związany z mocą duszeniem i szarpaniem. Po wymianie na nową, osuszeniu usunięciu rdzy ze wtyczki, problemy znikły.

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 10 lutego 2011, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: m42
z tego co pamietam u mnie bylo podobnie ze ledwo co dalem rade odkrecic wtyczke, i przy probie odkrecenia zeszla mi ta guma z wtyczki i nie dalem rady jej zalozyc wiem ze zalalo mi popszednia sonde narazie, wiec kupilem druga tez dedykowana boscha ale auto jest w dalszym ciagu mulowate, moze jak sie zrobi troche cieplej sie poloze i poprubuje ta gume naciagnac i przeczyscic gniazdo moze cos i dla mnie pomoze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42B18 Spadek mocy dusi się
PostNapisane: 6 marca 2011, 11:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 316 1,6
Kod silnika: m43
witam mam proble z czujnikiem temperatury w e36 316 1.6 m43 wymieniłem czujnik na nowy i nadal trzyma mi obroty tak jak by było ssanie załaczone na kompie wychodzi bład tak jak by czujnik pokazywał na odwrut miał juz ktos podobny problem prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL