BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 12:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Błąd 1222 Lambda Control 1
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 11:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 222
Lokalizacja: Mysliborz
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25 NV
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100862
Witam,dowiedziałem się że można sprawdzić błędy za pomocą żaróweczki 1,2watt.
I tak zrobiłem i wyskakiwał mi błąd PURGE VALVE - kompletnie niewiem co to znaczy.
Postanowiłem odłaczyć klemy i postępować zgodnie z instrukcją restartu komputera.
Po restarcie prawidłowo 1444-brak błędów.
No ale po jakiejś chwili jazdy postanowiłem sprawdzić jeszcze raz i mam ciągle czy zimny czy ciepły błąd 1222-LAMBDA CONTROL 1.
Niewiecie co muszę zrobić żeby ten błąd usunąć ? Auto chodzi OK jedyne co mi sie nie podoba to rano po odpaleniu chodzi chwileczke na 3cylindry ale to dosłownie 2-3sekundy.
Gdyby miu wyskoczył błąd Oxygen Sensor to wtedy bym się domyślił że do wymiany Sonda ale Lambda control to nie mam pojęcia...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Błąd 1222 Lambda Control 1
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 13:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
boleke36 napisał(a):
Witam,dowiedziałem się że można sprawdzić błędy za pomocą żaróweczki 1,2watt.
I tak zrobiłem i wyskakiwał mi błąd PURGE VALVE - kompletnie niewiem co to znaczy.
Postanowiłem odłaczyć klemy i postępować zgodnie z instrukcją restartu komputera.
Po restarcie prawidłowo 1444-brak błędów.
No ale po jakiejś chwili jazdy postanowiłem sprawdzić jeszcze raz i mam ciągle czy zimny czy ciepły błąd 1222-LAMBDA CONTROL 1.
Niewiecie co muszę zrobić żeby ten błąd usunąć ? Auto chodzi OK jedyne co mi sie nie podoba to rano po odpaleniu chodzi chwileczke na 3cylindry ale to dosłownie 2-3sekundy.
Gdyby miu wyskoczył błąd Oxygen Sensor to wtedy bym się domyślił że do wymiany Sonda ale Lambda control to nie mam pojęcia...



Możesz mieć uszkodzony przewód, skorodowane gniazdo, uszkodzoną sondę, mogła przez chwilę nie kontaktowć z różnych powodów i komputer złapał błąd, może ktoś wcześniej coś grzebał, może gazownicy coś kombinowali.........nikt Ci wprost nie powie zrób to i będzie dobrze......to poprostu niemożliwe ;) musisz sam sobie wszystkie możliwości sprawdzić ;)
Najlepiej ten błąd skasować i zobaczyć czy po odpaleniu pojawi się znowu, jeżeli tak to trzeba się zająć sondą, jeżeli nie to sprawdzić za jakiś czas.Pozatym jeżeli sonda jest uszkodzona to po skasowaniu błędu silnik powinien szaleć z obrotami przez chwilę.

"... when the DME detects excessive
deviations in the air-fuel mixture (too rich or too lean) for longer
than 10 seconds. Possible causes: Fuel tank ran empty,
Incorrect Fuel Pressure, Injector valve defective or coked,
Engine Temperature Sensor defective, Secondary air leak,
Fuel evaporation control system defective, Air Flow Meter
defective and/or the combustion is being disturbed by
mechanical failure (Spark plugs,, compression,
intake/exhaust valves, ...etc.)..."

Wynika stąd że przyczyn może być wiele .. to bardzo popularny błąd ;-)
Trzeba po kolei posprawdzać wszystkie możliwe przyczyny.

Tu masz listę kodów:
1211 ECU.
1212 Drugi czujnik tlenu.
1213 Drugi czujnik tlenu.
1215 Miernik przepływu powietrza lub miernik masowego przepływu powietrza.
1216 Czujnik położenia przepustnicy.
1221 Czujnik tlenu.
1222 Czujnik tlenu.
1223 Czujnik temperatury chłodziwa.
1224 Czujnik temperatury powietrza.
1231 Zbyt niskie napięcie akumulatora.
1232 Przełącznik biegu jałowego.
1233 Przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy.
1251 Cylinder wtryskiwacza 1.
1252 Cylinder wtryskiwacza 2.
1253 Cylinder wtryskiwacza 3.
1254 Cylinder wtryskiwacza 4.
1255 Cylinder wtryskiwacza 5.
1256 Cylinder wtryskiwacza 6.
1257 Cylinder wtryskiwacza 7.
1258 Cylinder wtryskiwacza 8.
1261 Przekaźnik pompy paliwa.
1262 Zawór regulacyjny biegu jałowego.
1263 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
1283 Wtryskiwacz.
1444 Brak błędów

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Błąd 1222 Lambda Control 1
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 14:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 222
Lokalizacja: Mysliborz
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25 NV
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100862
Zrestartuje jeszcze raz bo wtedy po restarcie tam jest że 3razy do końca obrotów na którymś z biegów i za drugim razem króciec mi pękł od płynu chłodzącego i 4litry płynu wywaliło pod maską i może coś zalało i nie łaczyło chwilę.
Dzięki wielkie za te infromacje ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Błąd 1222 Lambda Control 1
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 14:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 222
Lokalizacja: Mysliborz
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25 NV
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100862
Zrestartowałem. Po odpaleniu kontrolka zgasła = 0 błędów.
Po przegazowaniu zapaliła się i pojawił się błąd ten co kiedyś tzn 1263 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
Jakiego to pojemnika ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Błąd 1222 Lambda Control 1
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 15:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
boleke36 napisał(a):
Zrestartowałem. Po odpaleniu kontrolka zgasła = 0 błędów.
Po przegazowaniu zapaliła się i pojawił się błąd ten co kiedyś tzn 1263 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
Jakiego to pojemnika ?


Widzę, że na łatwiznę idziemy :D

http://www.google.pl/search?q=1263+Elek ... =firefox-a

Zawór oczyszczania pojemnika
Działanie:
Zawór oczyszczania pojemnika stanowi część systemu kontroli emisji. Opary benzyny ze zbiornika paliwa, które zostały zebrane w węglowym filtrze absorpcyjnym, przenoszone są do silnika przez ten elektrozawór.
Jeżeli działa regulator lambda silnika, to zawór zasilany jest przez zespół sterowania. Dodatkowe paliwo, jakie jest w ten sposób doprowadzane do silnika, równoważone jest za pomocą regulatora lambda.


Sterowanie elektryczne:
Generalnie zawór oczyszczania pojemnika jest zwykle zamknięty. Oznacza to, że zawór przerywa połączenie pomiędzy kolektorem wlotowym a filtrem z węglem aktywnym wtedy, gdy przez zawór nie przepływa prąd. Uruchomienie zaworu oczyszczania pojemnika następuje poprzez zespół sterowania podłączający zawór do uziemienia. W tym czasie napięcie końcówki z zespołu sterowania, który podłącza zawór oczyszczania pojemnika, wynosi 0 V. Często uruchamianie wykonywane jest impulsowo. Wielkość impulsów (cykl pracy) zależy wtedy, między innymi, od prędkości silnika, temperatury silnika i obciążenia silnika.

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Błąd 1222 Lambda Control 1
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 222
Lokalizacja: Mysliborz
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25 NV
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100862
Po restarcie mam błąd 1263 - czyli ten zaworek. Oglądnąlem go okazało się że kabelek się urwał , podłaczyłem i błąd zniknął. Podczas jazdy się bład nie świeci czyli tak jak by OK ale jak odczytuje błędy to dalej jest to 1222.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL