BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 22:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 25 sierpnia 2011, 18:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Witam :)

Wpadłem na pomysł by zaizolować termicznie dolot w mojej E46. Pytanie czy to ma sens ? Robił to ktoś już z was?

Podczas lekkiego upalania w komorze silnika robi się strasznie gorąco, wszystkie plastiki nabierają dużej temperatury i na pewno ma to wpływ na podgrzanie powietrza dochodzącego do komory spalania. Na drodze tejże komory zamontowany jest intercooler, który pomaga wytracić ciepło powietrzu które przelatuje przez niego. Pytanie czy wogóle a jeśli tak to o ile spadnie temperatura powietrza które dojdzie do IC.. Bardzo szkoda że E46 nie ma czujnika temparatury za IC, tak to efekty byśmy poznali już jutro...
Zakupiłem już taśmę dwustronną, izolator - styropian z folią aluminiową, taśma PCV, etc... na wzór projektu z tej strony: http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=7545 (2post).

Jutro wieczorem zaczynam. Jeśli macie jakieś uwagi, podpowiedzi, sugestie, doświadczenie w tej materii... PROSZĘ PISZCIE!! :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 25 sierpnia 2011, 19:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
jnx czekam na efekty i wyniki testów :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 25 sierpnia 2011, 22:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
jnx napisał(a):
szkoda że E46 nie ma czujnika temparatury za IC, tak to efekty byśmy poznali już jutro...


no a niby gdzie jest jak nie za IC ??

chyba, że mówisz o tym by był bezpośrednio za IC a nie te 40cm dalej w rurze dolotowej - ale nie widzę powodu dlaczego miałoby to przeszkadzać w eksperymencie

pytanie tylko jak uzyskasz jednakowe warunki w temperaturze powietrza zasysanego - moim zdaniem najlepiej by było gdybyś dysponował tymi dwoma dolotami... jednym seryjnym i drugim zaizolowanym

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 25 sierpnia 2011, 23:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
przeczytalem to z tuningforum i wyszlo mi... ze masz za duzo czasu :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 16:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Zrób jakieś foty, jak i co robiłeś. Może się przyda ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 17:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Kurcze no nie wiem sam nie lubie nikogo zniechecac a Tym bardziej Ciebie bo wiem, ze troche juz tam pogrzebales i chcesz grzebac dalej ale moim zdaniem to nie jest silnik do upalania.
Nie wiem duzo jezdzisz chcesz poprawic osiagi czy cos to spoko ale to nie jest motor, ktory chcialbym miec w aucie aby upalac. ;)

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 20:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
mani210, bla, bla, bla...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 23:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
watpie aby chodzilo o upalanie, poprostu konika dostac i tyle :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 23:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Bardziej chodzi o pasję oraz stworzenie lepszych warunków silnikowi po modyfikacji programowej. Dziś już nie dałem rady tego zrobić, wywaliłem dzisiaj klapki i przez pieprzo.. nakrętke z kolektora która spadła nie wiadomo gdzie straciłem masę czasu, więc robota z izolacją przypada na poniedziałek wieczór. Jeszcze musze kupić izolację termiczną która wytrzyma wysokie temperatury (rura aluminiowa do turbosprężarki). Fotostory zapewnione :) Chcę to zrobić solidnie i estetycznie, najlepiej by było pomalować tę izolację na czarny kolor by nie było tego bardzo widać i wyglądało bardziej "seryjnie".

Które części dolotu są NADMIERNIE narażone na oddziaływania cieplne w komorze silnika?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 11:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jnx napisał(a):
Pytanie czy wogóle a jeśli tak to o ile spadnie temperatura powietrza które dojdzie do IC.. Bardzo szkoda że E46 nie ma czujnika temparatury za IC, tak to efekty byśmy poznali już jutro...
Zakupiłem już taśmę dwustronną, izolator - styropian z folią aluminiową, taśma PCV, etc... na wzór projektu z tej strony: http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=7545 (2post).


IC sluzy troche do czegos innego niz zakladasz w tym temacie - ma chlodzic powietrze nagrzane w procesie sprezania (przez turbosprezarke), to, ze odizolujesz termicznie przewody moim zdaniem da Ci bardzo niewiele, bo i tak powietrze przez nie przeplywajace jest nagrzane. Jezeli chcesz kombinowac z tego typu izolacjami, to zrob to na przewodzie laczacym wyjscie z intercoolera i kolektor dolotowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 00:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Ja kiedyś myślałem o lepszym dolocie, ale odpuściłem. Rozkminiałem branie chłodniejszego powietrza z wlotu koło halogenu, ale chyba szału tym bym nie zrobił. Jest niby dolot k&n ale ~1200zł za ten bajer krzyczą.

A takie pytanie poza konkursem - dolot musi sobie ZASYSAĆ, nie może być rurka czołowo skierowana i pęd powietrza żeby sam w nią wlatywał? Dobrze myślę?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 08:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
deejeys napisał(a):
A takie pytanie poza konkursem - dolot musi sobie ZASYSAĆ, nie może być rurka czołowo skierowana i pęd powietrza żeby sam w nią wlatywał? Dobrze myślę?


Dolot tak czy inaczej bedzie zasysac, mozesz oczywiscie poprowadzic go tak, aby powietrze wpadalo do niego bezposrednio - zreszta fabryczny airbox dziala na podobnej zasadzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 2 września 2011, 09:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Witam,

zaizolowałem narazie rurę idącą od IC do EGR, wrażenia? Żadne jak narazie :) Ale kolejny modzik na plus :) Zbliża się wymiana odmy, wtedy zaizoluję kolektor od spodu :) Foto wkleje wieczorem :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 4 września 2011, 22:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
deejeys jeżeli umiescisz rurkę w otworze od zderzaka i skierujesz wylot powietrza z rurki na filtr mozesz mieć problemy jadąc na luzie z prędkością nawet 70 km/h, zaczną skakać Ci obroty, tak jak byś miał odme do wymiany, i w konsekwencji zgaśnie silnik. Ja miałem coś takiego u siebie, umieściłem dodatkowy dolot w zderzaku i skierowałem powietrze prosto na filtr, (flitr storzkowy) jadąc powiedzmy 100km/h wżucając luz obroty zaczynały skakać od 1500 do 500 obrotów i bywało że silnik zgasł. cały dzień próbowałem dojśc do tego co jest nie tak bo wszystko chodziło prawidłowo, Po usunięciu wszystko powrociło do normy.

Co do osiągow wydawało mi się że coś dawało, ale biorąc pod uwagę ze silnik gasł, to nie jest warte tego, dodatkowo więcej wilgotnego powietrza razem z całym syfem leci na filtr, a najgorzej to juz jest podczas jazdy w ulewę.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 5 września 2011, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
Vermilion ma rację - operacja jesli coś da to niewiele ja bym się zastanowił nad większym ickiem

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 5 września 2011, 20:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Tak tylko to jest modzik za 10zł i dla zabawy nic konkretnego sztuka dla sztuki. Większy IC zwiększy tylko lag który w tym aucie jest i tak duży. Jeśli temperatura nawet spadła o 2-3stopnie to ok!

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 5 września 2011, 22:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Troche zabawy i tyle...

A nie lepiej jest gdy powietrze wpadające do silnika jest zasysane wyżej? Tzn powiedzmy zamiast koło halogenu to gdzies obok pozycyjnych? Przeciez powietrze od asfaltu (czyli niżej) będzie bardzoej nagrzane od tego lecącego na relfektory i miejsca obok nich, prawda to? Pytam bo nie wiem czy to bajka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 5 września 2011, 22:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
beny. napisał(a):
Troche zabawy i tyle...

A nie lepiej jest gdy powietrze wpadające do silnika jest zasysane wyżej? Tzn powiedzmy zamiast koło halogenu to gdzies obok pozycyjnych? Przeciez powietrze od asfaltu (czyli niżej) będzie bardzoej nagrzane od tego lecącego na relfektory i miejsca obok nich, prawda to? Pytam bo nie wiem czy to bajka...


Watpie aby roznica w temperaturze byla az tak znaczaca, szczegolnie w naszym klimacie. Martwilbym sie raczej o zassanie wody z kaluzy - to jedyny problem tego typu dolotu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 5 września 2011, 22:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Vermilion napisał(a):
beny. napisał(a):
Troche zabawy i tyle...

A nie lepiej jest gdy powietrze wpadające do silnika jest zasysane wyżej? Tzn powiedzmy zamiast koło halogenu to gdzies obok pozycyjnych? Przeciez powietrze od asfaltu (czyli niżej) będzie bardzoej nagrzane od tego lecącego na relfektory i miejsca obok nich, prawda to? Pytam bo nie wiem czy to bajka...


Watpie aby roznica w temperaturze byla az tak znaczaca, szczegolnie w naszym klimacie. Martwilbym sie raczej o zassanie wody z kaluzy - to jedyny problem tego typu dolotu.

Jeszcze takie pytanko, czy jest jakaś optymalna temperatura dla powietrza wpadającego? Czy im niżej tym lepiej?

Bo ja w swoich dieselkach szczególnie tym większym 3,0HDI zauważyłem, żę gdy jest tak -10*C do -15*C idzie najlepiej, a później jak jest jeszcze chłodniej to juz to raczej na plus nie działa...? Jak to jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 5 września 2011, 23:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
beny. napisał(a):
Jeszcze takie pytanko, czy jest jakaś optymalna temperatura dla powietrza wpadającego? Czy im niżej tym lepiej?

Bo ja w swoich dieselkach szczególnie tym większym 3,0HDI zauważyłem, żę gdy jest tak -10*C do -15*C idzie najlepiej, a później jak jest jeszcze chłodniej to juz to raczej na plus nie działa...? Jak to jest?


Temperatura tak naprawde nie ma wprost zadnego znaczenia, liczy sie gestosc powietrza, im wieksza tym lepiej. A, ze gestosc zalezy od temperatury, to masz odpowiedz.

W Twoim przypadku mozliwe, ze ponizej -15*C ECU juz nie koryguje dawki paliwa pod katem wiekszej ilosci powietrza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL