BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 23:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 11 września 2011, 18:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Wiec tak, silnik M54B22, zagazowany...ostatnio taki blad mi wyskoczyl

227 Lambda control tolerance Bank 1

Deviation rich, sporadic error, czasami wysakuje mi to samo dla banku 2giego...

Co to oznacza dokladnie??
Ma to duze znaczenie w przypadku gdy samochod chodzi na gazie??

Dziekuje za jakies wskazowki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 11 września 2011, 20:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Nikt nie pomoze... :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 12 września 2011, 19:29 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Dzisiaj po regulacji gazu wywalilo mi blad 2ch sond regulacyjnych...oplaca sie kupowac jakies zamienniki, czy kupic oryginalna uzywke?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 12 września 2011, 19:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Te błędy może powodować zły skład mieszanki, lewe powietrze itp. Uszkodzenie sond w ostateczności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 12 września 2011, 19:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Kurde, na poczatku bledow nie bylo, pokasowalem w INPIE, porobilem adpatacje i znikaly...teeraz coraz czesciej...w live data, sondy przed katem maja bardzo slabe wartosci... jedna ma 0,01 druga 0,05 v, czyli raczej trupy...sondy monitorujace maja wartosci od 0,41-0,46 do 0,85-0,87 i caly czas chodza...a te pierwsze stoja...w dlaszych obserwacjach live data lambda integrators czy jak to tam sie zowie sa obydiwe na -28...a przedzialka zielona jest od -10 do 10...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 12 września 2011, 20:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Na youtubie znajdziesz dziesiątki filmów z instrukcjami jak sprawdzić sondy,
więc lepiej najpierw je sprawdź a później wymieniaj.
Sondy nie są wieczne, ale z tego co widzę to ludzie najcząściej wymieniają je niepotrzebnie.
Jeśli nie żal Ci 800zl to wymień - nie zaszkodzi...
Twoje odczyty są całkowicie poza zakresem, więc podejdź do tego poważnie.
Sony przed katem powinny oscylować wokół 0,45V - najlepiej jeśli średnia pomiędzy min. i maks.
jest właśnie taka.
Za katem optymalne napięcie to 0,8V - nie powinno się wiele różnić,
ale te sondy monitorują tylko stan katalizatora.
Pamiętaj, że sondy są tylko po to aby redukować szkodliwość spalin.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 12 września 2011, 20:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 196
Lokalizacja: KOS
Moje BMW: e36 320i e46 325xi
Kod silnika: M50B20 M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=86204
Kisiel24 napisał(a):
Ma to duze znaczenie w przypadku gdy samochod chodzi na gazie??


Ma znaczenie, u mnie ciągle jest błąd sondy przez gaz, pozatym masz w opisie błędu 'sporadic error' więc nie jest to raczej usterka permanentna a sporadyczna, występuje chwilowo. A Lambda control tolerance Bank 1 wg mnie znaczy regulacja lambda przed katem poza zakresem.

a jeśli juz chcesz kupiowac sondy to tylko ori najlepiej NTK dedykowane bo inne będą mieć złe wskazania (przerabiałem w e39)

_________________
E36 320i MAURITIUSBLAU METALLIC dorzuć swoje 3 grosze...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 12 września 2011, 20:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Mariusz325 napisał(a):
Za katem optymalne napięcie to 0,8V - nie powinno się wiele różnić,

I tak wlasnie jest...gorzej z tymi przed katalizatorem...ale czy te sondy regulujace nie beda mialy znaczenia w przypadku wolnych obrotow, drgan na biegu jalowych i wiekszego spalania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 12 września 2011, 20:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Mariusz325 napisał(a):
Za katem optymalne napięcie to 0,8V - nie powinno się wiele różnić,
ale te sondy monitorują tylko stan katalizatora.

Nie prawda ;)
Wyjaśnienia w innym temacie.

Tutaj masz problem z instalacją LPG, sondy raczej sprawne.
Pomijając nędzne wtryskiwacze ważne jest jak podano gaz w kolektor.
Według twojego opisu Ten co montował to LPG "dał dobrze ciała", popełniając większość możliwych błędów związanych z montażem instalacji gazowej w takim silniku.
Wyczyść adaptacje, pojeździj tylko na PB, a problem ustąpi. Wrócisz do LPG i lampka MIL pięknie zabłyśnie na desce (lub pojawią się znajome kody DTC) :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 12 września 2011, 20:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Toudi napisał(a):
Według twojego opisu Ten co montował to LPG "dał dobrze ciała", popełniając większość możliwych błędów związanych z montażem instalacji gazowej w takim silniku.


Pierdziele...zawsze musze sie wpierdzielic w gaz z "dupy" ehhhhh...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 13 września 2011, 07:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Kisiel masz tu wyjaśnienie tych adaptacji i jakie wartości powinny mieć:
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 13 września 2011, 07:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Kisiel24 napisał(a):
Ma to duze znaczenie w przypadku gdy samochod chodzi na gazie??


Źle ustawiony lub założony gaz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 13 września 2011, 07:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Kyokushin napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Ma to duze znaczenie w przypadku gdy samochod chodzi na gazie??


Źle ustawiony lub założony gaz.


Kurde, byle wczoraj u gazownikow, jezdzil ze mna z kompem podbpietym...i ustawial wszystko, mowil ze jest ok...ehhh, moze wymienic te sondy na poczatek, 2 przed katem...
fixxxer, sluchaj no ja mam wartosci lambdaintegrators mam na 28 jedna i druga strone, wczesniej jak nie bylo bledu sond mozna powiedziec, ze ladnie chodzily w zielonej przedzialce...a teraz dupa :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 13 września 2011, 07:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Wywalisz kasę na sondy i wymianę i tyle, pojeździć na Pb z podpiętą INPĄ po resecie adaptacji.
Stawiam na to, że będzie wszystko OK, przeważnie tak jest. Wtedy zostanie do poprawy dalej gaz.

Zmienisz sondy, wywalisz 800zł, powiedzą ci żebyś zmienił cewki i świece, wsadzisz znowu kasę, powiedzą że to czujnik walka rozrządu... a problem leży caly czas w nieustawionym, źle założonym lub na słabych komponentach gazie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 13 września 2011, 07:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
lambdaintegrators powinny mieścić się w zakresie od -10 do +10, kolejne adaptacje additive od -0,2 do +0,2, a multiplicative -2 do +2.
28 to strasznie rozjechany gaz (pewnie na wolnych obrotach?)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 13 września 2011, 07:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
fixxxer1 napisał(a):
28 to strasznie rozjechany gaz (pewnie na wolnych obrotach?)


dokladnie...
Ehmm, czyli co na noc sciagnac kleme??Pojezdzic na benzynie i obserwowac?
Podpiac sie pod inpe sprawdzic wszystko i dalej z gazem dzialac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 13 września 2011, 08:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Skoro masz INPA to masz zakładkę adaptations i tam możesz skasować wszystkie adaptacje (rób to na wyłączonym silniku). Później kilkadziesiąt km na Pb, zrzuty ekranu na wolnych obrotach wszystkich parametrów i wklejasz na forum do analizy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prosba o interpretacje bledu sond
PostNapisane: 13 września 2011, 08:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Tak tez zrobie...dziekoje wszsytkim poki co ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL