BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 00:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Zawór sterowania turbiną E46
PostNapisane: 4 września 2009, 11:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Mam pytanie do forumowiczów; podczas badania kompem mechanik powiedział mi że mam padniety elektrozawór na turbinie przez co turbo włącza sie z opużnieniem. Czy ten zawór da sie wyczyscic czy tylko wymiana na nowy wchodzi w rachube i kupić nowy w serwisie czy używke z allegro.
http://moto.allegro.pl/item727338695_za ... iesel.html

Pozdrawiam...


Ostatnio edytowano 4 września 2009, 11:54 przez Jasiu 1979, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 11:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Czy wyskoczył błąd na komputerze o niesprawnym elektrozaworze , czy na oko stwierdził że turbina za późno się włącza??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 11:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Jak chcesz wymieniac to kup nowke w serwisie a nie uzywany bo skad bedziesz wiedzial ze jest dobry.Ale na poczatek proponowal bym go przeczyscic i na 99% poprawa bedzie odczuwalana.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 11:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 12:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Czyszczenie ponoc pomaga tylko na jakis czas a w innych przypadkach wogole nie pomaga. Najlepiej nowy ale nie musisz kupowac w ASO bo na allegro mozna kupic taki sam tylko bez loga BMW firmy Pierburg i sporo tanszy. http://moto.allegro.pl/item726810381_za ... ginal.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 13:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Dzięki panowie. Kupie nowy ten co polecasz Guzior a stary spróbuje wyczyscic przyda sie na zaś....

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PRZEWORSK
Napisz czy po założeniu nowego coś się zmieniło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 11:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Jasiu 1979 napisał(a):
Ja właśnie dziś wymieniłem ten elektrozawór przy turbinie w serwisie kosztuje cos ok390pln na alegro kupiłem nówke za 125pln i powiem wam ze efekt powalający...wcisne gaz ok 1 sek i głowa ląduje w zagłówku...wcześniej też szedł ale moc przybywała wraz z obrotami silnika..
Teraz reaguje odrazu i od samego dołu.
Ale uszkodzenie tego zaworu wyjdzie na kompie bo jak nie chodzi geometria w turbinie to długo pompuje do 2,2 bara,a jak smiga to lekkie dodanie gazu i kolektorze powinno odrazu być cisnienie...no chyba że kolektor jest nieszczelny to inna sprawa..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PRZEWORSK
Dzięki.

Ja szukam przyczyn dymienia mojej buni.
Mocy raczej nie brakuje.
Podczas ostrego przyspieszania potrafi postawić dosłownie "ścianę dymu".
I to mnie zastanawia.
Zaworki od EGR i turbiny czyściłem, sam EGR też, filtr odmy wymieniony.
Brak mi koncepcji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 12:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Wymieniles tylko filtr odmy czy całą odme razem z filtrem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 13:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PRZEWORSK
Wymieniłem prawdopodobnie tylko liltr odmy
element nr (11)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 13:12 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Trzeba wymienic element 11 i 15 z rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 13:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PRZEWORSK
hmm, w takim razie chyba wymieniłem komplet, bo kupiłem w ASO cołość, odkręciłem stare i załozyłem nowe razem z nową uszczelka.

Tak, że tam chyba już nie ma nic do zrobienia.
A miałem nadzieję, że pomoże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 18:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Powiem wam ze z nowym zaworem jest różnica jak cholera..
Silnik ciagnie od samego dołu jak nigdy..
a jak wychodze z krzyżówki na dwójce dam podłoge rwie jak cholera az kontrola trakcji sie zapala...
No nieporównanie..

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 23:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Jasiu 1979, jaikm kompem wybadał ci ze masz padniety zawor?jakie dokladnie miales objawy zepsutego zaworka?

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 19:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Nie powiem bo nie wiem...mierzył ciśnienie na listwie...
po dodaniu gazu z wolnych na 3000 walnął takim stwierdzeniem.Zwlekałem ze względu na koszt492 w aso. Ale jak wyczaiłem na alegro za 125,pomyślałem czemu nie..i warto było.Stary przeczyszcze może sie kiedyś przyda..

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zawór sterowania turbiną E46
PostNapisane: 12 września 2011, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e46 320d
Witam.

Byłem na kompie i mechanik powiedzial ze mam spalony elektrozawór od turbo, a ja go wyczyściłem i śmiga, ale zastanawiam się czy wynienic na nowy czy ten nr co jest na tym elektrozaworze musi byc taki sam???? i czy moze byc jakiś zamiennik bo powiem szczerze że mam problem go gdzieś kupić za dobre pieniądze :/ a i jeszcze jedno jak już zdemontowałem elektrozawór wyczyściłem go i podłączyłem to muszę jechać na kompa zeby usunąć błędy czy nie trzeba ???

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 12 września 2011, 21:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: było 320d jest 323ci
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 19&start=0
jacek1 napisał(a):
Dzięki.

Ja szukam przyczyn dymienia mojej buni.
Mocy raczej nie brakuje.
Podczas ostrego przyspieszania potrafi postawić dosłownie "ścianę dymu".
I to mnie zastanawia.
Zaworki od EGR i turbiny czyściłem, sam EGR też, filtr odmy wymieniony.
Brak mi koncepcji.

PEWNIE GDZIES JEST NIESZCZELNOSC JA TAK MIAŁEM I DYMIL JAK CHOLERA A W RURZE DO INTERCOOLERA :padam: :padam: BYŁA MAŁA DZIURKA PO WYMIANIE WSZYSTKO OK

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zawór sterowania turbiną E46
PostNapisane: 13 września 2011, 22:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
steryd81, z tym problemem napewno sobie poradził bo pisal o tym 2 lata temu :)

RIKO, pewnie że możesz kupić na allegro. To niejest zamiennik tylko orginal z pierburga, taki jak montowany na poczatku. cena za sztuke to 100zł, sam takie kupowałem i nic się nie dzieje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL