BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 16:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 5 listopada 2011, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: Bmw E46 Compact
Co do dalszych moich modyfikacji to ustaliłem,że jedyną sensowna zmianą jest montaż turbosprężarki od e46 330d 204ps. oraz wtryskiwaczy od e60 535d.Taki zestaw jest wstanie znacząco podnieść jeszcze moc samochodu.Pojawia się jednak problem,mianowicie problem z turbo dziurą.Obecnie samochód świetnie ciągnie od dołu w zasadzie od 1 800 obrotów,montaż większej sprężarki spowoduje przesunięcie tej granicy w górę.Prawdopodobnie do 2 400 nic się wielkiego dziać nie będzie,potem to już sami wiecie....Nie jestem pewien czy taka charakterystyka będzie mi odpowiadać,szczególnie w jeździe miejskiej,sam nie wie,proszę Was o opinie.Docelowo można osiągnąć ok 240ps.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 5 listopada 2011, 14:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
dlatego Alpina zdecydowała się na dwie turbosprężarki. No fizyki nie przeskoczysz :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 5 listopada 2011, 14:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
jnx napisał(a):
dlatego Alpina zdecydowała się na dwie turbosprężarki. No fizyki nie przeskoczysz :)


I w tym momencie turbo dziury nima :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 5 listopada 2011, 17:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Zawsze można zbudować układ turbo+kompresor... Wtedy będzie idealna równowaga ;) Tylko koszty? Hmmm... Ogromne.



I ogólnie fajną opcją było by wstawienie zestawu turbin od 2litrowego silnika z 1er (123d biturbo) nie wiem czy jest to realne, ale skoro da się z tego silnika wyciągnąć 250-260ps po chipie to super dawca. Wysterowanie pewnie da się ogarnąć jakoś, bo z tego co widzę na allegro jest podciśnieniowe. Oczywiście tylko teoryzuję, na bank nikt tego jeszcze nie robił.


Jest jeszcze opcja "hybrydy" tylko to podobno daje średni efekt.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 5 listopada 2011, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: Bmw E46 Compact
Swapa nie biorę pod uwagę,chcę jak najwięcej wycisnąć z tego co mam.Odnośnie motoru 123,w serii jest naprawdę dobry,ale to co z niego można osiągnąć w granicach zdrowego rozsądku i bezpieczeństwa to max 250 ps.

Odnośnie hybrydy,brałem pod uwagę,ale po lekturze wnioskuję,że jest to temat bardzo awaryjny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 00:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Bzyku, ja nic o swapie nie mówiłem... :oczami:

deejeys napisał(a):
wstawienie zestawu turbin od 2litrowego silnika z 1er (123d biturbo)



Aczkolwiek jestem zielony w te klocki. Niby jak by trochę po rzeźbić to może by coś z tego wyszło, ale jak tak patrzę na ten silnik (123d ) i jak te turbiny są ustawione to jednak mam pewne wątpliwości :rotfl:

Bzyku napisał(a):
Odnośnie hybrydy,brałem pod uwagę,ale po lekturze wnioskuję,że jest to temat bardzo awaryjny.


No fakt, jak wyprujesz 250ps z 150ps w serii to nie masz prawa się spodziewać awarii :ok:

Aczkolwiek tak jak mówiłem, te hybrydy mnie również nie przekonują.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 00:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2102
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
poczytajcie sobie o LPG w dieslu :)


"Wzrost mocy i żywotności



Dzięki dodaniu gazu zwiększa się moc i moment obrotowy silnika w stosunku do zasilania fabrycznego. W niektórych silnikach turbodoładowanych udaje się uzyskać moc silnika nawet o 30 % większą niż moc znamionowa silnika. Dużym atutem zasilania DEGAmix jest to, że silnik pracuje znacznie ciszej i jest bardziej elastyczny. Dzięki zmniejszeniu obciążenia układu zasilania diesla zwiększa się żywotność podzespołów w układach zasilania diesla, szczególnie w systemach Common Rail, które pracują ze zmiennym ciśnieniem w zależności od obciążenia."

Ja z ciekawości zamontuje w przyszłym roku. LPG idzie w dolot. Coś jak wtrysk metanolu :D?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 01:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: Bmw E46 Compact
deejeys,awarie mogą się zdarzyć,ale można to zminimalizować.Ja oprócz turbo zamierzam zmienić jeszcze kilka istotnych rzeczy,zwiazanych na przykład z przeniesieniem napędu,sam silnik ma rezerwę na grubo ponad 200 ps.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 01:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Determinator, kurczę niby z sensem? Ale też nie chciał bym być w tym aucie jeżeli to jest rozwiązane tak jak mój wtrysk... w momencie rozszczelnienia się dolotu (np. przetarty wąż od turbo, dziura w coolerze) trochę gazu może się cofnąć i :razz:

No i też druga kwestia porównania do wtrysku metanolu - nie wolno przekraczać 50% alkoholu (który odpowiada za zwiększenie liczby oktanowej ? ) to jak się to ma do gazu, pełnowartościowego paliwa? Czyli w momencie wtrysku do cylindra wpada : porcja ropy i druga porcja paliwa LPG z powietrzem... ?

Jaki jest koszt takiej instalki? Nie no... Ale mieć korek gazu w dieslu to już przesada, tego nawet szkot by nie ogarnął :rotfl:



Bzyku, kombinuj kombinuj, zobaczymy ile wyciśniesz. Trzymam kciuki !

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 02:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2102
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
Będę miał testy praktyczne, jak tylko Toudi zacznie ogarniać temat :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 02:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
deejeys napisał(a):
Zawsze można zbudować układ turbo+kompresor... Wtedy będzie idealna równowaga ;) Tylko koszty? Hmmm... Ogromne.


Nie ma sensu robic takiej rzezby. Za drogie i niewiele tym zyskasz.

deejeys napisał(a):
Jest jeszcze opcja "hybrydy" tylko to podobno daje średni efekt.


Hybrydowe turbo to ciekawy temat, ale obawiam sie, ze ciezko bedzie znalezc Ci kogos w Polsce kto z glowa dobierze parametry i posklada to tak do kupy, zeby sie nie rozlecialo.

deejeys napisał(a):
Aczkolwiek jestem zielony w te klocki. Niby jak by trochę po rzeźbić to może by coś z tego wyszło, ale jak tak patrzę na ten silnik (123d ) i jak te turbiny są ustawione to jednak mam pewne wątpliwości :rotfl:


Same turbiny niewiele Ci dadza, poza tym wydaje mi sie, ze kolektor wydechowy z 123d nie bedzie pasowal do glowicy z M47N. Bez dodatkowego paliwa wzrost mocy szybko sie zatrzyma, a 123d ma common rail kolejnej generacji, o duzo wiekszym cisnieniu na listwie. Podejrzewam, ze glowica tez moze byc lepiej zaprojektowana. Przewaga M47N jest za to troche wyzszy stopien kompresji.

Determinator napisał(a):
poczytajcie sobie o LPG w dieslu :)


"Wzrost mocy i żywotności



Dzięki dodaniu gazu zwiększa się moc i moment obrotowy silnika w stosunku do zasilania fabrycznego. W niektórych silnikach turbodoładowanych udaje się uzyskać moc silnika nawet o 30 % większą niż moc znamionowa silnika. Dużym atutem zasilania DEGAmix jest to, że silnik pracuje znacznie ciszej i jest bardziej elastyczny. Dzięki zmniejszeniu obciążenia układu zasilania diesla zwiększa się żywotność podzespołów w układach zasilania diesla, szczególnie w systemach Common Rail, które pracują ze zmiennym ciśnieniem w zależności od obciążenia."

Ja z ciekawości zamontuje w przyszłym roku. LPG idzie w dolot. Coś jak wtrysk metanolu :D?


Jak zobacze to rozwiazanie w tak nowoczesnym silniku, to uwierze. W USA od lat stosuje sie w dieslach wtrysk propanu, ale w prostych, niewysilonych silnikach bez common raila ;) Podobnie jest z podtlenkiem.

deejeys napisał(a):
No i też druga kwestia porównania do wtrysku metanolu - nie wolno przekraczać 50% alkoholu (który odpowiada za zwiększenie liczby oktanowej ? ) to jak się to ma do gazu, pełnowartościowego paliwa?


Olej napedowy nie ma czegos takiego jak liczba oktanowa ;) W silniku benzynowym wtrysk metanolu zapobiega spalaniu stukowemu, u Ciebie obniza temperature mieszanki i chlodzi tloki. W dieslu nie ma czegos takiego jak spalanie stukowe, temperatura poprostu wzrasta i w pewnym momencie przepalaja sie tloki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 11:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Vermilion napisał(a):
Nie ma sensu robic takiej rzezby. Za drogie i niewiele tym zyskasz.


W tym silniku pewnie tak, zresztą pisałem - tylko teoretyzuję... ;)


Vermilion napisał(a):
deejeys napisał(a):
Aczkolwiek jestem zielony w te klocki. Niby jak by trochę po rzeźbić to może by coś z tego wyszło, ale jak tak patrzę na ten silnik (123d ) i jak te turbiny są ustawione to jednak mam pewne wątpliwości :rotfl:


Same turbiny niewiele Ci dadza, poza tym wydaje mi sie, ze kolektor wydechowy z 123d nie bedzie pasowal do glowicy z M47N. Bez dodatkowego paliwa wzrost mocy szybko sie zatrzyma, a 123d ma common rail kolejnej generacji, o duzo wiekszym cisnieniu na listwie. Podejrzewam, ze glowica tez moze byc lepiej zaprojektowana. Przewaga M47N jest za to troche wyzszy stopien kompresji.



Tzn autor tematu powiedział, że do kompletu chciał wtryski od 535d, które trochę więcej paliwa podleją :niepewny:
Kolektor wydechowy można by rzeźbić :niepewny:

Vermilion napisał(a):
deejeys napisał(a):
No i też druga kwestia porównania do wtrysku metanolu - nie wolno przekraczać 50% alkoholu (który odpowiada za zwiększenie liczby oktanowej ? ) to jak się to ma do gazu, pełnowartościowego paliwa?


Olej napedowy nie ma czegos takiego jak liczba oktanowa ;) W silniku benzynowym wtrysk metanolu zapobiega spalaniu stukowemu, u Ciebie obniza temperature mieszanki i chlodzi tloki. W dieslu nie ma czegos takiego jak spalanie stukowe, temperatura poprostu wzrasta i w pewnym momencie przepalaja sie tloki.



Tzn wiem, że nie ma liczby oktanowej :zawstydzony: , chodziło mi o wzbogacenie mieszanki czyli podamy 2 rodzaje paliwa na 1 jedną porcję powietrza, którego już będzie mniej ze względu na gaz... Nie będzie to zapewne ogromna ilość gazu, ale jednak...

Na racingforum w momencie gdy założyli zbyt dużą dyszę do wtrysku metanolu zaczeło telepać silnikiem :rotfl:


W benzynie do spalania stukowego przyczynia się zbyt duża ilość paliwa, w dieslu wzrost temperatury powoduje m.in zbyt mała ilość paliwa, dobrze kojarzę ?




Ogólnie mogę nie mieć racji, nie upieram się z niczym, teoretyzuję.


Ktoś kiedyś zaproponował w dieslu instalację nitro ("mokrego nitro") czyli zapewne bardzo podobnie jak z tym LPG . Trzeba by zapewne walić to prosto w kolektor dolotowy, tylko silnik długo tego nie zdzierży...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
deejeys napisał(a):
Tzn autor tematu powiedział, że do kompletu chciał wtryski od 535d, które trochę więcej paliwa podleją :niepewny:


Wtryski to jedno, rzeczywiscie cos dadza, ale roznica w ukladzie wtryskowym jest wieksza, do tego dochodzi bardziej skomplikowane sterowanie calym procesem.

deejeys napisał(a):
Kolektor wydechowy można by rzeźbić :niepewny:


Sadze, ze musialbys zrobic caly od podstaw.

deejeys napisał(a):
W benzynie do spalania stukowego przyczynia się zbyt duża ilość paliwa, w dieslu wzrost temperatury powoduje m.in zbyt mała ilość paliwa, dobrze kojarzę ?


Jest dokladnie odwrotnie.

deejeys napisał(a):
Ktoś kiedyś zaproponował w dieslu instalację nitro ("mokrego nitro") czyli zapewne bardzo podobnie jak z tym LPG . Trzeba by zapewne walić to prosto w kolektor dolotowy, tylko silnik długo tego nie zdzierży...


Podtlenek trzeba dobrze wysterowac do diesla i to jest najwiekszy problem, to, ze trafi do kolektora nie ma znaczenia, bo jest to gaz niepalny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 13:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
deejeys napisał(a):
W benzynie do spalania stukowego przyczynia się zbyt duża ilość paliwa, w dieslu wzrost temperatury powoduje m.in zbyt mała ilość paliwa, dobrze kojarzę ?


Jest dokladnie odwrotnie.

Jak odwrotnie? Dobrze napisał. Za duże ciśnienie doładowania w dieslu powoduje wzrost temperatury w komorze spalania.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 13:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jnx napisał(a):
Cytuj:
deejeys napisał(a):
W benzynie do spalania stukowego przyczynia się zbyt duża ilość paliwa, w dieslu wzrost temperatury powoduje m.in zbyt mała ilość paliwa, dobrze kojarzę ?


Jest dokladnie odwrotnie.

Jak odwrotnie? Dobrze napisał. Za duże ciśnienie doładowania w dieslu powoduje wzrost temperatury w komorze spalania.


W benzynie jezeli przelejesz silnik nic sie nie stanie, spalanie stukowe pojawia sie gdy mieszanka jest zbyt uboga (brakuje paliwa, jest duzo powietrza).

W dieslu jest inaczej, diesel z zalozenia pracuje na ubogiej mieszance, gdy dodasz paliwa i powietrza temperatura wzrosnie, jezeli dodasz same powietrze to w pewnym momencie mieszanka przestanie sie zapalac podczas sprezania, jezeli dodasz samo paliwo, to czesc paliwa nie zostanie spalona.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 18:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2108
Lokalizacja: Warszawa/ Toruń
Moje BMW: e46 320td/ e46 330i
Kod silnika: M47TU / M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 02&start=0
Szczurek1986 napisał(a):
jnx napisał(a):
dlatego Alpina zdecydowała się na dwie turbosprężarki. No fizyki nie przeskoczysz


I w tym momencie turbo dziury nima


No dobra, dobra.. Pierwsze 535d i 335d były wyposażone w 2 turbospręzarki, ale poliftowe silniki z tego co mi wiadomo są już na 1 turbinie i udało się uzyskać ten sam efekt...?

_________________
My e46 320td

Obrazek

Like it?

Zapraszam! www.facebook.com/Compi.Drifting


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 18:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
raadman napisał(a):

No dobra, dobra.. Pierwsze 535d i 335d były wyposażone w 2 turbospręzarki, ale poliftowe silniki z tego co mi wiadomo są już na 1 turbinie i udało się uzyskać ten sam efekt...?


Wszystkie 535d czy to E60 czy F10, tak jak E9x 335d maja dwie turbiny, tak samo jak F01 740d, czy X5, X6 40dX. Slyszales o zmianach w wersjach beznynowych, N54 ma dwie turbiny, N55 tylko jedna z twinscrollem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 6 listopada 2011, 18:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2108
Lokalizacja: Warszawa/ Toruń
Moje BMW: e46 320td/ e46 330i
Kod silnika: M47TU / M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 02&start=0
Vermilion napisał(a):
Wszystkie 535d czy to E60 czy F10, tak jak E9x 335d maja dwie turbiny, tak samo jak F01 740d, czy X5, X6 40dX. Slyszales o zmianach w wersjach beznynowych, N54 ma dwie turbiny, N55 tylko jedna z twinscrollem.


Mój błąd, dopiero teraz doczytalem.. oczywiście masz racje chodzi o silniki benzynowe. :piwo:

_________________
My e46 320td

Obrazek

Like it?

Zapraszam! www.facebook.com/Compi.Drifting


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 7 listopada 2011, 22:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Vermilion napisał(a):
Przewaga M47N jest za to troche wyzszy stopien kompresji.


No a dlaczego to przewaga??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 8 listopada 2011, 02:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
marcin87k napisał(a):
Vermilion napisał(a):
Przewaga M47N jest za to troche wyzszy stopien kompresji.


No a dlaczego to przewaga??


Obnizona kompresja w nowych dieslach, to sposob na poprawe emisji, nic wiecej. Bez kombinowania z wieloetapowym wtryskiem, odpowiednim polozeniem swiec zarowych, przy stopniu sprezania 16.0:1 mialbys juz problemy z uruchomieniem silnika w zimne dni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL