Muszę się pochwalić.Otóz w sobotę naprawiłem bociana.Mój silnik przed naprawą wkręcał się do 4500 obrotów,trząsł się straszliwie na wolnych obrotach i wogóle.Naprawiałem auto z ogłoszenia na allegro,ta akcja:
http://www.allegro.pl/item191450465_bmw ... owica.html
I TERAZ UWAGA-WSZYSTKO DZIALA!!!!
samochód się nie trzęsie ,wkręca się do 6300(wiem,dziwne,ale napewno więcej niż 6200,może nawet 6400,perwnie dlatego że dźwigienki lekkie)aż do odcinki,targa jak burza a cena naprawy wyniosła 170 zł z wymianą(słownie sto siedemdziesiąt złotych!!!)Powracając do domu na krajowej drodze numer jeden rozpędziłem auto do 190 na godzinę a auto dalej chciało ciągnąć
Opiszę po krótce jak to facet robi bo stałem przy nim cały czas:Najpierw pomierzył mi wałek,pomimo tego że ma już krawędzie na krzywkach,to stwierdził że nie trzeba wymieniać(mój mechanik twierdził iż wałek kaput),facet stwierdził iż rozmiarem od nominału ucieka o 0.2 mm i wałek zostawiamy,miał przygotowany nowy,ale stwierdził że ten może zostać,następnie miał juz przygotowane oszlifowane dźwigienki,wyciągnąl wszystkie dźwigienki,wszystkie popychacze ,pomierzył na przyrządzie ugięcie,trzy się nie nadawały,wymienił je(na urzywki,które skupuje,bo jak ktoś wymienia popychacze to zazwyczaj wszystkie,a facet pilnuje na allegro ludzi ,co kupują wałki na aukcjach i pisze do nich,żeby odsprzedali mu stare wałki,dźwigienki i popychacze).Następnie tak jak pisze w aukcji,założył mi nowe podkładki (pastylki)pod zawór(niższe) a pod popychacze podkładki(wyższe)Zawór po obliczeniach uchyla sie o jakieś 0.5 mm więcej,dzwigienki są lżejsze o jakieś 15gram,więc o 10 procent masy.I auto chodzi jak rakieta!!!Subiektywnie nawet przyspiesza lepiej.Więc jak ktoś tanim kosztem chce naprawić m40 to mogę gościa z całym sercem polecić.Teraz tylko zostaje zobaczyć jak będzie z trwałością tego rozrządu.I jeszcze jedno-nie ściągał wałka bo powiedział ,że tak by trzeba naowy pasek,a jak wymienił dźwigienki bez ściągania wałka to nie rusza się paska i nie trzeba go zmieniać.Po raz pierwszy w swoim życiu spotkałem mechanika,który mógł zarobić z wymiana paska 500zł (nie potrzebna mi była wymiana bo pasek ma 20 tysięcy) ,a powiedział ,ze NIE TRZEBA i wziął 170!!!!
Dobra tyle tego pisania jak cos to pytajcie acha jeszcze jedno-pokazywał mi dźwigienki,od kogoś co mu przysłał jakiejś zamienniki,co chodziły w samochodzie jakieś 30 tysięcy po wymianie-zryte jak cholera,moje po 220 tysiąca przebiegu miały trzy razy mniejszą falkę ,więc wolę mieć szlifowane dźwigienki BMW niz jakieś podróby,a tak jak pisałem w serwisie w Gliwicach też można kupić wałek febiego za około 400zł i cały komplet orginalny mogą sprowadzić ale cena powyżej 4tysięcy złotych-w takim razie czyżby tylko napis TRW warty 3600 zł(nota bene na dźwigience orginalnej BMW nie ma napisu producenta a tylko symbol 062 i to tyle),pozdrawiam