BIGPUN napisał(a):
sa w stanie kostruowac lepsze auta.i co za tym idzie bezpieczniejsze konstrukcje.a ktos taki jak Ty kyokushin zagorzaly zwolennik nowoczesnosci i specjalistycznych rozwiazan choc raz spojrzyj na problem z drugiego punktu widzenia
Przecież dokładnie to napisałem tutaj:
Kyokushin napisał(a):
Nie ma więc co porównywać bardzo starych aut (koniec '80 początek 90') z nowymi, nawet mniejszymi i lżejszymi bo tamte mimo masy będą przy zderzeniu zabijały silnikiem wpadającym do kabiny albo czymś w tym stylu...
P.S.
W przypadku tego crashtestu espace:
Była testowana II generacja espace z IV generacją.
Jasna sprawa że auto 15 lat technologicznie wstecz nie będzie miało żadnych szans z nowoczesmym zastępującym go tym samym modelem.
Nie mniej jednak nie chodziło mi o postęp ale o fakt że w przypadku różnicy jednej generacji (5-7 lat a nie 15-18 lat), auto większe będzie lepsze od mniejszego najnowszego, co wynika z praw fizyki ('przełomu', zmieniającego wszystko i podejście do problemu, nie było). Jedną generację temu poziom nauki oraz wymagania bezpieczeństwa już stały na odpowiednim poziomie, auta wyższej klasy miały więcej niż nowoczesne niższej mają teraz w standardzie, natomiast jasne jest że generację wcześniejsze A6 nie może konkurować z nowym A6. Natomiast od np nowej astry (która ma bardzo dobre wyniki ncap) nie będzie gorsze, mimo nieco niższego poziomu zaawansowania użytych technologii.
Mówię o zderzeniach auto-auto a nie auto-ściana jak to ma miejsce w ncap.