BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 10:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 16:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 63
Lokalizacja: Białystok
a czy wał z s62 podejdzie do mojego m60b40?? wie ktoś ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 17 lutego 2012, 15:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 63
Lokalizacja: Białystok
Odgrzewam kotleta ... nikt nic nie wie na ten temat?? czy wały da się dopasować jak w przypadku m42 i wału z diesla??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 17 lutego 2012, 23:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
Jeżeli miałbym się bawić w kompresor to strojenie wyłącznie na stand alone.
Po cholerę rwać sobie włosy z głowy żeby wystroić na seryjnym kompie albo oszukiwać się że ecu det3 to super rozwiązanie.

odnośnie wału z S62 do M60 to nie podejdzie
poczytaj sobie http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1347269
tyle mądrości, każdy ma potężną wiedzę a nikt od 2009 roku nic innego do M60B40 nie wsadził.
Niestety ten silnik jest na szczycie swojej serii i nie wykombinujesz w nim nic na szybko jak w przypadku M62.
Jedyne rozwiązanie to rozwiercanie tulei ale że potem trzeba albo prasować nowe albo powlekać to koszta robią się astronomiczne (700zł x8 garów)

Taniej i lepiej jest kupić M62 i kombinować z gratami od B46 lub B48

Gadanie o swapach że są nudne i lepiej wsadzić kompresor naprawdę są śmieszne.
Moc to moc, jak ktoś chce ją osiągnąć jego kwestia.

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 18 lutego 2012, 09:46 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Hej, a ja mam takie specyficzne pytanie,
orientuje się ktoś, ile ważą poszczególne kompresory z osprzętem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 22 lutego 2012, 10:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 63
Lokalizacja: Białystok
Jackolus dzięki za odpowiedź .
Swap nie jest nudny ale jak wywale 20 koła na s62 i coś mi poleci to trzeba kolejne 10 mieć na serwis jak dłubnę m62/m60 to kolejny taki motor wyjdzie mi jakieś 3-4tys i jest tego więcej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 22 lutego 2012, 11:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
No w sumie masz rację
z tego co się orientowałem to bez odprężania silnika na eatonie m112 albo m60 można wycisnąć gdzieś 370koni
tylko że nie ma róży bez kolców
Nie można długo upalać bo wszystko w silniku spłynie nawet jak założysz magiczne chłodnice oleju z Saaba :P

Kolega teraz robi E30 4.4 kompresor nitro - posłuży za królika doświadczalnego, jak wszystko będzie działać to pójdę w jego ślady i dam znać :)
z tego co zrozumiałem będzie 420koni + nitro 200koni , smaży gumę że jest za nim biało do 170kmh

Osobiście wątpię żeby było to chociaż trochę bezawaryjne ale zobaczymy

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 22 lutego 2012, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 63
Lokalizacja: Białystok
pisz tutaj o wszystkim co ci nowego udało się dowiedzieć ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 22 lutego 2012, 20:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
jackolus, przymierzam sie do strojenia mojego auta na DET3, powiedz mi jakie są zalety ECU typu standalone... W czym jest lepsze od DET3...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 22 lutego 2012, 22:59 
Zobacz na ///M FORUM projekty Marosa i Kosiniaka , projekt Stana tez zasługuje na uwagę .Napewno owiesz się czegoś , wprawdzie to nie ten sam silnik ale problemy podobne. :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 22 lutego 2012, 23:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
jackolus napisał(a):
Jeżeli miałbym się bawić w kompresor to strojenie wyłącznie na stand alone.
Po cholerę rwać sobie włosy z głowy żeby wystroić na seryjnym kompie albo oszukiwać się że ecu det3 to super rozwiązanie.

Tylko ciekawe ile wychodzi zabawa ze strojeniem od podstaw nowego kompa :D Kupił by pewnie za to z 10 ecumasterów :rotfl:


Jak miał bym dłubać przy V8 to wystrugał bym jakieś biturbo :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 23 lutego 2012, 20:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
świnia + strojenie wychodzi powiedzmy tysiaka
standalone + strojenie wychodzi cztery

ecumaster to tylko "przystawka" do oryginalnego ECU która oszukuje dane z czujników silnika dzięki czemu ogłupiony komputer może manipulować paliwem
standalone jak sama nazwa wskazuje jest samodzielny więc na podstawie prawdziwych danych z czujników dobiera mieszankę wg wgranej mapy. Jak ktoś to zrobi z głową to auto będzie palić mniej a jeździć lepiej.

W wolnossącym silniku seryjnym silniku i tak niewiele ugrasz więc po co w ogóle się bawić w ecumastera ?
Gdybyś miał jakieś wyraźnie ostrzejsze wałki albo czymś dmuchał to oczywiście ale w ssaku to bez sensu.
Mój cytat który podał kolega wyżej jest trochę wyrwany z kontekstu całego wątku.
Chodziło przede wszystkim o odpalenie silnika innej firmy niż buda na standalone co po prostu jest łatwiejsze niż przykładowo CAN ( nie zawsze się da ale to inna kwestia )

Więcej opiszę jak będę budował Compacta LS7 :P

@Adddam
fajnie się mówi, gorzej robi :cwaniak:

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 24 lutego 2012, 10:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
robi sie tez fajnie tylko jak sa $$$$$$$

ale osobiście zamiast dłubac m60 czy m62 myślę, że lepiej wsadzić S62 efekt identyko bez turbodziury itd ale myślenie, że v8 + turbo wyjdzie taniej w serwisie jak s62 obawiam się, że jest błędne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 24 lutego 2012, 12:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
jackolus napisał(a):
świnia + strojenie wychodzi powiedzmy tysiaka
standalone + strojenie wychodzi cztery

ecumaster to tylko "przystawka" do oryginalnego ECU która oszukuje dane z czujników silnika dzięki czemu ogłupiony komputer może manipulować paliwem
standalone jak sama nazwa wskazuje jest samodzielny więc na podstawie prawdziwych danych z czujników dobiera mieszankę wg wgranej mapy. Jak ktoś to zrobi z głową to auto będzie palić mniej a jeździć lepiej.

W wolnossącym silniku seryjnym silniku i tak niewiele ugrasz więc po co w ogóle się bawić w ecumastera ?
Gdybyś miał jakieś wyraźnie ostrzejsze wałki albo czymś dmuchał to oczywiście ale w ssaku to bez sensu.
Mój cytat który podał kolega wyżej jest trochę wyrwany z kontekstu całego wątku.
Chodziło przede wszystkim o odpalenie silnika innej firmy niż buda na standalone co po prostu jest łatwiejsze niż przykładowo CAN ( nie zawsze się da ale to inna kwestia )

Więcej opiszę jak będę budował Compacta LS7 :P

@Adddam
fajnie się mówi, gorzej robi :cwaniak:


Moim zdaniem lepiej jednak tym det em stroić, najważniejsze dla mnie jest to że jeżeli stroisz na standalone wszystkie funkcje wyposażenia za które po części odpowiada seryjne ECU, tracisz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 25 lutego 2012, 22:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: malopolska
Zdzira 850I napisał(a):
robi sie tez fajnie tylko jak sa $$$$$$$

ale osobiście zamiast dłubac m60 czy m62 myślę, że lepiej wsadzić S62 efekt identyko


Na jakiej podstwie twierdzisz ze "identyko" ?
Wg mnie roznica okolo 50-100km oraz oraz 150 nm (od 2500rpm)to nie jest "identyko" i uwiez mi na slowo nie tylko na papierze :ok:

_________________
v8 supercharged


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 25 lutego 2012, 22:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Tylko zastanowił sie ktoś jak z dostępnością części do s62 i m60/62?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 25 lutego 2012, 23:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
ok 20000-25000 u tunera powinno się zamknąć, robiąc samemu sporo przyoszczędzisz, do 0.6 spokojnie można dmuchać, silnik ma umiarkowaną kompresję, można odprężyć dla bezpieczeństwa tłoków, ale nie trzeba, trzeba to wystroić, intercooler, chłodnica oleju, pewnie też odetkanie wydechu się by przydało, jaka moc wyniknie? zależy na ile pozwoli przepływomierz, no i po wszystkim może się okazać że auto nie nadaje się już do codziennej jazdy;) no i jedno z czym się wielu nie liczy- spalanie;) strojenie tak oględnie mówiąc na sporym podlaniu paliwem;)

tylko w polskich warsztatach tuningowych jest jeden problem.
wprowadza do nich swoje auto jakiś laik na 2-3 tygodnie, a po roku, wielu tysiącach zł i kilku warsztatach później wyciąga je prawie expert i kończy auto sam. takie są niestety w tym kraju realia...

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 26 lutego 2012, 01:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
jak się chce oszukiwać przepływkę i sondy ecumasterem to wychodzi spalanie 40litrów... cóż

@Kirpek, czy kompresja 14barów jest umiarkowana ?
Właśnie nawet pół bara dmuchać wcale nie jest spokojnie bo przy jakimkolwiek dłuższym pałowaniu EGT 1000 i kaplica.
Stroiłeś albo robiłeś podobne auto że rzucasz konkretnymi liczbami i faktem że nie da się takiego wynalazka na co dzień używać ?

jak ktoś ma pojęcie co robi to daje głowę że na AEMie uda się wystroić na 20-25litrów spalania, moc na odprężonym silniku ile tylko zniosą korby i przeniesienie napędu.
Realnie 400-450koni i inwestycja tylko jeden raz, jeżeli coś się wysra w silniku to M62 i M60 są tanie jak barszcz i łatwo dostępne.
S62 już nieszczególnie

Niestety sam nie będę się doktoryzował w temacie doładowanych silników bmw v8 bo chciałbym pójść inną drogą.

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 26 lutego 2012, 13:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
bartpa przyrosty z kompresa i turbo są super na papierze, szkoda, że w realiach różnie to wychodzi spojrzyj choćby na foresta miał kompres w 325i i zamienił na 30i :))

fakt jest taki, że z 286 zrobić 450km nie będzie tak lekko a jakim cudem chcesz d razu zrobić 650nm to pominę milczeniem... oczywiście dosępne to wszystko od 2500rpm jak w deislu a podobno silniki turbo maja laga ale co ja tam wiem obstawiam, że takie zmodzone m60/62 dojdzie co najwyżej s62 no chyba, że chcesz włożyć kute tłoki wał i resztę ale nie wiem czy wiesz jakie to koszta?????? bo w tej cenie to już s62 i soft turbo pewnie wyjdzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 26 lutego 2012, 13:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
kucizna to koszt ok. 600zł za tłok. czyli z miejsca jest 5 tyś na same tłoki. korby ok. 2,5 tyś
chociaż wszystkie korbowody z silników m60/62 są już kute w serii ale nie sa odpowiednio zbudowane jeśli chodzi o doładowanie.
Co do większych mocy to jedynym rozwiązaniem jest chyba lać e85 niz Pb i moc będzie napewno znaczna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 26 lutego 2012, 13:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
jackolus napisał(a):
@Adddam
fajnie się mówi, gorzej robi :cwaniak:

Spoko spoko :P Czasy na katechizowanie jakichś ulepów z fałkami przyjdą :cwaniak:
Ciekawe skąd bierzesz takie wartości spalania :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL