BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 23:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 POPRAWKA TEMATU różnice pomiedzy M43TUB19 a N42B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Starogard
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU B19
czy orientuje się ktoś jakie są różnice pomiędzy tymi dwoma silnikami? oczywiście poza pojemnością. która konstrukcja jest nowsza, która bardziej awaryjna? która lepiej zniesie instalację gazową?


Ostatnio edytowano 28 sierpnia 2012, 14:09 przez lukstg, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 różnice pomiedzy M43TUB19 a M43B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 10:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
lukstg napisał(a):
czy orientuje się ktoś jakie są różnice pomiędzy tymi dwoma silnikami?
M43 były montowane w E36
M43TU w E46 (i końcówce Compacta E36)
więc masz odpowiedź, która konstrukcja jest nowsza...
Poza tym ten drugi jest z vanosem :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 różnice pomiedzy M43TUB19 a M43B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 10:51 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
dokładnie , a jeszcze różnica chyba w tym kolektorze górnym jest , chyba dobrze to nazywam , bo w tych nowszych jest on plastikowy tak na oko do rozróżnienia ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 różnice pomiedzy M43TUB19 a M43B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 11:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
NANOCSmilosz napisał(a):
a jeszcze różnica chyba w tym kolektorze górnym jest , chyba dobrze to nazywam , bo w tych nowszych jest on plastikowy tak na oko do rozróżnienia ;)
dokładnie ;)

m43b18:
Obrazek

m43tub19:
Obrazek

(chyba nie pomyliłem zdjęć)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 różnice pomiedzy M43TUB19 a M43B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Starogard
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU B19
róznice fakt są.


a jaki kod silnika ma ten z polifta 316i http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/ ... _316i.html
, pojemność to 1,8 produkowany w latach 2001-2005 ?

generalnie chodzi mi o róznice pomiędzy M43TUB19 produkcja wg tabeli od 1998-2001 a silnika z modelu 316i 1.8i z lat produkcji 2001-2005.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 różnice pomiedzy M43TUB19 a M43B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 11:19 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
Hubson napisał(a):
Poza tym ten drugi jest z vanosem :)

m43tu nie ma vanosa :cisza: skąd masz takie info ??

był już podobny wątek, ale po co szukać lepiej pytać

viewtopic.php?f=8&t=86392

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 różnice pomiedzy M43TUB19 a M43B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 11:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Starogard
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU B19
rafal_13 napisał(a):
Hubson napisał(a):
Poza tym ten drugi jest z vanosem :)

m43tu nie ma vanosa :cisza: skąd masz takie info ??

był już podobny wątek, ale po co szukać lepiej pytać

viewtopic.php?f=8&t=86392



w tym wątku nie ma nic o róznicach pomiędzy "M43TUB19 produkcja wg tabeli od 1998-2001 a silnika z modelu 316i 1.8i z lat produkcji 2001-2005 "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 różnice pomiedzy M43TUB19 a M43B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 11:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jeśli chodzi o instalację gazową to przy odpowiednio dobranych komponentach i odpowiednim wysterowaniu dobrze ogarnięta instalacja da sobie radę z jednym jak i zarówno drugim silnikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 różnice pomiedzy M43TUB19 a M43B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 12:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
rafal_13 napisał(a):
m43tu nie ma vanosa :cisza: skąd masz takie info ??
A oznaczenie TU to nie vanos? :chytry:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 różnice pomiedzy M43TUB19 a M43B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 12:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
lukstg napisał(a):
a jaki kod silnika ma ten z polifta 316i http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/ ... _316i.html
, pojemność to 1,8 produkowany w latach 2001-2005 ?

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E46
Tu masz taka przyjemna stronkę na której podane masz wszystkie silniki z e46, lata w których występowały, rodzaje nadwozia itp itd, a i co najważniejsze kody silników.
A później wklepujesz taki kod w google i jest masa tematów opisujących te silniki. Co więcej pewnie duża część tych tematów będzie z tego forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 różnice pomiedzy M43TUB19 a M43B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 13:01 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
Hubson napisał(a):
rafal_13 napisał(a):
m43tu nie ma vanosa :cisza: skąd masz takie info ??
A oznaczenie TU to nie vanos? :chytry:

a m52b28 to vanosa nie miały, tylko m52TUb28 ? oczywiście że miały, a oznaczenia TU nie było

TU = Technical Update

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 różnice pomiedzy M43TUB19 a M43B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 13:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
rafal_13 napisał(a):
Hubson napisał(a):
rafal_13 napisał(a):
m43tu nie ma vanosa :cisza: skąd masz takie info ??
A oznaczenie TU to nie vanos? :chytry:

a m52b28 to vanosa nie miały, tylko m52TUb28 ? oczywiście że miały, a oznaczenia TU nie było

TU = Technical Update
TU w przypadku m52 to podwójny vanos...

Ale dzięki za wytłumaczenie :piwo:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 różnice pomiedzy M43TUB19 a M43B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 14:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Starogard
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU B19
wandii napisał(a):
lukstg napisał(a):
a jaki kod silnika ma ten z polifta 316i http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/ ... _316i.html
, pojemność to 1,8 produkowany w latach 2001-2005 ?

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E46
Tu masz taka przyjemna stronkę na której podane masz wszystkie silniki z e46, lata w których występowały, rodzaje nadwozia itp itd, a i co najważniejsze kody silników.
A później wklepujesz taki kod w google i jest masa tematów opisujących te silniki. Co więcej pewnie duża część tych tematów będzie z tego forum.


wikipedia przeglądnięta od a do z. - tylko ze polska wersja niestety nie ma wystarczających informacji, poszukałem po En.

więc CHCĘ NANIEŚC MAŁĄ POPRAWKĘ chodziło mi o porównanie silników M43TUB19 Z N42 B18.

wiem ze jest on 16 zaworowy. cos jeszcze ? czy ktoś użytkuje ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 POPRAWKA TEMATU różnice pomiedzy M43TUB19 a N42B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Starogard
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU B19
doczytałem zwe "W silnikach N42 występuje system valvetronic czyli system sterowania zmiennym skokiem zaworu ssącego w rozrządzie. Generalnie jest to dużo nowsza konstrukcja i bardziej skomplikowana"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 POPRAWKA TEMATU różnice pomiedzy M43TUB19 a N42B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 15:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
N42 jest to nowoczesny silnik na valvetronicu ale dość awaryjny i jest mało mechaników którzy się znają na nim, najczęstsze usterki są związane z wadliwym napinaczem rozrządu i zespołem regulacji wałków rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 POPRAWKA TEMATU różnice pomiedzy M43TUB19 a N42B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 15:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 731
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin
Moje BMW: e36 316i Compact
Kod silnika: M43TUB19
lukstg napisał(a):
M43TUB19

E36 Compact, rocznik 1999, 105 KM/ 77 kW.
Spalanie według książki (którą posiadam):
miasto: 10,8
trasa: 5,8
średnio: 7,6
I tak mniej więcej mi pali. Brak gazu (przy takim spalaniu nawet nie przyszło by mi do głowy go zatruć).

Użytkuję już 5 lat.
Silnik mechanicznie, praktycznie bezawaryjny, oczywiście jeżeli się o niego dba.
Największe bolączki to wycieki lub zapocenia:
- z gumowej uszczelki pomiędzy łączeniem pokryw rozrządu.
- z podstawy filtra oleju.
Obie usterki zrobiłem u siebie na początku roku i silnik suchutki.
Z innych rzeczy związanych z silnikiem to "ze starości" lubią kuleć:
-wężyki podciśnienia silnika
- guma za przepływomierzem
- przepływka
- króciec układu chłodzenia/lub jego uszczelka wychodzący z tyłu głowicy.
Te rzeczy akurat posypały się podczas mojego 5 letniego użytkowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 POPRAWKA TEMATU różnice pomiedzy M43TUB19 a N42B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 16:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
Dodam od siebie jeszcze, że M43 jest tanim silnikiem w eksploatowaniu.
Jeden łańcuch, 8 zaworów czyli 8 szklanek i ogólnie.Mam M52 więc mogę wyrazić opinie.Jedyny plus jak dla mnie to M52 ma fajny ryk.Poza tym eksploatacja jest droższa.
Dlatego sprzedaje E39 i kupuje E46 :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 POPRAWKA TEMATU różnice pomiedzy M43TUB19 a N42B18
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 17:05 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Jeśli chodzi o gaz to wg mnie lepszy jest ten starszy z metalowym kolektorem, a dlaczego... Pewnego dnia mi coś tam strzeliło i okazało się że wyrwało klapkę w kolektorze tzn tą przepustnicę. Stawiam że jakby Ci wywaliło w tym plastikowym ( o ile ona tam jest ) to musiałbyś cały kolektor wymieniać. Wiesz ja mam niby gaz sekwencyjny, ale jak ktoś zdolny to i w dupie palec złamie.

Co do eksploatacji to tak samo jak pisze KowalGR, wymiana tych uszczelek bo puszczają ( ja tam się nie cyrtoliłem i cały silnik włożyłem nowy :D )
A do tego jeszcze :
-króciec wody tylni, UWAGA : brać tylko z ASO , ten który kupiłem w sklepie był ciut inny tzn jakiś dupowaty zamiennik i trzeba było kombinować żeby to spasować.
-wężyk podciśnienia
-gumę przepływomierza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 POPRAWKA TEMATU różnice pomiedzy M43TUB19 a N42B18
PostNapisane: 31 sierpnia 2012, 12:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
KowalGR napisał(a):
lukstg napisał(a):
M43TUB19

E36 Compact, rocznik 1999, 105 KM/ 77 kW.
Spalanie według książki (którą posiadam):
miasto: 10,8
trasa: 5,8
średnio: 7,6
I tak mniej więcej mi pali. Brak gazu (przy takim spalaniu nawet nie przyszło by mi do głowy go zatruć).

Użytkuję już 5 lat.
Silnik mechanicznie, praktycznie bezawaryjny, oczywiście jeżeli się o niego dba.
...
Z innych rzeczy związanych z silnikiem to "ze starości" lubią kuleć:
-wężyki podciśnienia silnika
- guma za przepływomierzem
- przepływka
- króciec układu chłodzenia/lub jego uszczelka wychodzący z tyłu głowicy.
Te rzeczy akurat posypały się podczas mojego 5 letniego użytkowania.

x2 u mnie dokładnie te same rzeczy leciały

_________________
Bmw e36 318i m40 bylo
Bmw e36 318i m43 bylo
Bmw e39 530i m54 bylo
Bmw e46 320i m52 bylo
Bmw e36 325i m50 jest
Bmw e39 525i m54 jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL