BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 22:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D 150KM 2003r
PostNapisane: 18 września 2009, 13:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Siemano Panowie,
wywaliły mi takie błędy:

DDE FAUlT: glow plug 1 & 2
intake air temp sensor
charge air pressure control

jest jeszcze jeden,z tym,ze nie moge sie rozczytac cos zwiazane z AUC SENSOR

co to się dzieje?? auto miało zmieniane 3 wtryski. Macher od BMW powiedział że nie zgadza się ich liczba katalogowa (mają 7 cyfr, a powinny miec 6) i że nie może ich zaprogramować... co robić?? auto straciło moc, kopci, duzo pali. Wszystko po wymianie tych wtryskiwaczy.


Ostatnio edytowano 18 września 2009, 18:55 przez yoshimura01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 17:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
yoshimura01 napisał(a):
DDE FAUlT: glow plug 1 & 2

świece żarowe na 1 i 2 cylindrze.

Cytuj:
intake air temp sensor

czujnik temperatury powietrza zasysanego (w przepływce)
albo czujnik temperatury powietrza za intercoolerem. Ale na pewno któryś.

yoshimura01 napisał(a):
charge air pressure control

Ten dotyczy ciśnienia w kolektorze dolotowym (albo za wysokie albo zbyt niskie, albo zawór turbiny albo czujnik ciśnienia w kolektorze)

Świecami żarowymi się specjalnie nie przejmuj .
Co do następnych błędów sprawdź kompem co pokazuje jeśli chodzi o temp, powietrza. Zobacz co dmucha turbina podczas jazdy.

Jeśli auto kopci mocno na czarno nie dostaje powietrza (usterka do zlokalizowania w obrębie układu doładowania....... turbina ,zawór,podciśnienie,czujnik ciśnienia)
Błędy nie związane niby z wtryskami ,myślę że mechanik słaby ! nie poskładał wszystkiego dobrze. (instalacja, czujniki)

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 18:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Witaj Krzysiek,
może od początku. Mialem problem z lejacymi wtryskami,wymienilem 2 sztuki.Zaraz po tym jak odebralem auto od mechanika zauwazylem,ze wciskajac gaz na maxa auto nie ma mocy i nie przyspiesza tak jak powinno.Pierwsza rzecza jaka sprawdzilem byla przeplywka,odlaczylem wtyczke i autko zaczelo chodzic tak jak powinno,z jednym wyjatkiem po wcisnieciu gazu do dechy strasznie kopcil (wczesniej nie bylo takich problemow).Kupilem nowa przeplywke,oryginalna Boscha,wymienilem i nic. Zadnej poprawy,dalej brakuje mocy.Dodajac gazu powoli auto zachowuje sie normalnie,jak tylko wcisne gaz do dechy traci moc,nie przekracza 4000 (normalnie dochodzi do 4500).

Postanowilem podjechac do specjalisty BMW zeby zrobic dokladna diagnoze.Po wszystkim gosc stwierdzil,ze 3 wtryski sa niewlasciwe (nie moze ich zaprogramowac)!!!Chodzi o to,ze maja numer 7 cyfrowy,a powinien byc 6 cyfrowy.Gosc mowi,ze jedynym rozwiazaniem jest wymiana tych 3 wtryskow i do tego te błędy o których napisałem.

Proponujesz wymianę tych elektrozaworków i czujnika ciśnienia doładowania?? czy może je przeczyścić jak wielu to robi. pozdr!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Cytuj:
Proponujesz wymianę tych elektrozaworków i czujnika ciśnienia doładowania?? czy może je przeczyścić jak wielu to robi. pozdr!


Jedyne co mogę zaproponować to zrób profesjonalną diagnostykę kompem podczas jazdy.
Przepływkę i ciśnienie w kolektorze jak i sam czujnik ciśnienia w łatwy sposób idzie sprawdzić.
3 bieg but w podłodze i obserwacja tego co chce ECU i tego co dostaje.

Przepływka z butem w podłodze powinna dać 1000 jednostek.
Turbina powinna wtedy dmuchać nie mniej niż 1,3 bara.
Czujnik ciśnienia sprawdza się tylko na zapłonie (bez pracy silnika) powinien mierzyć około 1 bar....999 hektopaskali.
Błędną prace zaworu podciśnienia turbiny i element wykonawczy również można sprawdzić . Gdzieś na forum pisałem.
Czujnik temperatury jeden w przepływce drugi przed EGR-m na zapłonie bez pracy silnika po wyciągnięciu na zewnątrz powinien pokazywać temperaturę otoczenia.

Znajdź dobrego diagnostę Ci co sczytują błędy i na tym się kończy to buce.

Poczytaj moje posty temat przewija się bez końca.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 21:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Wielkie dzięki za odpowiedź Krzysiek :) pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150KM 2003r
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 10:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
Witam

Podłącze się pod temat gdyż mam pewien problem, po wymianie sterownika silnika w 320d 2004 rok pali mi się kontrolka check, na komputerze wychodzi błąd przepływomierza a temperatura zasysanego powietrza jest -50 stopni. Mój przepływomierz jest 4 pinowy i z tego co go oglądałem to nie widzę w nim czujnika temperatury powietrza takiego jak w 5 pinowych przepływkach. Moje pytanie jest następujące czy po wymianie sterownika należy dokodowac go do przepływomierza ? I co w przypadku gdyby okazało się że kupiony sterownik był z pojazdu o 5 pinowym przepływomierzu? Dodam że sterownik jest z 2003 roku natomiast moje auto 2004.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150KM 2003r
PostNapisane: 2 września 2012, 23:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Lecho86, dokładnie jest tak jak napisałeś , masz auto z 2004 roku które wyszło z euro4, w związku z tym nastąpiły zmiany : inny przepływomierz ,elektroniczne sterownie turbiny ,sonda lambda.
Do twojego auta został włożony sterownik wkładany do eu3 do któregoś miesiąca 2003r.
Raczej nie da się go zaktualizować do softu odpowiedniego do twojej opcji silnikowej.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150KM 2003r
PostNapisane: 3 września 2012, 08:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
Możliwe że i tak jest :kwasny: ale zauważyłem że sterownik który był u mnie w aucie ma datę produkcji 03-06-23, więc został wyprodukowany w połowie 2003 roku, natomiast sterownik który kupiłem ma datę produkcji 03-08-24 więc jest dwa miesiące młodszy od tego co był w aucie. Możliwe więc że sterownik który kupiłem jest przystosowany do normy Euro 4. Teraz tylko jak można to sprawdzić i czy w ogóle można ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150KM 2003r
PostNapisane: 3 września 2012, 08:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
Panowie powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz, czy na sterowniku na małej naklejce z tyłu jest napisany numer VIN pojazdu ? Bo jeżeli tak to numer który znajduje się na moim starym sterowniku nie zgadza się z tym co mam w dowodzie. A dodam ze auto jak udało się zapalić na starym sterowniku też tak dziwnie chodziło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150KM 2003r
PostNapisane: 3 września 2012, 09:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Lecho86,
W każdym sterowniku w jego sofcie jest zapisany VIN auta I NIE TYLKO !!!!!!
Co ważniejsze zapisane są korekty poszczególnych wtryskiwaczy , czyli wtryski są wkodowane auta od którego pochodzi sterownik. TO bardzo nie dobrze!!!
Ponadto komp ma zapisane adaptacje dla przepływomierza a w twoim przypadku również do czujnika na szynie CR.

Prawidłowa podmiana komputera powinna odbyć się następująco :
Wkładamy nowy komp (z inego auta) podłączamy komputer diagnostyczny .
Parujemy programowo imobilizer w aucie z nowym kompem . Odpalamy auto :hurra:
SKANUJEMY I CZYŚCIMY BŁĘDY W ECU I NIE TYLKO .
Przechodzimy do kodowania wtrysków , wcześniej spisujemy kody z każdego wtryskiwacza.
Po wkodowaniu nowych IMA wtryskiwaczy przechodzimy do funkcji serwisowych i kasujemy adaptacje przepływomierza oraz czujnika CR lub sondy nie pamiętam.

Po tej czynności jedziemy zgromadzić adaptacje , czyli:
między innymi musimy przekroczyć 160 km/h ,reszta dobierze się sama podczas codziennej eksploatacji.

Silnik będzie pracował ładnie i równo spalanie będzie poprawne ,dynamika auta właściwa i uśmiech właściciela ogromny . Bo przecież liczy się przyjemność z jazdy.

Przekładanie kompa z imo petlą i kluczykami z inego auta bez odpowiednich czynności serwisowych to druciarstwo :wstyd:
Silnik nie będzie pracował poprawnie .

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150KM 2003r
PostNapisane: 3 września 2012, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
Roger- Nysa
To że w sterowniku silnika zapisany jest Vin pojazdu to się domyślam ;),jednak z moim starym sterownikiem niemożna się połączyć ponieważ jest uszkodzony, także nie mam możliwości odczytania Vinu ze sterownika w ten spsób. Pytanie moje było inne, chodziło mi o to czy na małej naklejce na odwrocie sterownika jest napisany Vin pojazdu? Na odwrocie sterownika mam taka niedużą prostokątna naklejkę ze znaczkiem BMW i wypisanymi numerami między innymi WBAAS itd czy ten numer powinien zgadzać się z numerem VIN mojego auta ? Jeżeli tak to u mnie jest inny, wiedzieć chce to po to żeby stwierdzić czy sterownik z mojego auta jest oryginalny czy już ktoś go wcześni zmieniał.
Co do wkładania całości kompa z immobilizerem i wkładem do kluczyka to zwał to jak zwał, ja zrobiłem to tak akurat bo kupiłem cały komplet więc go wsadziłem. Poza tym to czy coś się stanie jeśli teraz zacznę zabawę od tego punktu ?
Cytuj:
SKANUJEMY I CZYŚCIMY BŁĘDY W ECU I NIE TYLKO .
Przechodzimy do kodowania wtrysków , wcześniej spisujemy kody z każdego wtryskiwacza.
Po wkodowaniu nowych IMA wtryskiwaczy przechodzimy do funkcji serwisowych i kasujemy adaptacje przepływomierza oraz czujnika cr lub sądy nie pamiętam.

Po tej czynności jedziemy zgromadzić adaptacje , czyli:
między innymi musimy przekroczyć 160 km/h ,reszta dobierze się sama podczas codziennej eksploatacji.
pomijając parowanie imobilajzera :)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150KM 2003r
PostNapisane: 3 września 2012, 12:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Roger-Nysa napisał(a):
Ponadto komp ma zapisane adaptacje dla przepływomierza a w twoim przypadku również do czujnika na szynie CR.


Adaptacje dla przepływki i sondy lambda.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150KM 2003r
PostNapisane: 3 września 2012, 14:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 246
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży :) & UK
Moje BMW: E61
Kod silnika: N52B25
Lecho86 napisał(a):
WBAAS itd czy ten numer powinien zgadzać się z numerem VIN mojego auta ? Jeżeli tak to u mnie jest inny

No numer ten jest inny ponieważ jest to nr. VIN auta z którego został on (czt. sterownik) wyjęty a numery VIN w autach są numerami unikatowymi i zawsze będzie się różnił jeden od drugiego :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150KM 2003r
PostNapisane: 3 września 2012, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
davidoffdavidoff napisał(a):
Lecho86 napisał(a):
WBAAS itd czy ten numer powinien zgadzać się z numerem VIN mojego auta ? Jeżeli tak to u mnie jest inny

No numer ten jest inny ponieważ jest to nr. VIN auta z którego został on (czt. sterownik) wyjęty a numery VIN w autach są numerami unikatowymi i zawsze będzie się różnił jeden od drugiego :ok:


Kolego "davidoffdavidoff" chyba nie zrozumiałeś mojego pytania :) Doskonale o tym wiem że każde auto ma jeden i niepowtarzalny numer VIN, i że nie znajdę drugiego sterownika z tym samym numerem VIN. Mi chodziło o to czy na tej małej naklejce na odwrocie sterownika podany jest numer VIN pojazdu ? Tak lub NIE. Potrzebne mi jest to do informacji po to żeby stwierdzić czy "uszkodzony sterownik" który był w moim samochodzie był oryginalny czy ktoś nie zmieniał go już wcześniej. Nie wiem jak mogę to lepiej wyjaśnić :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150KM 2003r
PostNapisane: 3 września 2012, 18:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 246
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży :) & UK
Moje BMW: E61
Kod silnika: N52B25
Kumam kumam :rotfl:
Więc tak: nie wiem na 100% czy powinien być taki sam jak VIN auta z którego został wyjęty ale myślę że skoro jest to nr. VIN (z tego co piszesz zaczyna się od WBA... to tak jest) to powinien to być VIN auta z którym sterownik opuścił fabrykę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150KM 2003r
PostNapisane: 3 września 2012, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
No właśnie dlatego tez tak sobie pomyślałem, bo przypominało to vin, tyle że nie zgadza się on z vinem który mam w dowodzie :kwasny: . Wychodzi więc na to że ktoś już w tym samochodzie sterownik zamienił i kupił pewnie nie ten co trzeba lub nie dostroił go z silnikiem i dlatego tak dziwnie ten silnik pracował :]. Ja oczywiście zrobiłem to samo, kupiłem sobie cały zestawik z EWS, pestką do kluczyka i wsadziłem :wstyd: ,miało działać a pomogło tyle że przynajmniej pali normalnie i wskazówka nie wskakuje na czerwone pole :| Na swoje usprawiedliwienie mogę powiedzieć tyle że sugerowałem się opinią innych osób które twierdziły że powinno być dobrze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL