BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 07:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 29 września 2012, 10:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Jak w temacie.
Ostatnio chodzi mi po głowie porządne zwiększenie mocy w N47D20.
Chciał bym osiągnąć coś około 250KM/500NM (Obecnie 200KM/400NM)
Wertowałem temat różnic między 320d a 123D tam jest bi turbo ale motor w sumie ten sam.
Różnice jakie znalazłem przeglądając ETK to wydech, komputer silnika, wtryski i turbina reszta czyli silnik, kolektor dolotowy, przepływomierz w sumie cały dolot itd są te same dlatego zastanawiałem się nad taką modyfikacją wtedy 250KM jest osiągalne bez problemu ale nigdzie nie mogę znaleźć czy ktoś coś takiego robił silnik bliźniaczy więc większych problemów być nie powinno jednak wolał bym,żeby ktoś już to przerabiał.
Chyba,że jest inny łatwiejszy sposób na osiągnięcie takiej mocy w N47 123D ma ten sam silnik więc z wytrzymałością nie powinno być problemu wiele 1er lata na programie po 250km i mocniejszych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 29 września 2012, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Uklad paliwowy inny. Ale twoj i tak styka spokojnie do 250KM. Montuj GTB2056 z 350cdi. Tam gdzie regeneruja turbiny powinni ci ogarnac te turbo by je przygotowac pod twoj silnik. Nastepnie koncowka z merca dospawanie wydechu akurat przy okazji katy out.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 29 września 2012, 10:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Tyle,że to już jest rzeźba a tego wolał bym uniknąć.
Tak samo myślałem o swapie na 3.0D ale każda taka kombinacja to rzeźba i spadek wartości auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 29 września 2012, 11:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
No to innej sensownej drogi nie ma. Temat raczej do zamkniecia...

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 29 września 2012, 11:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Turbiny z 123d to super pomysl, wydech to Ci przerobia. Kwestia czy wejdą bo nie wiem czy graty są tak samo ułożone pod maska.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 29 września 2012, 11:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
No właśnie w teorii wszystko powinno pasować ale nie mogę znaleźć nigdzie nikogo, kto robił by takie coś a nie mam pod ręką żadnej 123D,żeby wzrokowo porównać.
Wydech to nie problem bo kolektor z 123D turbina ze 123D i dalej portki 123D a dalej to można już nawet kwasówkę zrobić.
Dolot jest ten sam ECU można zmienić lub możliwe,że da się przeprogramować.
Turbina i wszystkie graty ze 123D to około 3000zł więc bez tragedii. Moim zdaniem pomysł ciekawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 29 września 2012, 11:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
za 3000 to ty komplet w DOBRYM stanie turbin kupisz a gdzie reszta :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 29 września 2012, 11:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
--==Mały==--, w Toruniu będziesz? Darek 123d chyba będzie, może Ci maskę otworzy :D ale ile zobaczysz - nie wiem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 29 września 2012, 11:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
http://moto.allegro.pl/bmw-123d-turbina ... 47689.html
Turbiny za 1800zł

Kolektora teraz nie ma na allegro ale widziałem za 300zł wydechowy+część za turbo bo to mało chodliwy towar.
Komputer silnika ze 123D 800-1000zł kosztuje jeżeli w ogóle będzie potrzebny.
Nic więcej raczej nie potrzeba więc około 3000zł.
Dalej przerobienie wydechu około 1000zł + remap 1000zł.
Tak licząc około 5000zł ale zawsze mogą wyjść kwiatki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 29 września 2012, 11:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
To i tak dobre koszty bo przy fajnym spalaniu super przebieg momentu i mocy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 29 września 2012, 11:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
W Toruniu niestety nie będę.
Do tej przeróbki musiał bym znaleźć kogoś kto grzebie diesle głównie BMW i wiedział by co i jak sam się nie podejmuje za małą wiedzę mam na temat tych silników.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 29 września 2012, 22:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Turbo+wydech+strojenie. Kombinowanie z przerabianiem na 123d zupelnie nie ma sensu.
Poszukaj na forach, napewno ktos juz ogarnial wieksze moce w 320d.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 30 września 2012, 12:13 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Mały tutaj może coś znajdziesz , bardzo spory artykuł z wyszczególnieniem różnic pomiędzy silnikami (wrzuć w translatora bo chyba po hiszpańsku jest) myślę że nawet innym dieslowcom się przyda bo fajnie wszystko opisane jest.
http://www.auto-innovations.com/site/do ... 7t281.html

Znalazłem jeszcze takie różnice (mam nadzieję że dobrze tłumaczę) :
-pompa biturbo regulowana podciśnieniem a nie elektronicznie zmiennej łopatki turbo dając więcej końcowej mocy obrotów o 500 rpm oraz lepsza reakcję przepustnicy
-ciśnienie 2000 zamiast 1800 barów w CR common rail
-o wiele mocniejsza skrzynia biegów , sprzęgło z 330D , inne przełożenie dyferencjału
-większe hamulce przednie 330mm
-elektroniczne LSD nawet gdy DSC/DTC jest wyłączone
-inny wydech odprowadzania spalin wokoło tylnej osi (?)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 30 września 2012, 20:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tomek napisał(a):
Turbo+wydech+strojenie. Kombinowanie z przerabianiem na 123d zupelnie nie ma sensu.
Poszukaj na forach, napewno ktos juz ogarnial wieksze moce w 320d.


Sens ma, bo dwie male turbiny wplyna znacznie pozytywniej na charakterystyke silnika, niz jedna duza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 30 września 2012, 20:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 51
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
moze bede w wawie to sobie ogladniesz jak to wyglada u mnie pod maska..

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 30 września 2012, 20:24 
Mały pogadaj z Mastersami , blisko masz. Kwestia tylko czy Marek będzie miał chwilę aby pogadać , najlepiej podjedż do nich - jak zwykle tana w robocie pewnie. ;) ..............


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 30 września 2012, 21:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Masters bardziej siedzi w VAG niż BMW nie znam kogoś kto modzi diesle BMW z okolic Wawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 30 września 2012, 21:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Nikt ich nie modzi :) jak cos to rm performance jeszcze :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 30 września 2012, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
NANOCSmilosz napisał(a):
-elektroniczne LSD nawet gdy DSC/DTC jest wyłączone




SORKI, ŻE SIĘ WETNĘ! CZY TO ZNACZY, ŻE 123d ma szperę? Ciekawe czy dało by się to przełożyć do e46 320d????

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice w silniku i osprzęcie między 320D a 123D ??
PostNapisane: 30 września 2012, 21:53 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
deejeys, coś gotowego może gdzieś znajdziesz do e46 ?
http://www.birdsauto.com/parts/25879
http://www.birdsauto.com/sites/www.bird ... 928336.pdf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL