BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 08:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Przypalone cewki M54b22
PostNapisane: 17 listopada 2012, 19:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: Konin/Wrocław
Moje BMW: e30
Kod silnika: 2jz
Witam

Mam bardzo dziwny problem chodzi o to iż po ostrzejszej jeździe, wystarczy na dwóch biegach auto przeciągne do czerwonego pola obrotów i czuje z okolic silnika swąd palonego plastiku sprawdzalem co to możebyć i dziś znalazłem przczynę, otóż przypalają się cewki tzn plastiki tylko w okolicach blaszek aluminowych. Nie wiem dlaczego tak sie dzieje auta nie piłuje auto sie nie grzeje trzyma normalnie temperature wskazówka zawsze w pionie. Dlaczego tak się dzieje inne plastiki cale nic sie z nimi nie dzieje czy to w okolicach kolektora wydechowego czy ssącego.

Tak to wygląda:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
PROGRAMOWANIE KODOWANIE DIAGNOSTYKA CHIP TUNING/ TUNING MECHANICZNY - WLKP, DOLNY ŚLĄSK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przypalone cewki M54b22
PostNapisane: 17 listopada 2012, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
nie wiem jakie powinny być u ciebie cewki ale te ze zdjęcia sa od V8 M62


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przypalone cewki M54b22
PostNapisane: 17 listopada 2012, 20:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: Konin/Wrocław
Moje BMW: e30
Kod silnika: 2jz
Cewki są dobre, do tego modelu pozatym póki działają poprawnie to mogą być i od F16
ale problem nie tkwi w tym
dalej proszę o jakąś pomoc

_________________
PROGRAMOWANIE KODOWANIE DIAGNOSTYKA CHIP TUNING/ TUNING MECHANICZNY - WLKP, DOLNY ŚLĄSK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przypalone cewki M54b22
PostNapisane: 18 listopada 2012, 03:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
no ok, w tych modelach są cewki takie same.
To może świece masz niewłaściwe dwuelektrodowe zamiast cztero, albo gdzieś brak styku /daje przez to przebicie/ bo nic innego raczej nie powinno mieć wpływu....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przypalone cewki M54b22
PostNapisane: 18 listopada 2012, 12:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Sprawdź moze od czego jest problem, ściągnij tą plastikową osłonę żeby cewki były odsłonięte i daj kilka razy po garach, następnie zatrzymaj się i sprawdź czy to cewki robią się gorące czy coś obok nich je topi (chociąż obstawiam że cewki kończą żywot)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przypalone cewki M54b22
PostNapisane: 18 listopada 2012, 21:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: Konin/Wrocław
Moje BMW: e30
Kod silnika: 2jz
Dziś go troche przypiłowałem nie mocno ale wystarczająco i czułem delikatny swąd z pod maski dotknąłem cewek w miejscach gdzie sa przypalone i w miejscach gdzie nie czyli tam gdzie jest wiekszy odstęp od pokrywy no i temperatura wydała mi sie taka sama w tych miejscach może odrobinke wieksza tam gdzie są przypalone ale to chyba minimalnie pozatym jakby mial sie topić ten plastik to powinien mnie opażyć.

Pozatym wszystkie cewki naraz by padały? Ponieważ wszystkie są w tych samych miejscach poprzypalane wydaje mi sie ze one tak sie nazywają od tej aluminiowej blaszki która praktycznie sie styka z cewką

Ma ktoś odsprzedać sprawną cewke? Może podmienie jedna i sprawdze czy coś sie będzie z nią działo

_________________
PROGRAMOWANIE KODOWANIE DIAGNOSTYKA CHIP TUNING/ TUNING MECHANICZNY - WLKP, DOLNY ŚLĄSK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przypalone cewki M54b22
PostNapisane: 19 listopada 2012, 12:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Cześć.
Sprawdź opór pomiędzy zewnętrznymi stykami samych cewek(tam gdzie się podłącza wtyczkę) -powinien być = ok. 0,8 do 1,0 ohm.
Opór samych zdjętych kabli-tych tzw."spark plug connector"("lasek" czy jak tam je zwał-łączących cewki ze świecami)= ok. 1,8 k ohm(1800 ohm) dla beru, 1,0 k ohm dla kabli boscha.
Oprócz tego warto zmierzyć czy tłoczona blacha, do której mocowane są cewki, jest dobrze zmasowana, bo teoretycznie musi być ale... .
Ważne też jest w jakim stanie są świece i jakiego producenta. One też mają odpowiednie nazwę to "opory wewnętrzne".
W moim także widać takie jasne "przypalenie-opopielenie" w szczelinie między cewką a tym elementem mocującym(on też spełnia swoją elektryczną rolę) i pękającą farbę, ale nie jest wyczuwalny smród, wysoka temperatura.
Zapal w ciemnym pomieszczeniu, najprawdopodobniej będzesz widział takie dellikatne jarzenie pomiędzy samą cewką a tymi "blaszkami".
Im więcej elektrodowa świeca, tym bardziej będziesz męczył cewkę.
Na cewkach vemo, bosch nie widać przypalenia(jarzenie delikatnie widać) ale silnik chodzi jakby dało się mu środki uspokajające.
Dlatego jeżdżę na BREMI-tylko nie czuję spalenizny.
Dane dotyczą mojego silnika(wg wydawnictwa Bentley Publishers) i zgadzają się prawie dokładnie z pomiarami. Zależy od odchyłek-dokładności miernika.
Może podobne są w Twoim.
Pozdrawiam!

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL