BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 00:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 577 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 11:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 526
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: Brak
Dwa pierwsze rozwiązania, które podałeś wejdą w życie bardzo szybko. Natomiast na tą trzecią opcję będziemy musieli czekać następne 20 lat, choć to nic nie zmieni, bo na bocznych drogach brakuje jakichkolwiek zabezpieczeń. Niestety mamy szczęście do nieudaczników na kierowniczych państwowych stanowiskach, jak np. minister Nowak (facet z prawem jazdy).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 11:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
renoraines napisał(a):
A propos min. transportu i min. spraw wew. http://kontakt24.tvn.pl/temat,wieksze-m ... goryId=496 Program zakłada m.in.

Cytuj:
Obowiązek bezwzględnego zatrzymania pojazdu w chwili, gdy do przejścia zbliża się pieszy.
:rotfl: czyli jeszcze większe korki + wyciąganie kasy od kierowców przez filmy i zdjęcia z monitoringu miejskiego do mandatów.


To jest trochę dłuższy temat w kwestii interpretacji przepisów (w tym Konwencji Wiedeńskiej) ale ja powiem tyle: oby w końcu!

renoraines napisał(a):
Cytuj:
Rozbudowa systemu autostrad, dróg ekspresowych i krajowych oraz remonty dróg. Przy drogach krajowych standardem ma być rozwiązanie 2+1, czyli zmieniane na przemian dwa pasy jezdni w jedną stronę i jeden w drugą.
zmiany na przemian nie wpłyną na wypadki ? :rotfl:


Póki co to wpływają pozytywnie. Zwłaszcza jak się ruch oddzieli np. barierą linową.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 11:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tomek napisał(a):
Zwłaszcza jak się ruch oddzieli np. barierą linową.


Bariery linowe wprowadzić do użytku ostatni debil.

Są mega groźne dla motocyklistów, robią z nich mielone mięcho.

Bezpieczna dla wszystkch użytkowników drogi bariera to normalna bariera + na dole fartuch metalowy zakrywający słupki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 11:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 526
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: Brak
Kwestia jak będzie to zrobione, bo jest odcinek drogi w Szwecji za Ystad z tymi linkami, jest też rozwiązanie 2+1. Tam są linki nawet na poboczu. Wiec w razie awarii pojazdu nie ma gdzie się zatrzymać bo jest wąsko, osobowy pewnie przejedzie, ale ciężarówka już nie. Co do przepuszczania pieszych na pasach to chyba zwiększy się ruch w zakładach pogrzebowych.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 11:35 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15919
Tomek napisał(a):
renoraines napisał(a):
Cytuj:
Rozbudowa systemu autostrad, dróg ekspresowych i krajowych oraz remonty dróg. Przy drogach krajowych standardem ma być rozwiązanie 2+1, czyli zmieniane na przemian dwa pasy jezdni w jedną stronę i jeden w drugą.
zmiany na przemian nie wpłyną na wypadki ? :rotfl:


Póki co to wpływają pozytywnie. Zwłaszcza jak się ruch oddzieli np. barierą linową.


Poki co zmieniają to przy remoncie/zmiana organizacji ruchu, w domyśle gdy na dany odcinek wchodza drogowcy, ''za jednym kosztem'', bo fizycznie tam tak są.

Natomiast przy proponowanych zmianach, wielokilometrowe odcinki, bariery czy liny, transport, montaż i demontaż, powoduje koszty.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 11:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
mr18 napisał(a):
Szwecji


Szwecja jest złym przykładem jeżeli chodzi o bezpieczeństwo dla motocyklistów. Właśnie dlatego bo są tam bariery linowe.

Jest kilka publikacji na ten temat, zachęcam do zapoznania się z nimi.

W każdym razie, to gówno które montują teraz w Warszawie z zamiarem rozejścia się na resztę PL, to jest szatkownica. To jest tanie, nie dobre.
Co chwila urywający ręce i nogi słupek i dodatkowo liny działające na ciało punktowo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 11:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
renoraines napisał(a):
Natomiast przy proponowanych zmianach, wielokilometrowe odcinki, bariery czy liny, transport, montaż i demontaż, powoduje koszty.


No niestety, budowanie nowych dróg to też koszty, nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka ;)


Kyokushin napisał(a):
Bariery linowe wprowadzić do użytku ostatni debil.


W innych krajach funkcjonują ale niech będzie, nie wnikam ;) Mogą być zwykłe (zdaje się najbezpieczniejsze ogólnie są betonowe) a i na większości dróg to pewnie wystarczy farba i może słupki co jakiś czas.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 11:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 526
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: Brak
Oczywiście się zgadzam, można łatwo przewidzieć negatywne skutki dla motocyklisty. Natomiast co do ITD, ciekawe czy ktoś się poważnie zainteresuje lampami błyskowymi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 11:52 
Bariery linowe są w całej Szwecji nie tylko w okolicy Ystad i mają chronić przed zderzeniami czołowymi i nie dopuszczać do wyprzedzania tam gdzie występują , ponieważ oddzielają pojedyńcze pasy ruchu w przeciwnych kierunkach. Wyprzedzać mozna tylko wtedy gdy pojawi wię drugi pas ruchu np jedziesz 2,4 km pojedyńczym pasem po czym pojawiają sie dwa długości np. 800m i znowu jeden. Vmax 90 lub 100. :looka:
Fakt ,że dla motocyklisty w razie wypadku te bariery są przeszkodą , które skutecznie zwiekszaja obrażenia . :zdziwko:

P.S. Natomiast oznakowania dróg i ewentualnych robót drogowych w Szwecji mozna im pozazdrościć a w porównaniu z Polską to jesteśmy 50 lat wstecz. :cwaniak:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 11:54 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15919
Tomek napisał(a):
renoraines napisał(a):
Natomiast przy proponowanych zmianach, wielokilometrowe odcinki, bariery czy liny, transport, montaż i demontaż, powoduje koszty.


No niestety, budowanie nowych dróg to też koszty, nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka ;)


Budowana nowa droga to konkret, natomiast zmiana barierek ''w tą i we ftą'' to prowizorka, moge porownac to remontu w taki sposob


_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 11:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 526
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: Brak
Rozwiązanie 2+1 nie jest głupie, np. na DK nr 8 to byłoby znaczne ułatwienie. Tylko, że to marzenie ściętej głowy w naszych warunkach. Widziałem kilka remontów, wszystko dobrze oznakowane i zabezpieczone, kultura jest zupełnie inna. Podczas pobytu w Norwegii doszedłem do wniosku, że nie tylko mandaty, ich wysokość czy nieuchronność kształtują porządek w tym państwie. Jest jeszcze coś innego:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 12:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
renoraines napisał(a):
Budowana nowa droga to konkret, natomiast zmiana barierek ''w tą i we ftą'' to prowizorka, moge porownac to remontu w taki sposob


Barierki to przebudowa. Tak samo jak poszerzenie pobocza, łagodzenie zakrętów, wydzielanie lewoskretów, wysepki, itd...

mr18 napisał(a):
Jest jeszcze coś innego:)


Jante ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 12:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Bezpieczeństwo, Bezpieczeństwo, Bezpieczeństwo i jeszcze raz kasa.


CEL : KAAAAAAAAAAAAAASA.

dziękuje, dobranoc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 12:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Oznakowanie dróg w Polsce jest wzorowe jak porównamy do Czech lub Włoch :)

A jaki jest lepszy pomysł na ograniczenie ruchu? Każdy inny to wydawanie kasy. Ten to zbieranie kasy. Patrząc z boku lepiej wziąć od łamiących przepisy niż zabrać kasę z budowy szkół, przedszkoli, szpitalów, domów opieki itp..


Ostatnio edytowano 10 stycznia 2013, 12:30 przez KotSylwester, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 12:30 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15919
Tomek napisał(a):
renoraines napisał(a):
Budowana nowa droga to konkret, natomiast zmiana barierek ''w tą i we ftą'' to prowizorka, moge porownac to remontu w taki sposob


Barierki to przebudowa. Tak samo jak poszerzenie pobocza, łagodzenie zakrętów, wydzielanie lewoskretów, wysepki, itd...


Wybudowana nowa droga, poszerzenie pobocza, łagodzenie zakrętów, wydzielanie lewoskretów, wysepki itd, to konkretne inwestycje, ekonomicznie uzasadnione, które zostaną na lata.

Natomiast barierki
renoraines napisał(a):
Cytuj:
Przy drogach krajowych standardem ma być rozwiązanie 2+1, czyli zmieniane na przemian dwa pasy jezdni w jedną stronę i jeden w drugą.
/zmiana na przemian to krótkotrwała, kosztowna prowizorka z której nic nie wynika, bo będzie za jakiś czas znów zmieniona ;). Tak jak na powyższym filmiku z zasypaniem i przyklepaniem dziury w jezdni.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 12:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
renoraines napisał(a):
Natomiast barierki


2+1 to poprawa bezpieczeństwa i komfortu na drogach na których nie ma sensu robić przekroju 2x2. A barierki to jeden ze sposobów realizacji, w polskich warunkach być może jedyny sensowny.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 12:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Jestem jak najbardziej za barierkami ale nie linowymi.
Poruszam się dwu i jednośladem i nie chciałbym zostać poszatkowanym przez barierkę w imię wyższego dobra.
Koszty między linowymi szatkownicami a barierkami bezpiecznymi dla motocyklistów - np takimi jak w Hiszpanii są zbliżone, potrzeba więc wiedzy i dobrej woli. Czyli towarów tu deficytowych.

KotSylwester napisał(a):
Patrząc z boku lepiej wziąć od łamiących przepisy niż zabrać kasę z budowy szkół, przedszkoli, szpitalów, domów opieki itp..


Dokładnie.

150 samo na szafę nie wskoczy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 20:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 72783.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 21:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
czekam az bedzie takie urzadzenie do samochodu
http://ahprojects.com/projects/camoflash


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić gnojków
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 21:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 526
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: Brak
A w opcji wysięgnik skierowany na tablice :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 577 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 29  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL