BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 12:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 259
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19TU
Garaż: Blaszany :]
Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Czy jeśli zamontuję kierownicę z obsługą tylko radia, a tempomat zostanie nie podłączony to czy wszystkie przyciski będą podświetlone na niej?? Bo chcę uniknąć sytuacji że jedna strona kiery świeci

_________________
http://www.iv.pl/images/49480512003272693367.jpg
"Bo jeśli pasja wygra, to i Ty będziesz zwycięzcą"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 18:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
misiek1311 napisał(a):
Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Czy jeśli zamontuję kierownicę z obsługą tylko radia, a tempomat zostanie nie podłączony to czy wszystkie przyciski będą podświetlone na niej?? Bo chcę uniknąć sytuacji że jedna strona kiery świeci

Hahaha dobry żart! :super:

A tak naprawdę tylko jeden kabelek jest odpowiedzialny za podświetlanie i zasilanie wszystkich przycisków więc wszystkie Ci będą świecić.
Ale jedno ale to BMW i wszystko ma działać głupio byłoby jak coś jest a nie działa tak jak w hondach czy oplach :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 19:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 259
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19TU
Garaż: Blaszany :]
Narazie zależy mi na kierownicy. A tempomat dołożę sobie kiedyś tam w przyszłości, bo jakoś do szczęścia nie jest mi potrzebny chwilowo.

_________________
http://www.iv.pl/images/49480512003272693367.jpg
"Bo jeśli pasja wygra, to i Ty będziesz zwycięzcą"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 23:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 6
Lokalizacja: ZS
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
Witam
Pomyślałem, że dorzucę swoje doświadczenia z montażu multifunkcji bo śledziłem ten wątek uważnie i dzięki autorowi tego DIY cieszę się sterowaniem z kierownicy :) Mi osobiście bardziej podoba się tradycyjny kwadraciak, nie będę rozpisywał czemu, bo to bez sensu. Przez cały wątek przewijało się sporo pytań odnośnie multifunkcji w kwadratowej kierownicy, nic nie zostało wyjaśnione do końca, a niektóre odpowiedzi były błędne. Opiszę jak mi to wszystko poszło, może komuś się przyda.

Oto moja kiera:
Obrazek

A na wymianę kupiłem taką poduchę (najprawdopodobniej od X3 e83):
Obrazek

I od razu mówię: nie da się pójść na skróty i kupić przyciski oraz zaślepkę od multifunkcji i przełożyć je do swojej kiery. Konstrukcja, mocowanie poduszki i czujników klaksonu różni się diametralnie. Nie ma jakiejkolwiek możliwości podmiany elementów.
Montaż tej kierownicy nie różni się niczym od (świetnego :ok: ) poradnika by Roger_Nysa. Z jednym „ale” :
Obrazek

Zabudowa nowej poduszki jest głębsza i nie chce się schować w kierownicę. Przeszkadzają 4 gumowe ‘dzyndzle’ w kierownicy. Wyciąłem je, kierownica spasowała ładnie, ale jak tylko podłączyłem aku i przekręciłem kluczyk zawył klakson. Mimo wycięcia gumowych bolców podczas przykręcania poduszki do kierownicy rama poduszki napotykała opór jeszcze w dwóch miejscach, co skutkowało ściśnięciem styków od klaksonu. Poradziłem sobie w sposób następujący:

Obrazek

Pogłębiłem zaznaczoną szczelinę (po obu stronach poduszki) ostrym nożem do tapet. Dzięki temu szczelina ma taką samą szerokość jak ze zwykłą poduszką. Dodatkowo zaizolowałem dwa (z czterech) górne styki klaksonu, które ze względu na zbyt płytką kierownicę były permanentnie zetknięte. Efekt jest taki, że klakson działa bez zarzutu, kierownica jest bardzo dobrze spasowana a ja jestem zadowolony z efektu :) Jednakże gdybym miał to robić jeszcze raz to kupiłbym bez zastanowienia komplet (kierownica z poduszką) i nie rypałbym się tak z montażem.

Mam tylko jedno pytanie. Nie działa mi w ogóle tempomat, tj. żaden przycisk nie reaguje. Sterowanie radiem i włączanie/wyłączanie zamkniętego obiegu powietrza działają, a tempomat już nie. Zrobiłem wszystko wg instrukcji Rogera a tu taki zonk. Mam 320d M47, więc niby tempomat jest. Sprawdziłem w INPIE czy przyciski nie są zepsute, ale każdy reaguje. Ktoś ma jakieś domysły?

Pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 16:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
kieroche podłączyłem , oryginalnym zestawem kabli z BMW, kontrolka od tempomatu się włącza, sterowanie radia jest, podświetlanie kierownicy też,
ale mam problem kierownica świeci tylko na zapłonie co poszlo nie tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 17:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
marcesco napisał(a):
Witam
Pomyślałem, że dorzucę swoje doświadczenia z montażu multifunkcji bo śledziłem ten wątek uważnie i dzięki autorowi tego DIY cieszę się sterowaniem z kierownicy :) Mi osobiście bardziej podoba się tradycyjny kwadraciak, nie będę rozpisywał czemu, bo to bez sensu. Przez cały wątek przewijało się sporo pytań odnośnie multifunkcji w kwadratowej kierownicy, nic nie zostało wyjaśnione do końca, a niektóre odpowiedzi były błędne. Opiszę jak mi to wszystko poszło, może komuś się przyda.

Oto moja kiera:
Obrazek

A na wymianę kupiłem taką poduchę (najprawdopodobniej od X3 e83):
Obrazek

I od razu mówię: nie da się pójść na skróty i kupić przyciski oraz zaślepkę od multifunkcji i przełożyć je do swojej kiery. Konstrukcja, mocowanie poduszki i czujników klaksonu różni się diametralnie. Nie ma jakiejkolwiek możliwości podmiany elementów.
Montaż tej kierownicy nie różni się niczym od (świetnego :ok: ) poradnika by Roger_Nysa. Z jednym „ale” :
Obrazek

Zabudowa nowej poduszki jest głębsza i nie chce się schować w kierownicę. Przeszkadzają 4 gumowe ‘dzyndzle’ w kierownicy. Wyciąłem je, kierownica spasowała ładnie, ale jak tylko podłączyłem aku i przekręciłem kluczyk zawył klakson. Mimo wycięcia gumowych bolców podczas przykręcania poduszki do kierownicy rama poduszki napotykała opór jeszcze w dwóch miejscach, co skutkowało ściśnięciem styków od klaksonu. Poradziłem sobie w sposób następujący:

Obrazek

Pogłębiłem zaznaczoną szczelinę (po obu stronach poduszki) ostrym nożem do tapet. Dzięki temu szczelina ma taką samą szerokość jak ze zwykłą poduszką. Dodatkowo zaizolowałem dwa (z czterech) górne styki klaksonu, które ze względu na zbyt płytką kierownicę były permanentnie zetknięte. Efekt jest taki, że klakson działa bez zarzutu, kierownica jest bardzo dobrze spasowana a ja jestem zadowolony z efektu :) Jednakże gdybym miał to robić jeszcze raz to kupiłbym bez zastanowienia komplet (kierownica z poduszką) i nie rypałbym się tak z montażem.

Mam tylko jedno pytanie. Nie działa mi w ogóle tempomat, tj. żaden przycisk nie reaguje. Sterowanie radiem i włączanie/wyłączanie zamkniętego obiegu powietrza działają, a tempomat już nie. Zrobiłem wszystko wg instrukcji Rogera a tu taki zonk. Mam 320d M47, więc niby tempomat jest. Sprawdziłem w INPIE czy przyciski nie są zepsute, ale każdy reaguje. Ktoś ma jakieś domysły?

Pzdr


Mam ten sam problem ale ja nie dokładałem tylko już kupiłem taki model z multifunkcją i do tej pory nikt nie potrafi powiedzieć gdzie leży problem. U mnie także wszystkie przyciski wg inpy są sprawne. Czekam, aż ktoś może da radę to rozwiązać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 17:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
pryjom napisał(a):
Sprawdziłem w INPIE czy przyciski nie są zepsute, ale każdy reaguje. Ktoś ma jakieś domysły?
jak tez taki problem miałem jak dokładałem kolegom to tez miałem taki problem, że w inpie wszystko niby ok, ale nie działa tempomat więc jednemu trzeba było poprawić kabelek idący do komputera (tempomat), drugiemu nie działał czujnik sprzęgła trzeba było wymienić i problem zniknął.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 17:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e36
czytam czytam i podziwiam ja sam nie podjął bym się naprawić mojego autka - ale czytam wszystko aby mechanik mi bzdur nie wcisnął wiecie jak to jest

_________________
uwieczniam wszystko http://www.wawafilm.pl/ profesjonalnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 18:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
u mnie tempomat nie dziala mimo tego iż kontrolka zielona się zaświeca, w INPA nie ma błędów, która diagnoza jest od czujnika sprzęgła, może to to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 19:16 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Mam automat więc czujnik sprzęgła odpada. Patrzyłem na komputer i mam 2 wtyczki 40 i 50 pinową, w której powinien się szukać tego pinu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 19:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
blachaxxx i Pryjom zapraszam do siebie to wam rozwiąże te problemy z nie działającym tempomatem .... miałem różne przypadki i z każdym sobie poradziłem ...... różne tego mogą być przyczyny ....
skąd jesteście ??

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 19:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Śląsk, Tychy 20 km od Katowic, więc trochę daleko :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 19:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
blachaxxx napisał(a):
u mnie tempomat nie dziala mimo tego iż kontrolka zielona się zaświeca, w INPA nie ma błędów, która diagnoza jest od czujnika sprzęgła, może to to?
Tak, sprawdź w inpe czujnik sprzęgła powinien być zwarty czarna kropka (wiesz o co chodzi w inpie). Wciśnięcie sprzęgła powoduje rozwarcie w dostawie prądu do komputera wtedy tempomat dostaje sygnał, że sprzęgło zostało wciśnięte i wyłącza tempomat.

pryjom napisał(a):
Mam automat więc czujnik sprzęgła odpada. Patrzyłem na komputer i mam 2 wtyczki 40 i 50 pinową, w której powinien się szukać tego pinu?
Oj z automatami nie miałem do czynienia, musiałbym przejrzeć schematy tempomatu dla automatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 20:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
pryjom napisał(a):
Śląsk, Tychy 20 km od Katowic, więc trochę daleko :/

W takim razie , podpowiem CI (Wam) że inpa nie da rady temu !!! potrzebny Dis do prawidłowej diagnozy ....
jak macie kabel i program to mogę ON-LINE postawić diagnozę a naprawę wykonacie sami.....

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 20 stycznia 2013, 10:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Gdyby ktoś chciał diagnozować czy czujnik pedału sprzęgła działa, poniżej zrzut ekranu INPA

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 20 stycznia 2013, 17:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Już nie mam siły, rano wyjechałem na chwile tempomat smiga, za 2 godziny wyjechalem i lipa, od kilku godzin sprawdzam wszystkie polaczenia, przejscia miernikiem w kazda strone i wszystko jest ok, INPA 0 błędów, czujniki pedałów ok, abs,asc,itp ok,
już nie wiem co z tym zrobić.tempomat mi się kończy na zielonej kontrolce na desce, może jest ktoś z okolic częstochowy co ogarnia emat ewentualnie posiada DIS. Walcze z tym od 8 rano i dupa.

Problem rozwiązany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 21 stycznia 2013, 13:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: 318i e46
Kod silnika: N46B20
ljajecznica napisał(a):
Witam wszystkich forumowiczów. Mam bmw 318i touring 143 ps z października 2004r, wraz z pakietem M-sport, w tym kierownicę okrągłą, trójramienną, ale bez multifunkcji.

Zainteresował mnie ten wątek, przeczytałem go, bo chciałem też mieć tempomat. Więc zadałem pytanie do serwisu BMW ile, kiedy i za ile i dowiedziałem się, że wystarczy mi część obudowy z przyciskami, która kosztuje u nich 700 zł, montaż 1000 zł.
Kupiłem tą część na allegro i dałem do zamontowania mojemu mechanikowi, zamontował (wystarczyło wpiąć wtyczkę) niestety ani on, ani jego kolega po fachu nie byli wstanie sprawić, aby tempomat zaczął działać. Nie udało im się go aktywować.

Czy mam się pożegnać z multifunkcją (która na razie nie kosztowała dużo - 250 zł), czy jest niedrogi sposób na aktywowanie tempomatu, żebym mógł się wreszcie nim cieszyć bez stresu.

Dzieki za odpowiedź, pozdrowienia


Liczyłem na jakieś dobre wieści, a dalej stoję w miejscu. Pewnie skończy się na wizycie w aso.

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 21 stycznia 2013, 13:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
ljajecznica napisał(a):
ljajecznica napisał(a):
Witam wszystkich forumowiczów. Mam bmw 318i touring 143 ps z października 2004r, wraz z pakietem M-sport, w tym kierownicę okrągłą, trójramienną, ale bez multifunkcji.

Zainteresował mnie ten wątek, przeczytałem go, bo chciałem też mieć tempomat. Więc zadałem pytanie do serwisu BMW ile, kiedy i za ile i dowiedziałem się, że wystarczy mi część obudowy z przyciskami, która kosztuje u nich 700 zł, montaż 1000 zł.
Kupiłem tą część na allegro i dałem do zamontowania mojemu mechanikowi, zamontował (wystarczyło wpiąć wtyczkę) niestety ani on, ani jego kolega po fachu nie byli wstanie sprawić, aby tempomat zaczął działać. Nie udało im się go aktywować.

Czy mam się pożegnać z multifunkcją (która na razie nie kosztowała dużo - 250 zł), czy jest niedrogi sposób na aktywowanie tempomatu, żebym mógł się wreszcie nim cieszyć bez stresu.

Dzieki za odpowiedź, pozdrowienia


Liczyłem na jakieś dobre wieści, a dalej stoję w miejscu. Pewnie skończy się na wizycie w aso.

pozdro
Pedał gazu elektroniczny czy na linkę tradycyjną?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 21 stycznia 2013, 15:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52
Nie chciałbym zakładać nowego wątku w związku z tym mam pytanie odnośnie polutowania pin 7 i 8. Wiem ze do tego wystarczy zwykły kabel na usb KKL ale sprzedawca z allegro zapewnia mnie ze nawet jeśli sam sobie polutuje piny to i tak kabelek nie bedzie dzialal gdyz trzeba go zaprogramowac w jakims specjalnym programie. Dodatkowo powiedzial ze moga mi wywalic poduchy jesli bez zaprogramowania uzyje kabla lub uszkodze sterownik. moje pytanie to czy musze programowac ten kabel czy wystarczy zlutowac razem pin 7 i 8 i moge diagnozowac auto. Prosze o porady i dziekuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 21 stycznia 2013, 15:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
sprzedawca z allegro sprzedaje zestaw BMW który w BMW kosztuje ok 80zł za 250zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL