BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 06:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] M20 - odpalanie
PostNapisane: 13 września 2007, 08:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
Witam.
Od 3 lat jestem "szczesliwym" posiadaczem e30 M20B20 87r szeroka lampa. od samego poczatku silnik czasem ma problemy z odpalaniem, otóż:
-rano jak jest zimny odpala raczej ładnie,
-jak jest gorący, np zaraz po zgaszeniu odpala pieknie
-jak jest cieply tzn pol godziny - godzina po zgaszeniu - odpala za drugim, trzecim razem!!! (ŻENADA)

dodam ze zdazylem juz zmienic przeplywomierz, swiece, kable WN, filtry, oleje, czujniki temp, wału, palec i kopulke rozdzielacza, komputer, sonde a nawet SILNIK z kolektorem ssacym, wtryskami i regulatorem cisnienia paliwa!! ze starych niezmienionych rzeczy zostal mi jeszcze silniczek krokowy i wiązka, ktorą sprawdzalem i wszystkie kable sa dobre


o co kaman?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 10:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
a pompe paliwa masz nadal tą samą od nowosci?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 11:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
adamj320 napisał(a):
Od 3 lat jestem "szczesliwym" posiadaczem e30 M20B20 87r szeroka lampa

gratuluję bardzo fajne auto.
sprawdź tą pompę paliwa i przekaźnik od pompy.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 22:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
Pompa nadal ta sama, moge ja podmienic, ale to bedzie kolejna uzywana rzecz w moim aucie (oprocz czujnika temperatury, ktory ostatnio kupilem nóweczke, jeszcze pachnial nowoscia :] ), przekaznik wporzo, sprawdzalem a nawet zamienialem wszystkie przekazniki w aucie na inne i nadal ch..!!!

generalnie jezeli chodzi o zbieranie sie auta to pieknie smiga, takimały bandzior, ale moze ktos madry wsadzil pompe od czegos innego i zalewa silnik (jak kupilem auto to byl zalozony regulator od 2.5 czyli ustawial 3.0 Bara a w 2.0 jest 2.5 Bara, zmienilem na uzywke (podobno sprawna, ale od 2.0 - nadal lipa, przy okazji wymiany silnika, dostalem caly kolektor ssacy z listwa, wtryskami i regulatorem i co? NADAL LIPA :[ - czasem za pierwszym a czasem za trzecim - zalezy jaki ma humor...


szkoda ze nie mam od kogo pozyczyc manometru do cisnienia paliwa - zobaczylbym jak sie zachowuje cisnienie, przy odpalonym silniku i po postojach... jutro moze tą pompe targne, moze macie racje (mam nadzieje).

pozdrawiam wszystkich i dziekuje za odpowiedzi, jutro sie odzywam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wawa
to raczej nie pompa paliwa

sprawdz cisnienie na cylindrach...

zreszta m20 lubi miec takie dziwne akcje

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 22:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
co do cisnienia na cylindrach to moj stary silnik mial blok i tłoki w idealnym stanie, nie kopcil, nie bral wiecej niz litr oleju miedzy wymianami :] nie mial progow ani rys (wiem bo dwa razy odkrecalem od niego glowice), Nowy silnik mial miesiac temu 166tys km przebiegu a po polskich drogach zrobil az 10 metrow (zjechal z lawety i zostal wyjety)

pompy w sumie jeszcze nie zmienialem w e30, wiec czas najwyzszy, moze tam jest pompa od 4.4, przez to ładnie smiga ale sie zalewa ;)

...tzn tak podejrzewam ze sie zalewa, bo powietrze raczej dochodzi i iskra raczej tez jest, bo ostatnio bylem na diagnostyce komputerowej i co wykazalo? ZERO BLEDOW!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 14:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Spróbuj odpalać na ciepłym na lekko uchylonej przepustnicy. Ponoć tak się powinno je odpalać.
Pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 15:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
podmienilem dzisiaj pompe paliwa na inna (moja miala te same numery i byla identyczna), mimo to zamienilem, zrobie zaraz reset kompa, pojedze troche i sprawdze, aczkolwiek raz juz jej sie zdarzylo ze odpalila za drugim po wymianie... gdyby komus jeszcze cos sie nasunelo na mysl to oczywiscie czekam...
pozdrawiam wszystkich :)
AdamJ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 - odpalanie
PostNapisane: 14 września 2007, 15:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Wymiana używanego na inne używane najlepszym wyjściem nie jest, szczegolnie kiedy jak piszesz nawet niewiesz czy "nowa" część którą zakładasz jest sprawna... Szkoda czasu na takie babranie... Ale świece i kable WN, palec i kopułkę to nowe kupiłeś ? Czy też sztukowałeś ?

Cytuj:
Spróbuj odpalać na ciepłym na lekko uchylonej przepustnicy. Ponoć tak się powinno je odpalać.
Pzdr.


Ludzie ! Co to za porady ? Powinien odpalać bez żadnych magicznych sztuczek.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 - odpalanie
PostNapisane: 14 września 2007, 18:27 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Wymiana używanego na inne używane najlepszym wyjściem nie jest, szczegolnie kiedy jak piszesz nawet niewiesz czy "nowa" część którą zakładasz jest sprawna... Szkoda czasu na takie babranie... Ale świece i kable WN, palec i kopułkę to nowe kupiłeś ? Czy też sztukowałeś ?

Cytuj:
Spróbuj odpalać na ciepłym na lekko uchylonej przepustnicy. Ponoć tak się powinno je odpalać.
Pzdr.


Ludzie ! Co to za porady ? Powinien odpalać bez żadnych magicznych sztuczek.


No skoro wiesz lepiej, niż p. Etzold...

Obrazek

Proszę, Znaffco. To nie żadne czary a ja nie nazywam się Copperfield. Tak się te silniki powinno normalnie uruchamiać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 18:40 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
adamj320, mogę jeszcze od siebie dodać, że auto nie chciało mi odpalać na ciepłym właśnie jak miałem odłączony czujnik temp. cieczy chłodzącej, ten niebieski. Skoro masz nowy czujnik, to może sprawdź jeszcze jego połączenie - od strony kierowcy, po lewej stronie bloku, masz taką okrągłą wtyczę - idzie przez nią zasilanie na wtryski oraz właśnie sygnał z czujnika. U mnie było tam coś popieprzone, jak się jej czasami dotknęło to w ogóle auto nie chciało zapalić.
Pozdrawiam.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20 - odpalanie
PostNapisane: 14 września 2007, 20:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
maaaad napisał(a):

Ludzie ! Co to za porady ? Powinien odpalać bez żadnych magicznych sztuczek.


No skoro wiesz lepiej, niż p. Etzold...

Proszę, Znaffco. To nie żadne czary a ja nie nazywam się Copperfield. Tak się te silniki powinno normalnie uruchamiać.[/quote]

O kurde pierwsze słysze o czymś takim ! :zawstydzony: Sorry za błąd.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 21:03 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
MAJSU_WuWuA, sorry, że tak trochę wjechałem na Cię, ale przeczytałem Twojego posta i odpisałem nań w złym momencie. Bez urazy :zdrowko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 21:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Witam
Mam podobny problem co smieszne jak jest zimna to na strzał pali i pracuje równiutko jak jest juz ciepła zaczyna kulec. Przeprowadziłem regulacje zaworów i dalej lipa ale dwa z nich były cisniejsze na piatym i szóstym baniaku. Zdenerwowany cała sytuacją porzyczyłem miernik cisnienia i okazało sie ze na wszystkich ma 9.5 (nominalnie 10 - 11)a na tych co miały ciasniej zaworki 8.5 a na piatce niecałe 6 atmosfer. Czyzby to było przyczyna nierównych obrotów oraz problemów z zapalaniem. Głowice mniałem sciagniętą i zadnych progów na cylindrach nie było tylko slady honowania. Podejrzewałem ze wypalił sie zawór mozliwe ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wawa
ComTom napisał(a):
Czyzby to było przyczyna nierównych obrotów oraz problemów z zapalaniem.


jest taka mozliwosc... a nawet to bardzo prawdopodobne

adamj320 napisał(a):
Nowy silnik mial miesiac temu 166tys km przebiegu a po polskich drogach zrobil az 10 metrow (zjechal z lawety i zostal wyjety)


bez urazy ale nowe silniki to z fabryki wyjezdzaja i tez nie zawsze w idealnym stanie (wiem bo sam widzialem na wlasne oczy) natomiast twoj silnik ma 166 tys wiec ma prawo szwankowac
ja w kwietniu zlozylem silnik na bloku ponoc udokumentowane 95tys i juz zdazylyly mi panewki poleciec a miesiac pozniej pierscienie cuda sie zdazaja

ja bym zmierzyl z ciekawosci...

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 22:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
powiem tak: w moim starym silniku robilem cała góre od podstaw, blok elegancki i nadal tak jak mowisz: nawet zimą z samego rana ładnie potrafi zaskoczyc, a latem ciepła ma problem. teraz mam nowy silnik z niemiec, oryginalnie skrecony, bez kombinacji, praktycznie caly osprzet zmieniony i nadal ma problemy (chociaz na ta chwile po wymianie pompy, nie chce zapeszac, ale chyba troszke lepiej...


a jezeli chodzi o polaczenia kabli od wiazki silnika, to sprawdzalem wedlug schematu przy czujnikach i kostce do kompa i wszystko jest elegancko, tak jak juz wczesniej pisalem diagnostyka komputerowa tez zadnych bledow nie wykazala. cos mi mechanik powiedzial ze na wolnych obrotach sonda podobno powinna zmieniac swoje stany ("włączony" / "wylaczony") a na "wylaczony" zmienialo sie tylko wtedy gdy schodzila z wysokich obrotow. nie wiem o co w tym chodzi ae tak mi powiedzial mechanik i widzialem to w jego kompie podlaczonym do mojego auta... dodam ze wartosci cewek, palcy rozdzielacza itp mam pomierzone i porownane z ksiązką "Sam naprawiam..." Etzold'a


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 22:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
"Nowy silnik" czyli ten drugi, co kupilem, a stary silnik to stary...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2007, 11:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
Musze powiedziec ze zauwazylem spora poprawe po wymianie pompy. I tak jeszcze czasem odpala za drugim, ale bardzo rzadko i nie trzeba dlugo krecic. Nareszcie jakis krok do przodu :]
pozdrawiam i dziekuje za odp...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 23:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
witam, powracam z tematem, niestety wymiana pompy na dlugo nie pomogla, okazalo sie ze nadal jest tak jak bylo, ale:

wczoraj zalałem 50 litrow benzyny 98 okatnowej zamieszanej z 10 litrami ropy (pomylka na stacji). pomijam ze rano kopci jak szalona, ale..... PALI NA DOTYK!!!!
o co chodzi?Co? dlaczego ma "gorsze" paliwo bo pomieszane troche z ropą i odpala jak nowa w salonie???

dodam jeszcze ze czasem zaraz po odpaleniu zdarza jej sie kichnac delikatnie - podejrzewam ze zaplon tak sie ustawil do tego paliwa. dlaczego nie moze byc dobrze jak jest czysta benzyna???

napisalem to bo moze komus cos wpadnie do glowy co moze byc nie tak z silnikiem. nagle zaczął normalnie odpalac. wina wyprzedzenia zapłonu? odpala pieknie, ale czasem kichnie.
od czego zalezy wyprzedzenie zaplonu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 23:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
witam, powracam z tematem, niestety wymiana pompy na dlugo nie pomogla, okazalo sie ze nadal jest tak jak bylo, ale:

wczoraj zalałem 50 litrow benzyny 98 okatnowej zmieszanej z 10 litrami ropy (pomylka na stacji). pomijam ze rano kopci jak szalona, ale..... PALI NA DOTYK!!!!
o co chodzi? dlaczego ma "gorsze" paliwo bo pomieszane troche z ropą i odpala jak nowa w salonie???

dodam jeszcze ze czasem zaraz po odpaleniu zdarza jej sie kichnac delikatnie - podejrzewam ze zaplon tak sie ustawil do tego paliwa. dlaczego nie moze byc dobrze jak jest czysta benzyna???

napisalem to bo moze komus cos wpadnie do glowy co moze byc nie tak z silnikiem. nagle zaczął normalnie odpalac. wina wyprzedzenia zapłonu? odpala pieknie, ale czasem kichnie.
od czego zalezy wyprzedzenie zaplonu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL