BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2025, 23:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 23 września 2013, 19:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Już orientowałem się u Maćka i tylko OEM - reszta nawet jak działa poprawnie to tylko przez kilka/kilkanaście dni. Cena to okolice 400 PLN. Już wiem co kupić.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Tematu na razie nie zamykam, bo coś mi się wydaje, ze historia może mieć dalszy ciąg...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 18 grudnia 2013, 11:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
No i sobie wykrakałem.

Czujnik się uspokoił, więc na razie go nie ruszałem. Auto odpalało i jeździło, pod kompa nie podłączałem. Dziś gdy jechałem do pracy, jakieś 6km od domu auto zaczęło zwalniać i przestało reagować na pedał gazu, a na desce wyskoczyła kontrolka silnika. Auto odpala bez oporów, ale trzepie silnikiem dość mocno i nie wkręca się na obroty - podobne objawy robił Leon 1.8, gdy były problemy z przepustnicą. Zgaszenie i ponowne odpalenie ani odczekanie pół godziny nic nie pomogło - auto dojechało do warsztatu na lawecie.

Jako że w warsztacie mają młyn, to pod kompa jeszcze nie podpinali. Ja laptopa nie miałem przy sobie więc też nie podpinałem. Ale... zapytam tutaj:
Czujnik wałka w końcu zdechł czy to może jednak być przepustnica lub pedał gazu (jest elektroniczny)?

Uprzedzając krzykaczy:
Nie chodzi mi o wróżenie z fusów i odpowiedzi "poczekaj co powiedzą", bo czekać i tak muszę. Ale że z natury jestem niecierpliwy, to pytam. Interesuje mnie odpowiedź w stylu "miałem podobnie i był to czujnik" lub "miałem podobnie o nie był to czujnik lecz przepustnica"

Z góry dzięki za sensowne odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 18 grudnia 2013, 11:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 364
Miałem tak w 740i i był to... brak paliwa :D
Do czego zmierzam? Nie czytałem całego tematu z lenistwa, tylko pierwszy i ostatni post, po których oceniłbym, że możesz mieć problem z pompą paliwa. Ciężkie odpalanie, brak mocy przy wyższych prędkościach, przeciąganie biegów... wiele rzeczy mi się tutaj zgadza z nie dostarczaniem silnikowi odpowiedniej dawki benzyny. A teraz finalnie ta przygoda ze zgaśnięciem i trzęsieniem budą/nie wkrecaniem się na obroty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 18 grudnia 2013, 13:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Y... nie. Miałem kiedyś brak paliwa i to nie to.
Wskazówka nie leży na 0, rezerwa się nie świeci, auto nie szarpało i odpala normalnie.

Jednak po odpaleniu trzepie silnikiem jak by wypadał więcej niż jeden cylinder, nie reaguje na pedał gazu i świeci kontrolką silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 18 grudnia 2013, 13:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 364
Napisałem o braku paliwa spowodowanym usterką pompy paliwa, a nie fizycznym braku benzyny w baku.
Możliwe, że pompa niedomagała już od jakiegoś czasu, a teraz padła na amen i podaje tylko opary paliwa do cylindrów, co daje efekt wyżej opisany.
Choć może być też inna przyczyna, ale to jedna z opcji do sprawdzenia, według moich doświadczeń.

Gdybyś miał LPG, można by to szybko zweryfikować, sprawdzając czy auto chodzi prawidłowo na LPG ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 18 grudnia 2013, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 316
Podejrzewam, że za długie kręcenie może być odpowiedzialny akumulator, a za mulenie pompa paliwa. Nie wiem czy to jest TDi bo jeśli tak, to może być jeszcze turbina.

_________________
W życiu trzeba gnać przed siebie, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 18 grudnia 2013, 14:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
liliaroz44 napisał(a):
Podejrzewam, że za długie kręcenie może być odpowiedzialny akumulator, a za mulenie pompa paliwa. Nie wiem czy to jest TDi bo jeśli tak, to może być jeszcze turbina.



Panie gdzie pan masz w BMW jakieś TDI ? :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 18 grudnia 2013, 21:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
liliaroz44 napisał(a):
Podejrzewam, że za długie kręcenie może być odpowiedzialny akumulator, a za mulenie pompa paliwa. Nie wiem czy to jest TDi bo jeśli tak, to może być jeszcze turbina.

1. Długie kręcenie nie ma nic wspólnego z akumulatorem, bo potrafi 3 dni stać i odpalić od kopa, a potem po 8 godzinach pod firmą robi problemy.
2. Mulenie było kilka miesięcy temu i obecnie nie występowało. Biorąc pod uwagę, że problem znikał po ponownym odpaleniu, to raczej nie miał nic wspólnego z pompą.
3. Nie, to nie jest TDi, nie ma tu żadnej turbiny i o ile mi wiadomo, uszkodzenie turbiny nie powoduje braku reakcji na pedał gazu - chyba, że blokuje go komputer w trybie awaryjnym.
PS. Dzięki za chęć pomocy - doceniam. Na przyszłość jednak pomoc zacznij od sprawdzenia silnika po jego oznaczeniu. ;)

Chłopaki z warsztatu nie mieli jeszcze czasu rzucić dzisiaj okiem. Jutro powinienem wiedzieć, co jest grane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 18 stycznia 2014, 11:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
mam pytanko koledzy, czy uwalona sonda w e39 523i na pojedynczym vanosie powoduje większe spalanie? jak tak to na jakim poziomie, np 1-2litry? Pytam bo w e36 na siemensie spalanie było niemal identyczne z uwaloną sondą i z dobrą.
W obecnym aucie mam błąd jednej sondy, ale auto pali na trasie 12litrów LPG czyli w sumie ~10.5 PB, W sumie teoretycznie mogła by spalić z 1.5l mniej. Jeżdże oszczędnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 18 stycznia 2014, 14:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
17120 ANGLI
CSS904 BBT
12 14 1 435 350 BMW
12 14 1 438 081 BMW
12 14 7 539 165 BMW
550450 ERA
24162 FEBI BILSTEIN
FSE51664 FLENNOR
6PU 009 121-641 HELLA
7517421 HOFFER
8812147539165 JP GROUP
87421 MEAT & DORIA
0903002 METZGER
NO-BMW011 METZGER
314 899 0038 MEYLE
20 92 4162 SWAG
20 92 8577 SWAG
01.02.12.112901 TEMPLIN
20-72-0474 VEMO

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 18 stycznia 2014, 14:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
pdasiek napisał(a):
mam pytanko koledzy, czy uwalona sonda w e39 523i na pojedynczym vanosie powoduje większe spalanie? jak tak to na jakim poziomie, np 1-2litry? Pytam bo w e36 na siemensie spalanie było niemal identyczne z uwaloną sondą i z dobrą.
W obecnym aucie mam błąd jednej sondy, ale auto pali na trasie 12litrów LPG czyli w sumie ~10.5 PB, W sumie teoretycznie mogła by spalić z 1.5l mniej. Jeżdże oszczędnie


kwestia swiec nie przepala dobrze są straty przy spalaniu, glownie na niskich obrotach wlasnie, to jest norma, dobra swieca obniza 10% spalanie, do tego moze byc niedogrzany motor... i sam parownik, w bi-em-dabliu jest problem z tymi napieciami na gazie na swiecach, z tymi zaplonami nieszczesliwymi sa problemy. w sumie moze to dac spalanie wieksze o 15% lub kapke wiecej nawet

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 19 stycznia 2014, 12:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Zmien swiece na dzień dobry jeżeli tego nie robiłeś, Ew sprawdził bym na kompie przepływkę i czujniki bo masz 2 do vanosa, 1 do wału. Sondy też można dla swiętego spokoju sprawdzić.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 19 stycznia 2014, 13:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
zaleznie od modelu sondy, sonde 4 kanalową zmienia sie co 150, lub co 250 tys km przy benzynie, w dieslach co 250tys km

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 24 lutego 2014, 17:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Dla potomnych:
W moim wypadku były 2 rzeczy:
- nieszczelny przewód paliwowy, który zalewał świece paliwem
- czujnik położenia wałka
Czujnik wymieniłem na oryginał ASO od Maćka. Do tego dorzuciłem sondę za katalizatorem, bo też była uwalona.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL