BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 13:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 spalanie 1l oleju na 300km
PostNapisane: 9 września 2014, 22:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Rogi musisz do Siebie dopuścić w końcu myśl iż auto to skarbonka :hyhy:


Leo mądrze gada i tym bym się kierował a nie jak najmniejszą kwotą naprawy co często wychodzi bokiem... bądź robota jest robiona dwa razy o czym wspomniał Leo :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 spalanie 1l oleju na 300km
PostNapisane: 9 września 2014, 23:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Rogi napisał(a):
... jak najlepiej jak najtaniej...

Oj coś czuję, że życie Ci pokaże, że te dwie rzeczy się wykluczają.
Owszem, każdy by chciał za remont silnika zapłacić 1500 zamiast 3000. Jeszcze lepiej pół litra, ale to jest nierealne.
Rzetelna robota musi kosztować.
Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 spalanie 1l oleju na 300km
PostNapisane: 10 września 2014, 06:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54
To wy nie rozumiecie.

1 opcja naprawiam mój silnik jest super wszystko place za to np 3tys zł (przykladowo)
2 opcja wymieniam silnik jest super wszystko place przykładowo 2tys zł

Efekt mam ten sam a zostaje mi tysiąc złoty w kieszeni. Rozumiecie? Chce porostu wybrać mniejsze zło czyli mieć sprawny samochód i możliwie jak najmniej zapłacić. Nie lubię wrzucać pieniędzy w błoto, skoro mogę mieć to samo za 2tys a nie 3 to czemu nie?

Szczególnie nie chce żeby kolejny specjalista mnie naciaga tak jak już miało to miejsce wcześniej.

Mechanik mówiąc ze dostane dobry silnik na podmianke za 1,5tys miał na myśli właśnie sam słupek a nie silnik z całym osprzętem.

Chciałem tylko wiedzieć co waszym zdaniem jest lepsza opcja naprawa czy wymiana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 spalanie 1l oleju na 300km
PostNapisane: 10 września 2014, 07:15 
Rogi napisał(a):
Chciałem tylko wiedzieć co waszym zdaniem jest lepsza opcja naprawa czy wymiana


Lepsza opcja jest naprawa bo bedziesz mial zdrowy motor.

A jak trafi Ci sie kibel i bedziesz mial jeszcze gorszy niz masz?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 spalanie 1l oleju na 300km
PostNapisane: 10 września 2014, 09:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
dokładnie, była kiedyś akcja u Leo, że klient zakupił silnik i okazał się zardzewiały w środku bo stał pod chmurą. Także z zakupem silnika ostrożnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 spalanie 1l oleju na 300km
PostNapisane: 10 września 2014, 11:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54
Jest w moim mieście na sprzedaż m54b25 które siedzi w samochodzie którym można się przejechać, za 1600 słupek. I ogólnie boje się kupić drugiego silnika nawet jeśli będę mógł się przejechać nim wcześniej bo może się okazać że ma np ten sam defekt co mój silnik.

Jedyne co przemawia za tym żeby silnik zmienić to finanse bo wyjdzie to taniej niż naprawa. Ale chyba lepiej wymienić te pierścienie itd. Jak to zrobię to nie wiem czy coś jeszcze w tym samochodzie mogłoby się popsuć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 spalanie 1l oleju na 300km
PostNapisane: 10 września 2014, 12:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
trzymajcie się tematu, a nie wywody: PB vs. ON, automat vs. manual :!:
topik oczyszczony, jak nie będziecie trzymać się tematu posypią się kolejne ostrzeżenia :zly:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 spalanie 1l oleju na 300km
PostNapisane: 10 września 2014, 18:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54
W połowie przestałem czytać wasze wypowiedzi bo są bez sensu.

Prawda jest taka ze każdy samochód to skarbonka i ja nie uważam ze benzyna czy diesel są droższe w utrzymaniu. Jeden jeździł dieslem i coś mu się posypało kupil benzynę i było okej wiec wiadomo co będzie mówił o dieslu a co o benzynie. Kto inny na odwrót. Ale to nie jest ten temat.

Dalej nie wiem co mam robić, naprawiać czy zmieniać silnik.

Po naprawie tego silnika co mi zostanie? Uszczelniacze, vanos odda pierścienie głowica wszystko będzie zrobione. Jedyne co mi przychodzi na myśl to ze posypać mi się jeszcze rozrząd.

Teraz mam już 290tys przebiegu i po takiej naprawie jaka mnie czeka wydaje mi się ze spokojnie będę mógł zrobić następne 200 bez większych napraw, tylko oleje filtry itd

Jak wymienię silnik na drugi to albo będę się cieszył bezawaryjnoscia albo znowu czeka mnie to samo czyli zawory vanos itd.

Najlepszym rozwiązaniem wg mnie będzie rozebranie silnika i jeśli cylindry będą okej to naprawa a jeśli będą jajowate to wymiana silnika. Tylko takie rozwiązanie będzie najdroższe z możliwych...

Jest mi ktoś w stanie w ogóle powiedzieć od czego jest taka usterka jaka posiadam? Dlaczego w ogóle te pierścienie są tak zajechane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 spalanie 1l oleju na 300km
PostNapisane: 10 września 2014, 18:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jezeli nie ma konkretnej przyczyny to od tego ze silnik sie grzeje w konsekwencji tego uszczelniacze szlak trafia masz licznikowe 290 (licznikowe) i potem juz wiesz... druga sprawa olej, jego jakosc, pierscien stanie od nagaru doslownie koks i zaczyna sie branie oleju. nie plukales silnika? czy wiesz czy sprawa brania oleju dotyczy wszystkich cylindrów? sprawdziles?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 spalanie 1l oleju na 300km
PostNapisane: 10 września 2014, 18:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Rogi napisał(a):
Najlepszym rozwiązaniem wg mnie będzie rozebranie silnika i jeśli cylindry będą okej to naprawa a jeśli będą jajowate to wymiana silnika. Tylko takie rozwiązanie będzie najdroższe z możliwych...

Jest mi ktoś w stanie w ogóle powiedzieć od czego jest taka usterka jaka posiadam? Dlaczego w ogóle te pierścienie są tak zajechane?



To najlepsza opcja. m54 jest trochę bardziej rozbudowanym silnikiem i wymaga więcej troski i $ przy eksploatacji. Zrób remont swojego motoru, potem regularnie zmieniaj olej i odmę oraz sprawdź stan układu chłodzenia = na pewno Ci długo posłuży. Poza tym R6 jakoś strasznie sie nie grzeje jak elementy są sprawne, a ewentualną temperaturę można ograniczyć innym olejem by nie przegrzać silnika bo wtedy to wiadomo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 spalanie 1l oleju na 300km
PostNapisane: 10 września 2014, 19:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54
pawelos666 napisał(a):
jezeli nie ma konkretnej przyczyny to od tego ze silnik sie grzeje w konsekwencji tego uszczelniacze szlak trafia masz licznikowe 290 (licznikowe) i potem juz wiesz... druga sprawa olej, jego jakosc, pierscien stanie od nagaru doslownie koks i zaczyna sie branie oleju. nie plukales silnika? czy wiesz czy sprawa brania oleju dotyczy wszystkich cylindrów? sprawdziles?


Licznikowe i prawdziwe 290, chyba że w Belgii oszukują w salonach bmw bo zanim kupiłem sprawdziłem historie i wszystko było jak na dłoni.

Ale chodzi mi o przyczynę dlaczego tak się stało ze się popsuło? Nie wiem np poprzedni właściciel tak spalił gumę ze zagrzal silnik kilkukrotnie czy nie wymieniał oleju przez 5 lat? Dlaczego to się stało?

Nie plukalem silnika, bo chyba w tym momencie nie ma sensu. Sama płukania tak czy siak nie pomoże to po co wywalić kasę w błoto? Nie wiem ilu cylindrów ale można się spodziewać ze raczej z kilku bo litr na 300km to chyba za dużo na jeden cylinder


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 spalanie 1l oleju na 300km
PostNapisane: 10 września 2014, 19:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
to wykrec swiece i sprawdz ile jest czarnych. silnik bierze olej jesli peknie pierscien, jezeli winne sa tuleje lub jezeli pierscienie stoją nieruchomo zakoksowane. wtedy pierscien nie zgarnia oleju. uszczelniacze po 290 w m54 tez jest mozliwosc ze polecą. wstepnie zobaczysz po swiecach w sensie ze moze pojedynczy, pojedyncze cylindry polecialy. a pozostale moga byc calkowicie zdrowe. plukanka w takim przypadku to ostatnia deska ratunku ktora pokaze czy silnik spali tego oleju mniej = rozpusci nagar na przyspawanym do tloka pierscieniu i jesli sie nie rozleci to zacznie go brac mniej mniej i wtedy wiadomo, że był to zaspawany pierscien. nalaezaloby to zalac olejem syntetycznym w pelni, takim ktory konkretnie wymywa nagar. wg mnie najlepiej w tym silniku wymywa nagar olej np mc3 ineo w tych pieniadzach ktore kosztuje i wyzera konkretnie, zostawia najmniej popiolow.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL