Spróbujmy policzyć więc prawdziwe koszty(wartość ?) takiego 17- letniego BMW 523i,zadbanego, w dobrym stanie technicznym i bez rdzy.
Jak widać można kupić takie auto w niezłym stanie, do opłat - poniżej 9k.
Po opłatach i wymianie zaledwie kilku drobnych rzeczy mamy już koszt 11k.
Podchodzisz do sprawy poważnie-kupiłeś dobry,nowy czujnik,dobry olej,odmę więc dlatego piszę.
Pewnie zadajesz sobie pytanie ile to auto będzie Cię jeszcze kosztować w najbliższych miesiącach, powiedzmy do zimy ?
Dokładnie to tego nie wie nikt, gdyż wielu informacji nie podałeś, ale z moich doświadczeń a mam taki sam model, to jeśli jeszcze do zimy włożysz w to auto do 3k to duża szansa,że będziesz miał auto w naprawdę dobrym stanie,które dopiero wtedy da Ci przyjemność z jazdy BMW.
I to pod warunkiem,że nic poważnego nie wyjdzie.
Tak więc mamy już ok 14k za dobre E39 z silnikiem 2,5l z 98 r.
Oczywiście nie liczę tu nowych opon letnich tylko dobre używane.Opony to podstawa , te są do wymiany i to już

3mm hmm ,jak zacznie padać to noga z gazu. Nie da Ci przyjemności i poczucia bezpieczeństwa jazda BMW na zużytych oponach. Jeśli nie nowe to używane np. Conti z 6mm bieżnikiem 700-800 zł/kpl.
Jak z oponami/kołami zimowymi? jak nie masz to za pół roku temat się pojawi
Najważniejszy jest teraz układ chłodzenia. Zwróć na niego szczególną uwagę.
Czy masz sprawne visco? czy masz sprawny termostat?
Włącz test nr 7 i obserwuj temperatury. Początek otwarcia termostatu to 92C, przy 94 dolny wąż ma być gorący, wcześniej zimny. Przy 95-96 visco powinno być w pełni zasprzęglone.
Jeśli układ chłodzenia jest dobry ,to byłby to duży plus tego auta , mnie nigdy nie udało się kupić BMW ze sprawnym visco
Czy działa wentylator klimatyzacji? w jakim stanie masz tarcze/klocki , przód/tył, jak z hamulcem ręcznym? często jest marny w tych autach, albo działa na jedno koło.
Wymieć koniecznie świece, paski-główny i od sprężąrki.
Zawieszenie-w jakim stanie masz tuleje pływające? często są rozwalone a to oznacza brak zbieżności i kątów kół, efekt -fatalne prowadzenie,zwłaszcza na nierównościach i niszczenie opon.
Jak widzisz to tylko niektóre,istotne sprawy w tym aucie, odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci określić koszty ,które Cię czekają ale na spokojnie przez kilka miesięcy możesz to sobie zrobić więc nie ma co panikować
