Wujek z całym szacunkiem dla Łukasza S ale u niego zmiana biegów jest słaba co słychać na filmach trwa to bardzo długo nie masz wykresów z pomiaru mojej 650i? Bardzo ciekawy jestem ile tam wyszła zmiana.
Kiedyś mierzyłem swoje zmiany na RL w M3 e46 manual to wychodziły powtarzalnie 0,2X czasami rzadko 0,3X 0,17-0,19x ale to sporadycznie co któraś zmiana a m3 e46 nie ma najlepszej skrzyni.
Co do manual VS automat brat ma 550i które jedzie na każdym biegu równo z moim 650i ale przy mega dobrej zmianie bez odpuszczenia gazu z kangurkiem można zyskać 0,5-1m na każdej zmianie biegu i auta dalej jadą równo normalnie zmieniając biegi z odpuszczeniem itd auta jadą równiutko.
Mimo wszystko do jazdy na wprost wolał bym dobry automat a najlepiej SMG/DKG/DSG itd choć akurat w przypadku BMW SMG/DKG= słaby start ciężko tym ruszyć dobrze automat ZF wali jak z procy.
Co do SMG mierzyliśmy kiedyś z Mforum moje E46 M3 i z tego co pamiętam było widać zmiany ale ich czas był bdb bardzo krótki tak jak najlepsze zmiany manuala z bb kierowcą tyle że w manualu nie było takiej powtarzalności.
Edit:
Maros napisał(a):
Generalnie jestem pozytywnie zaskoczony SMG. Wiedziałem, ze to szybka skrzynia, ale i tak mnie zaskoczyła. Wychodzi na to, że czasy zmiany biegu w przybliżeniu wahają się od 0,17 do 0,28.
Jeśli chodzi o zmianę biegów to u Os_a waha się to pomiędzy 0,25 a 0,3s, także tutaj SMG mimo wszystko szybsze. Ale są to różnice pomijalne co można będzie zobaczyć na filmiku Krystian vs Mały.