No to trzeba w końcu założyć galerie bmw_1
tutaj link do mojej poprzedniej e39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140906&start=0Na początek trochę historii:
Auto zostało kupione w salonie BMW K.Tarnowski w Gliwicach i zarejestrowane 22.02.2000 przez Zespół Elektrowni Wodnych w Międzybrodziu Żywieckim.
W 2005 roku auto przejęła elektrownia wodna w Międzybrodziu Bialskim użytkując je przez 5 lat.
Kolejne 5 lat auto stało już pod szyldem PGE Energia Odnawialna.
W 2011 roku auto trafiło w ręce prywatne. Auto wylądowało w stolicy.
Ale nie na długo, niecały rok i 540i wróciło na południe, tym razem do Wieliczki.
Dopiero w listopadzie 2013 roku nabył ją poprzedni właściciel.
i po takiej historii trafiła pod moją opiekę. happy_bmw
Do 2002 roku auto serwisowane w BMW Tarnowski
i od 2003 do 2009 w BMW Sikora w Bielsku Białej
Do tego karta gwarancyjna na auto
Instrukcja obsługi radia
Instrukcja obsługi samochodu w języku polskim
Instrukcja obsługi telefonu
Rozkodowany VIN:
Kod typu DN61
Typ 540I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M62/TU
Pojemność skokowa 4.40
Moc 210
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)
Tapicerka STOFF RIPS DIAGONAL/GRAU (F4TT)
Data prod. 2000-01-17
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Szyba frontowa klimatyzacji komfort
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Fotel komfort z pamięcią
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe
S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora
S861A AENDERUNG CODIERDATENSATZ Zestaw danych bez EOBD
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S993A MODELLJAHRESCODE Kod dla roku modelu w numerze FG
Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S202A STEPTRONIC Steptronic
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S280A LM RAEDER/SPEICHENSTYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr.
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS
Information
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi
Teraz co się zmieniło w aucie. Poprzedni właściciel całkowicie zmienił wnętrze. Wrzucił sporty w jasnej skórze, obszył boczki i tunel, zmienił listwy wewnętrzne, klamki na satynowe z m5, lusterko wewnętrzne "jajko". Zmienił całe audio, dołożył DSP i radio BMW Professional. Z zewnątrz BMW zostało uzbrojone w oryginalny m pakiet, razem z nowymi lampami In-Pro. Do tego wpadł końcowy z m5, którego kompletnie nie słychać.. Rownież został wymieniony alternator chłodzony cieczą, także jedna kosztowna rzecz odpada.
A z mniej ciekawych spraw.. wiadomo rozrząd z vanosem do roboty, bo silnik chodzi jak diesel. Amortyzatory przód do wymiany, tarcze tył. A reszta to rzeczy eksploatacyjne, które wymieni się razem z robotą rozrządu.
A co do planów poza mechanicznych [emoji14] to na 99% będzie na pakiecie AC Schnitzer, ale w wersji która wychodziła na m5. Nowe koło, 19'' i Air Ride, który był już w planie do zielonej bmw_1
No i foty. Na razie zapożyczone od poprzedniego właściciela. Swoje wrzucę w środę.
Parę moich fotek
I bym zapomniał. Wielkie dzięki Adrianowi za poświęcony czas i kilometry, które zrobił ze mną po to BMW.
Coś tam się dzieje Graty:
Rozbiórka:
Składanie na nowych częściach:
Olej - Valvo Vr1 5w50
Wszystko robione w MP SERWIS bmw_1. Roboty i zdjęcia by Dyziu uklon_bmw
Jak widać na zdjęciach wpadły "piękne" zimówki.. ale jak tylko odbiorę auto to zakładam 17" na zimę i amory gwintowane na przód, które jeździły z zielonej. Tak zostanie do wiosny, aż wpadnie Air Ride, który już jest zamówiony.
Założony gwint z zielonej, ale tylko na przód, tył został ori.
No i wpadła wlepa na szybę
Żeby nie było tak kolorowo.
Auto zaczęło stroić fochy..
Padł czujnik ABS w lewym przednim kole. Pojawiła się świąteczna choinka na zegarach.
Dobrze , że ostatnio dość sucho było i padł czujnik położenia wałka rozrządu , to dało się normalnie poruszać. Wczoraj szybka wymiana(stary czujnik rozpadł się w rękach..) , kasowanie błędu i wszystko wróciło do normy.
Komp zaczął wywalać błąd grzania 2 sond lambda. Kolejne koszta..
Padł czujnik położenia wałka rozrządu na jednej głowicy. Najpierw zmiana miejscami dla pewności, okazało się, że diagnoza trafna. Wymiana, kasowanie błędu i śmiga aż miło
i tutaj dzięki koledze "Dzesiu" za udostępnienie czujnika i jego sprzedaż
Również przy zakładaniu gwintu na przód, ułamałem ten plastikowy uchwyt od czujnika samopoziomawania świateł..
Przy okazji okazało się, że ten mały łącznik między tym uchwytem i wahaczem jest do wymiany. Narazie wszystko poklejone klejem, taśmą, byle jakoś świeciło. Trasa zrobiona, światła ustawione ręczne, także spokojnie, nie "wale po oczach"
I do wszystkiego doszedł błąd temperatury skrzyni biegów.. Nie wiem o co kompletnie chodzi. Czy czujnik padł, czy co innego.. Będę musiał sprawdzić czy gdzieś olej nie ucieka, może to jest przyczyną..
Jeszcze do wymiana wentylator od klimy i termostat. Zresztą na poprzednich zdjęciach z błędami było to widać
A i bym zapomniał o tulei przedniego wahacza dolnego, tego największego, od strony pasażera sztywna, a od strony kierowcy bez problemu ręką ruszam na boki.. Mam nadzieje, ze przez to są minimalne wibracje na budzie i kierownicy. Bo jak nie to dalsze szukanie przyczyny.
Na poprawę humoru spalanie z trasy. Najpierw 100km
A tutaj ponad 200km z małym kręceniem się po mieście
Wszystko prędkości do 110-120km/h
I dzisiaj Kamcio wgrywa mi najnowszy soft do skrzyni i silnika
.
Zacząłem składać Air Ride. Jak na razie instalacja.
Tak wyglądało jeszcze wczoraj wieczorem:
A tak w bagażniku,jest to tylko projekt, całość będzie przebudowana.
Do tego puściłem wszystkie przewodu do manometrów i poduch.
Zostało jeszcze zamontować parę gratów:
Czyli całą elektrykę, manometry od przedniej i tylnej osi, sterowanie z kabiny, z pilota, presostat.
Z instalacji brakuje mi tylko redukcji do butli, przez co nie mogłem skręcić całego układu z butlą. Jak tylko będę je miał to całość będzie napełniona i pozostanie tylko czekać na amory.
i Do tego Taka mała zapowiedź:
Koła już na aucie plus jak narazie gwint isc na ktorym bedzie air ride..
Przód 8,5j rant 2,75", tył 11j, rant 5,25"
Brakuje tylko spasowania i dystansu większego na przód( w tej chwili 4cm ). Kąty zmienię, rolka pójdzie w ruch i będzie git :je:
Taka sytuacjahttps://youtu.be/lqPk3omAE5EOstatnio też trzeba było wydać trochę PLN na serwis.. -Wahacze przednie górne Meyle HD
-Reg. alternatora
-Klocki ATE ceramic przód
-Klocki ATE tył
-Tarcze Meyle Tył
-Termostat z 740d
-Wąż od wody
-Czujnik ABS lewy tył Delphi potem Ori używka ( ale niestety okazało się, że jednak Delphi jest ok )
-Wentylator klimy, który okazał się sprawny
A co jeszcze do roboty:
-Prawdopodobnie Sterownik ABS
-Komputer silnika, który nie załącza wentylatora klimy
-Olej w skrzyni
-Olej w silniku
-Servotronic
-Geometria
-Wahacze dolne przód
Wpadły dystanse na przód: 5cm na koło, przykręcanePlus foty:
Kilka fot po dorzuceniu jeszcze 15mm dystansu na przód, obniżeniu 0,5cm i zwiększeniu kąta na 3,5 stopnia.