BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 13:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 28 maja 2013, 16:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Moje BMW: 320i touring
Kod silnika: M54 B22
Kurcze pomyliłem się,chodziło mi o uszczelki pokrywy zaworów, czy przez to że puszcza olej, może nierówno pracować na wolnych obrotach, ale pewnie tak, bo tam są też uszczelki odgradzające świece i pewnie tam też przepuszcza i zalewa świece olejem i nie dopalają???
No to jak jest z tą zmianą oleju, można z pół syntetyku wrócić do full syntetyku???, a jak tak to jaki byście polecili? Przebieg to +-220000k


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 28 maja 2013, 17:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Moje BMW: 320i touring
Kod silnika: M54 B22
I czy warto byłoby przy okazji wymiany tej uszczelki pokrywy zaworów, wymienić też uszczelnicze, uszczelki vanosa???? :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 28 maja 2013, 21:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 197
uszczelki vanosa na pewno warto przy tej okazji wymienić

Przy okazji może wyjść czy są jakieś luzy na tłoku Vanosa, które należałoby bezwzględnie usunąć

_________________
Obrazek
ZAPRASZAM do galerii mojej 330Ci ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 29 maja 2013, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Moje BMW: 320i touring
Kod silnika: M54 B22
Jeżeli wyjdą jakieś luzy na tłoku vanosa, to czy jest dużym problemem je usunąć??? :orany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 29 maja 2013, 21:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 197
Z tego co czytałem dla ogarniętego mechanika nie powinno być to problemem. Zapytaj najlepiej czy już coś takiego robili, bo pewnie nie każdy tak do tego podchodzi, z luzem osiowym można jeździć ale będzie wtedy głośniej chodził.

_________________
Obrazek
ZAPRASZAM do galerii mojej 330Ci ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 30 maja 2013, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Moje BMW: 320i touring
Kod silnika: M54 B22
Z tym mechanikiem to trochę problem. Nie mieszkam w Polsce a tutaj mają takie ceny, że masakra. Z tego co czytałem to ten luz na vanosie podobno aż tak często nie występuje. Właściwie to zamierzam wymienić tą uszczelkę pokrywy zaworów i te uszczelki vanosa sam, tylko trochę się obawiam, że będzie ten luz i mogę tego nie ogarnąć, chociaż "beisan" dobrze to opisał, to trochę obawiam się tego ewentualnego ścierania papierem i wyczuwania odpowiedniego luzu, bo "jakiś" tam luz powinien być. Z drugiej strony to raczej nic niepokojącego nie słychać z okolic vanosa. Tylko że jak się okaże ze jest poważny luz, to szkoda by było to składać, bez odpowiedniej korekty. Tym bardziej, że raczej nie będę miał możliwości zostawienia auta na drugi dzień w miejscu ewentualnej naprawy. :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 30 maja 2013, 20:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 197
viewtopic.php?f=1&t=115862&start=20

No to ewentualnie zetrzesz trochę tylko, ablo nic.

_________________
Obrazek
ZAPRASZAM do galerii mojej 330Ci ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 30 września 2013, 17:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
witam, kupilem bmw 523i, silnik to m52b25, po postoju, nawet kilka minut dymi przez kilka sekund na niebiesko, nie ma tragedii ale jednak widać. jak jest rozgrzany można walić do odciny i jest spokój.
Nie sprawdziłem czy bierze olej bo mam autko drugi dzień, sprzedający zarzekał się że od wymiany do wymiany nie dolewał oleju i stan był ok.

Pytanka mam:
1. Ile kosztuje wymiany uszczelniaczy bo sam ich koszt jest znikomy,
2. Mozna jeździć tak jak teraz? w sumie popytałem znajomych co mają BMW i mówią że to dość częsta przypadłość

Przebieg teoretycznie 280.000, w e36 320i miałem prawie 400.000 i nic nie puszczała bąka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 25 września 2016, 00:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Leo napisał(a):
Nie chce mi się pisać w kółko o tym samym ale widzę że czasem trzeba. Kup sobie płukacz z wynnsa albo LM i prepłucz silnik tak z 3 godziny to zobaczysz że przestanie pić oliwe... Dlaczego? Bo zlezie nagar z pierścieni olejowych


Aż 3 godziny? Serio? Nie zaszkodzi to silnikowi?
Rozumiem, że pisząc o usunięciu nagaru z pierścieni olejowych masz na myśli zrobienie płukanki silnika tak?
Jeśli tak to jaki środkiem najlepiej?
3 godziny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 25 września 2016, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Z uwagi na fakt, iż nie da się edytować poprzedniego postu jestem zmuszony skrobnąć post pod postem.
Druga sprawa - niedawno założyłem niedawno instalacje LPG.
Na innym forum ktoś mi napisał takie coś:
"... sama instalacja i jazda na dobrze ustawionym gazie spowoduje z czasem usunięcie nagaru i innych osadów zalegających w silniku ..."
Jak się do tego odnosicie? Dla mnie ma to sens. Dobrze koleś prawi?
Leo nadal czekam na odpowiedź z tymi 3 godzinami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 25 września 2016, 11:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
jest w tym trochę prawdy ale mówimy tu o osadach w komorze spalania a nie w samym silniku.... wątpie aby lpg usunęło nagary w okolic pierścieni ;)

druga sprawa jest taka (już to pisałem w innym temacie) że silniki m52/m54 mają coraz więcej lat/najechanych km, wszyscy mają oryginalne przebiegi po 150 tys.... fakt jest taki że serwisuje wiele BMW i nie rzadko przyjeżdżają samochody które mają przebieg 400+ i wyglądają lepiej niż te co mają po 150.
Druga strona medalu to użytkowanie auta przez poprzedniego właściciela.... rozbierałem ostatnio kilka tych silników i coraz częściej jest problem z poskładaniem dołu w seryjnym pasowaniu tłok/pierścień-cylinder....

Rekordzista jakiego ostatnio otwarłem to m54b30 z którego będzie turbo i jedzie do szwecji miał 14 setek pasowania na 3 cylindrach (tak się wykiwały tłoki) gdzie seryjnie powinno być w okolicach 4 setek.... auto jarało niemożliwe ilości oleju.

Więc jeśli komuś nie pomoże płukanie i jazda do porządnym oleju oraz zmniejszenie interwałów olejowych do 10-12 tys to nie liczył bym na fajerwerki.

Co do wymiany uszczelniaczy niech wypowie się np flex, dziabi czy gut7 którzy mieli je wymieniane u mnie w warsztacie czy spadło im jakoś super spalanie oleju..... ja odpowiem za nich NIE ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 25 września 2016, 12:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Leo napisał(a):
Więc jeśli komuś nie pomoże płukanie i jazda do porządnym oleju oraz zmniejszenie interwałów olejowych do 10-12 tys to nie liczył bym na fajerwerki


Ok to robię płukankę i zmiana oleju. Normalnie 15 minut czy trochę dłużej? 3 godziny? :)
A co jeśli silnik był wcześniej przegrzany przez poprzedniego właściciela i mam problem z uszczelniaczami? Nie zaszkodzę mu tą płukanką? Mogę jakoś wykluczyć problem z uszczelniaczami? Są jakieś inne przeciwwskazania do płukanki. Ogólnie boję się jej żeby nie pogorszyć sytuacji? Mam się nie bać?

Czyli jak płukanka i częste zmiany nie pomogą to winna zapewne będzie leżała po stronie spasowania tłok/pierścień-cylinder tak?

W przyszłym tygodniu wymieniam jeszcze odmę i sprawdzam szczelność i drożność jej wężyków :cool: :cool:

Gdyby wina leżała po stronie spasowania tłok/pierścień-cylinder to zwykły pomiar kompresji nie dałby mi odpowiedzi na to pytanie?

A czy dobre wyniki na hamowni mogą wykluczyć w/w nieprawidłowości. Ostatnio hamowałem moją e46 330i i wyszło mi 213 KM i 288 Nm (seryjnie 231 KM i 300 Nm), auto 2002 rok.
Wydaję mi się, że gdyby było coś nie tak ze spasowaniem tłok/pierścień-cylinder to nie uzyskałbym takiego wyniku prawda Leo?
W takim razie wydaję mi się, że pomiar kompresji jest bez sensu i nie muszę się bać o uszczelniacze itp itd i śmiało robić płukankę.
Racja Leo?
Panowie a jak Wy sądzicie? Tylko nie krzyczcie bo przyznaję się, że moja wiedza na temat mechaniki jest znikoma (dopiero się uczę czytając)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 25 września 2016, 21:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Ja jeśli płukam to porządnie w 15 minut to się ten płukacz dobrze po oleju nie rozprowadzi....

Ludzie co wy z tymi uszczelniaczami.... a zresztą..... wymieniać na pewno spalanie oleju spadnie :ok:


213 km na 3.0 to nie jest dobry wynik rzekł bym że słabo wypadło

A co ma pasowanie tłoka do mocy? To pierścienie trzymają kompresję a duży luz tłoka wględem cylindra może co najwyżej przy ostrym zapłonie wyłamać półki na nim samym, ale w seryjnym silniku to nie grozi....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 25 września 2016, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Nie ma szans, żeby tyle oleju uciekało przez samą odmę? :) Sama jej wymiana chyba nie pomoże co?
Leo tak teoretyzując przychodzę do Ciebie do warsztatu z moim problemem i od czego zaczynasz diagnozę?
Chyba bez zajrzenia do silnika się nie obędzie co?
Ile tak uczciwie dla obu stron kosztowałoby sama diagnoza usterki (bez naprawy)? Ile powinna według Ciebie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 25 września 2016, 23:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
jesli masz wymieniona odme, uszczelniony motor, wymieniasz regularnie olej płucząc przy tym silnik, w kolektorze masz sucho..... to co chcesz jeszcze diagnozować? Uszczelniacze mozesz sobie samemu sprawdzic.
Zagrzej silnik do temp roboczej (wazne zeby olej byl w pelni zagrzany) zostawiasz auto na wolnych obrotach na 10 minut po czym wchodzisz i dajesz w pędzej do konca.... jak pusci wielkiego niebieskiego lub białoniebieskiego bąka to masz do roboty uszczelniacze.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 26 września 2016, 10:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Leo napisał(a):
jesli masz ... uszczelniony motor ...


Tego to nie wiem.

Kupiłem go jakieś 2 miesiące temu i nic przy nim nie robiłem. Nie znam się na mechanice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 27 września 2016, 21:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
W sensie czy kapie ci z silnika czy nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 27 września 2016, 22:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Panowie mam dobrą wiadomość. Dziś usłyszałem, że mam do wymiany uszczelkę pod obudową filtra oleju :)
Jak ogarnę temat i zrobię 500 kilosów dam znać co się zmieniło. Dzięki wszystkim za pomoc i cierpliwość wobec mojej osoby. Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 27 września 2016, 22:36 przez yonekyo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 27 września 2016, 22:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Jeśli myślisz że znika Ci powiedzmy pół litra na 1000km z uszczelki podstawy filtra oleju to Cię zmartwie bo przy takim wycieku miał byś klapę bagażnika mokrą od oleju ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54-wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe?
PostNapisane: 27 września 2016, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Tylko, że uszczelka jest z przodu pod maską - droga do klapy bagażnika daleka. (Maska - przód, klapa bagażnika - tył).
Ale ta uszczelka jest dość nisko i wątpię, żeby olej dolatywał aż do klapy maski.


Ostatnio edytowano 27 września 2016, 23:00 przez yonekyo, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL