kaczorek79 napisał(a):
mam właśnie zamiar włożyć komplet bkr6e lub bkr6e11 i sklepać do 1mm. Testowałem u siebie na starych cewkach właśnie niklowe świece mocno używane, wyjęte ze śmietnika, każda z innej parafii (np bkr6e, k20tt, bkr 5es) poza tym, że każda była inna, to wszystkie miały jedną elektrodę masową i nikiel, ustawiłem je na UWAGA!!! 1,7 mm i co? I nic, pojeździłem tak dwa dni, auto odpalało w sekundzie nawet po nocy, jeździło dokładnie tak, jak na fr6dp odpowiednio ustawionych. To był bardziej test dla moich starych cewek, które o dziwo nie wykazały żadnej przerwy w zapłonie.
odpalac taki silnik bedzie bdb na przerwie powyzej 0,9mm, zima w nizszych temp zaczna wypadac zaplony i dojdzie do uszkodzenia cewek tak jak i zaplon wypada juz na powyzej 1mm w silnikach z turbo z lpg. auto zacznie spalac odrobine wiecej. przy wypadaniu zaplonów zaczyna sie pojawiac blad sondy lambda. to nastepstwo uszkodzonych cewek zaplonowych lub wypalonych swiec z duza przerwą. pomaga zalozenie nowych swiec, cewek i pojezdzenie najlepiej nie w ruchu miejskim. blad sondy przestanie wyskakiwac.
Specter napisał(a):
Zastanawia mnie tylko skąd ten żółty ślad ...?
korona efekt jonizacji czastek oleju w polu elektrycznym...
kaczorek79 napisał(a):
Z tego co widzę, to fr6dp wytrzyma max 20 kkm u mnie i masowa elektroda będzie całkiem płaska
tego typu swiece z tej serii wlasciwie dobrane do auta wytrzymuja spokojnie 60 tys km w m54 lub m52
jezeli silnik lapie lewe powietrze to idzie wiecej tlenu do silnika, jest mozliwe rozszczelnienie swiec przez przegrzanie, rozszczelnia swiece...to normalne zjawisko sprzyja mu zbyt uboga mieszanka, zbyt mocne dokrecenie swiec i dobranie zlej cieploty swiec.
cieplota musi byc wlasciwie dobrana do temperatury w silniku...jezeli wypala elektrody masowe tzn ze swieca utrzymuje zbyt wysoka temperature. niewlasciwie dobrana do gazu swieca przegrzewa sie. auta spalajace olej potrafią odkladac nagary w komorze spalania. to z kolei moze powodowac nieco szybsze wypalanie swiec. jezeli przerwa jest wieksza na tej samej srednicy elektrod potrzebne jest wieksze napiecie do przeskoku iskry. to wieksze napiecie powoduje szybsze zjadanie elektrody masowej.
zawsze elektrdy masowe niklowe wypala sie bardziej na lpg to naturalne zjawisko. pisalem ze szczelina zwieksza sie w k20tt bardzo szybko a tam elektroda masowa jest takze niklowa.
jezeli ktos szuka tanich swiec do gazu i nie zalezy mu na jakosci i na znacznym odciazeniu cewek zaplonowych i ich ochronie to ma do wyboru zmieniac czesto swiece denso k20tt lub briski czeskie do lpg. do czestej wymiany takie swiece...producent zaleca tam czestą wymiane...