Witam serdecznie. Zastanawiałem się czy napisać tego posta bo może mi ktoś źle doradzić albo totalnie zbić z "tropu" no ale zacznijmy od początku. Auto kupiłem 3 tygodnie temu z przebiegiem 192 tyś. km. jadąc do domu 40 km nic się nie działo no czysta poezja przesiadając się z compacta e36 m43.. ostatnio robiąc trasę 30 km stanąłem na światłach i naglę spadły mi obroty do 500 i zaraz wzrosły lecz pojawiła się czerwona kontrolka od oleju, ruszając kontrolka znikła. Wiadomo ciśnienie rośnie to kontrolka zniknie. Lecz parkując znów to się powtórzyło to już zgasiłem auto sprawdziłem stan oleju wszystko było ok. Na zimnym silniku problem nie występuję z racji, że olej gęstszy. Czytając wszystkie podobne tematy wszystko wskazuję na pompę oleju ale jakoś nie chcę mi się w to wierzyć jeżeli auto ma faktycznie taki przebieg. Czy uszkodzenie pompy jest możliwe w ogóle przy takim przebiegu? Co chcę zrobić:
-spuścić olej, który był wymieniany w listopadzie wiem tyle, że to valvoline 5w30 a konkretnych parametrów nie znam. Zalać go czymś innym i po dłuższej rozmowie z kuzynem stwierdził żebym kupił Total Quartz INEO LONG LIFE 5W30 bo ma dobre parametry i już na pewno lepsze od valvoline. Olej rzecz sporna ale wiem, że on jest oczytany w tych kwestiach wręcz do poziomu maniaka.
-ściągnąć miskę olejową i wyciągnąć z niej cały syf o ile jest tam coś.
-zmienić odmę bo cieknie mi delikatnie olej korkiem wlewu oleju gdzie ta sama rzecz działa mi się w m43.
-zastanawiam się też czy nie zmienić uszczelek na podstawie filtra oleju no i oczywiście wsadzić nowy filtr.
koszt tego wszystkiego jak sobie liczyłem to jakieś 400 zł robocizny nie liczę bo zrobię to z pomocą taty lub brata. Pewnie zejdzie 2 dni na to ale mam czym i gdzie to zrobić(szkoda tylko, że jest zima)
Dopisując na koniec. Wycieków nigdzie nie widziałem. W oleju nie czuję też benzyny. W płynie nie ma oleju. Można też pomyśleć, że może to czujnik ale wtedy by wariował cały czas? czy tylko jak się zagrzeje ? to chyba tyle z tych wypocin. Dodam jeszcze, że nic nie klepie ani auto nie chodzi jak diesel mimo, że to n46b20
Jak ktoś ma jakieś sugestie to proszę śmiało pisać gdyż już sam się tego tyle naczytałem, że nie wiem na co mam patrzyć. Ciśnienia oleju nie mierzyłem jeszcze.