Witam wszystkich,
Pacjent: E46 Touring, 3.0 d 184KM, manual
Podjąłem kolejną próbę uporania się z problemem wibracji w moim E46, niestety wciąż bez efektów. Na czym polega problem? Przy obrotach w ok. 1600 w górę, od 4-go biegu, auto nieprzyjemnie wibruje, problem nasila się, gdy jadę załadowany lub pod górę, gdy przyspieszam, jadąc z górki - nie są tak mocno wyczuwalne. Jest to zależne nie tylko od obrotów, ale i od prędkości - gdy rozpędziłem się na autostradzie do 220 km/h, również było czuć nieprzyjemny rezonans. Najgorzej mimo wszystko jest przy prędkości drogowej (80-100 km/h), gdyż dodanie gazu równa się wibracjom całej budy.
Co zostało zrobione? Chyba ciężko powiedzieć, co nie zostało.
Od przodu: koło pasowe, koło dwumasowe, sprzęgło z dociskiem, łącznik wału gumowy, wał wyważony, podpora wału, przegub wału, tuleja nr 9, koła oczywiście wyważone i proste. Auto poza tym totalnie bez zarzutu, idealne korekty na wtryskach, moc jak najbardziej ok. Jestem już mocno zdesperowany, gdyż często jeżdżę w trasy, a taka jazda to męka. Proszę o pomoc, być może ktoś spotkał się już z podobnym problemem.
Chyba że ktoś z tu obecnych, w Gdyni lub czeluściach pomorskiego chce podjąć się wyzwania - "płacę jak za prezydenta".