krzsad50 napisał(a):
Jeśli zmienisz dyfer z 3,45 na 3,38 to:
- minimalnie ( ale odczuwalnie ) spadnie przyśpieszenie
- spadną obroty silnika podczas jazdy ( o ok. 100 obr/min )
- mniejsze obroty to nieco ciszej w środku
- przy dużych podjazdach może być konieczna redukcja biegu
- prędkość max powinna się zwiększyć ( w praktyce nie zauważysz )
- zauważysz za to nieco mniejsze zużycie paliwa
- zauważysz, że niższe biegi będą trochę "dłuższe" (na 4b. wzrost prędkości max. o ok 5 km/godz.)
Ja w swoim automacie mam 3,38. Zmieniłem skrzynie na manual 5b. i w związku z tym mam
teraz na 5biegu przełożenie 1,00, a w automacie było na 5b. 0,74. Źle się jeździ, bo brakuje 6-ego biegu, a takich skrzyń do e46 m54b22 nie było.
Będę wymieniał swój dyfer ( stan bdb.) na 3,07 (z 323i).
Seryjnie w manualu było 3,91 a ty u siebie coś źle chyba z przełożeniem policzyłeś