Na początek, to aby taki czujnik sprawdzić, trzeba dowiedzieć się czy jest to indukcyjny lub halla (halla nie mierzymy omomierzem bo możemy go uszkodzić). Jeżeli czujnik wyposażony jest we wtyk dwubiegunowy, możemy zmierzyć jego opór który powinien wynosić od 200 do 1000 Ω (w zależności od wartości zadanej) to znak że czujnik działa poprawnie. 0 Ω świadczy o zwarciu, natomiast M Ω oznacza przerwę. Co do czujnika halla to jedynie co możemy zrobić to zbadać napięcie sygnału w postaci sygnału prostokątnego oraz napięcie zasilania. Otrzymanym wynikiem musi być sygnał prostokątny w zależności od obrotów silnika. Co do zamienników, to wszystko zależy od jakości magnesu, rdzenia i cewki.
huberts77 napisał(a):
błąd po podłączeniu pod komputer w module silnik:
53- nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia wału korbowego
po za tym mam jeszcze w module hamulców błędy:
5e1a- can dme/dde usterka sygnału
5e19- can: brak komunikacji z ecm
w module skrzyni automatycznej:
96 CAN: predkosc silnika
94 CAN: temp silnika
92 CAN- interfejs momentu napędowego
i zacząłem od tego czujnika wału korbowego
Któryś z czujników ABS jest uszkodzony lub sam sterownik ABS. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
A jak przekręcasz kluczyk na zapłon, to temperatura wędruje do końca skali?