Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami. Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.
1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego. 2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie). 3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać. 4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami. 5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Moja historia z marka w pigulce to 3 sztuki poliftowych benzynowych e39 w wersjach 525 i 530. Potem bylo e38 728 oraz coupe e46 325, tak wiec chcialem sprobowac czegos innego i to byly fajne auta jednak postanowilem powrocic do e39 w ktorym czuje sie po prostu najlepiej.
Przedstawiam tym razem z pewnym opoznieniem, bo zakup z poczatku tego roku - przedliftowe e39 535, wiec moja pierwsza V-ka, Wyprodukowana zostala w 06/1999 czyli jest to juz wersja na vanosach. Uchowalo sie w oryginale bez modyfikacji, taka tez u mnie pozostanie poza jedynie zmiana felg.
Obawialem sie troche V-ki i ich ewentualnych dolegliwosci, a w zasadzie zaniedban poprzednich wlascicieli ale jednoczesnie chcialem ja tez miec. Trafilem jednak na godny egzemplarz, do tego z przebiegiem zaledwie 136 ys km, gdy tylko zobaczylem auto na zywo oraz to jak pracuje silnik bylo jasne, ze musze ja miec:) E39 pochodzi ze Szwjacarii i mialo tylko jednego wlasciciela od nowosci az do konca 2020 kiedy to trafilo do PL. Mankamentami tego egzemplarza byly typowe obcierki parkingowe na zderzakach i tylnych blotnikach, poza tym auto uchowalo sie naprawde super i jest bezwypadkowe. Wczesniej mialem tez ladne egzemplarze ale pod katem blacharskim to jest zdecydowanym faworytem, od spodu wyglada absloutnie zdrowo pod kazdym katem typu progi, wszystkie wneki nadkoli czy nalot na elementach podwozia jak w kilkuletnim aucie. Poza stanem auta zawsze zwracam uwage na jego historie i po prostu lubie jak jest pewna i potwierdzona, tak niski przebieg w 22 letnim e39 zawsze daje do myslenia, tutaj jednak udalo sie wszystko sprawdzic, auto bylo serwisowane wylacznie u jednego dealera bmw az do 2019 roku, dealer ten byl na tyle mily ze potwierdzil to mailowo podajac na jakim oleju auto jezdzilo.. Tak wiec tyle tytulem wstepu, ponizej opisze dokladniej zakres prac przy aucie jaki zrobilem od zakupu w styczniu.
Rozkodowany VIN produkcja 1999.06.16 seria E39 kolor Orient-blau - 317 tapicerka Leder Montana/sandbeige - O7SN skrzynia automatyczna model 535i nadwozie sedan silnik M62/TU pojemnosc 3.50 moc 245 KM
S202 Steptronic S210 Dynamic Stability Control (dsc) S216 Servotronic S245 Elektrycznie regulowana kolumna kierownicy S249 Wielofunkcyjność dla kierownicy S266 Obrecze aluminiiowe style 48 S302 System alarmowy S313 Elektrycznie skladane lusterka S320 Brak oznaczenia modelu S358 Atermiczna szyba przednia S401 Elektrycznie przesuwany i otwierany szyberdach S415 Elektryczna roleta szyby tylnej S416 Rolety szyb tylnych bocznych S423 Dywaniki podłogowe Velours S430 Fotochromatyczne lusterka zewnetrzne z automatyka przyciemnien S431 Fotochromatyczne lusterko wewnetrzne z automatyka przyciemnien S438 Wykonczenie z drewna szlachetnego S441 Pakiet dla palacych S442 Uchwyty na napoje S459 Fotele elektryczne z pamieca S464 Torba na narty S465 System zaladunku/skladanie tylnych foteli S473 Podlokietnik skorzany otwierany i przesuwany S494 Podgrzewanie przednich foteli S500 Spryskiwacze reflektorow/intensywne czyszczenie S520 Swiatla przeciwmgielne S521 Czujnik deszczu S522 Swiatla ksenonowe S534 Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa S540 Tempomat S548 Licznik kilometrow S555 Pelny komputer pokladowy S665 Radio bmw business S672 Zmieniarka na 6 plyt CD S676 System Hi-Fi S694 instalacja pod zmieniarke CD S863 Spis dealerow Europa S881 Wersja jezykowa j. francuski (Szwajcaria)
Konfiguracja czyli bezowe wnetrze z ciemnym granatowym metalikiem to fajne polaczenie, ktore przypadlo mi do gustu, wyposazenie dla mnie tez jest kompletne, gdybym mial cos dodac to byyby to komforty, podwojne szyby i PDC ale nie mozna miec wszystkiego, auto ma za to wiele innych atutow.
Zdjecie zrobione po zakupie, auto bylo na fabrycznych 16 calowych felgach styling 48
Tutaj mozemy dokladniej zobaczyc podwozie i jak ladnie sie zachowalo
Serwis u mojego stalego mechanika w ktorego ramach wymienilem olej silnikowy Lliquy Moly 5w40 Synthoil wraz z filtrem Mann, filtr powietrza Mann, filtr paliwa Mann. Sprawdzone/uzupelnione zostaly wszystkie plyny wlacznie z dyfrem. Zalozone zostaly klocki ATE na przod oraz praktycznie cale nowe zawieszenie przednie Lemfordera. Wymiany wymagal w zasadzie jeden wachacz, postanowilem jednak przy tej okazji wymeinic komplet czyli 4 wachacze, Do tego dwa laczniki stabilizatora tez Lemfordera wraz z gumami stabilizatora bmw oe. Z kolei z tylu auta wszystko bylo perfekt, poza jedynie lekko poszarpanymi (prawdopodobnie jakis gryzon..) wewnetrzymymi oslonami gumowymi polosi, Rzecz niewielka ale aby sie do tego dostac bylo sporo pracy z ich demontazem. Polosie odwiozlem do specjalnego zakladu, ktory specjalizuje sie w ich regenracji, tam po wyczyszczeniu i zalozeniu nowych oslon komplet wrocil na auto. Auto dostalo tez nowy akumulator oraz wycieraczki Boscha. Poza tym mechanicznie nie ma sie do czego przyczepic. Po podlaczeniu pod komputer, auto nie wykazalo ZADNEGO bledu co w szczegolnosci gdy mamy do czynienia z V-kami, do tego na vanosach nie jest takie oczywiste. Przyznam, ze z tego (oraz stanu blacharki) ciesze sie najbardziej czyli, ze zarowno silnik jak i skrzynia dzialaja bardzo dobrze. Jedyna rzecza o ktorej bede mogl pomyslec w przyszlosci to uszczelnienie silnika, pokryw zaworow bo delikatnie sie poca ale nie ma tu mowy o wyciekach czy plamach oleju pod autem.
Te niewielkie obcierki o ktorych wspominalem na wstepie, zdecydowanie draznily wiec auto trafilo do lakiernika. Zakres prac to lakierowanie obydwu zderzakow oraz obydwu waskich fragnentow rantow tylnych blotnikow i z jednej strony jego plaszczyny tuz nad zderzakiem. Z galanterii dokupilem kilka listw bocznych (drzwi oraz zderzakow) oraz dolne nadkole zderzaka przedniego. Odwiedzilem tez znajomego speca od wyciagania wgniotek, ktory uporal sie z kilkoma z nich.
Po dopieszczeniu auta pod katem mechaniczno lakierniczym, przyszedl czas na nowe alufelgi. Zdecydowalem sie na 18 calowe, dwuczesciowe skrecane BBSy RS 744/745 czyli felgi o dwoch szerokosciach 8 i 9 j o paramtrach dedykowanych pod e39. Kupno tych felg w przywoitym stanie nie jest latwe. zreszta maja one zazwyczaj tyle lat co nasze e39 wiec tym bardziej cieszylem sie, ze udalo sie dostac proste, nie spawane bbsy. Felgi byly juz po renowacji gdzie je ladnie odmalowano ale ich ranty pozostawialy wiele zyczenia. Stad oddalem je do renowacji gdzie po ich rozkreceniu spolerowano ranty na lustro, oczyszczone i spolerowane zostaly tez sruby. Zalozone zostaly tez ukryte wentyle, po takich pracach felgi prezentuja sie okazale i moim zdaniem swietnie pasuja do e39 Do felg wpadl komplet nowych opon letnich Barum o parametrach 235/40 I 265/35. Zrobilem tez geometrie u Pana Sylwka w serwisie Dobrucki, ktorej ustawienie przebieglo wyjatkowo szybko i gladko.
Najnowsza sprawa ktora zafundowalem swojej e39 to korekta lakieru, po 22 latach zdecydowanie jej sie nalezala, lakier jest gladki, pozbawiony hologramow i rys, wiekszosc niedoskonalosci udalo sie usunac. Efekt koncowy, szczegolnie ten w pelnym sloncu zdecydowanie cieszy oko.
Pamiatkowe zdjecie tuz przed sprzedaza e46 czyli ostatnie foto ze swoja mlodsza i mniejsza siostra, a V-ka poki co zdecydowanie wiecej stoi w garazu niz jezdzi bo to typowo weekendowy samochod ale w koncu nadeszla wiosna i robi sie pogoda, wiec mam nadzieje czesciej ja wietrzyc.
Tutaj video zrobione tuz po korekcie, niestety pochmurny dzien ale i tak sadze efekt widoczny. Do nastepnego
Ostatnio edytowano 4 maja 2021, 07:10 przez hipgig, łącznie edytowano 4 razy
Dawno tu nie zagladalem, moja Vka wciaz ma sie dobrze i swietnie sprawdza sie w roli weekendowego auta dajac sporo frajdy. Od pazdziernika zimuje w garazu. Ponizej prace, ktore wykonalem w obecnym roku.
Pod koniec marca obecnego roku gdy ja odpalilem ze snu zimowego pokazala sie kontrolka poduszek. Auto stalo dlugo i okazalo sie, ze padl modul airbag. Po raz kolejny potwierdza sie, ze auta od stania tez sie ‚psuja’ moga pojawic sie spadki napiecia i przeklada sie to na elektronike. Ciezko bylo dostac konkretna wersje modulu z dokladnym oznaczeniem jaki byl u mnie ale w koncu sie udalo, po wymianie i zakodowaniu kontrolka airbag zgasla i wszystko wrocilo do normy.
Wymienilem tez tylne uchyty kubkow, tym razem febi ale jakosc naprawde bardzo dobra.
Wymieniajac silowniki tylnej klapy zdecydowalem sie na Stabilusa, czyli to co szlo na pierwszy montaz.
Nastepnie w kwietniu chcialem umowic sie na wiosenny serwis olejowy u mojego mechanika, niestety mial akurat odlegle terminy i zdecydowalem sie na wizyte w... ASO Bawaria Motors, odwiedzilem nowy oddzial w Piasecznie. W ramach programu koneser taka przyjemnosc kosztowala mnie 250 za usluge - materialy mialem swoje.
I tu ciekawostka przy tej okazji odnosnie przebiegow. W przypadku wersji przedliftowych e39 jesli chcemy sprawdzic przebieg zczytujac go w aso z kluczyka (zapisywany jest on w EWS) to system moze nie odczytac prawidlowego przebiegu - pokazuje bledne 900xxx dokladnie 917.760
Potwierdzil to tez Bimmercheck, ktory co by nie mowic zna sie na rzeczy. Odpisal mi cytujac go dokladnie ze to co podaje ews to blad zapisu przebiegu, w przypadku kluczyków E39, E38 to nagminne. Podobnie zresztą jak przebieg 524.280 zapisywany w sterownikach E60/E90.
A historie mojego auta mam akurat potwierdzona bardzo rzetelnie gdzie bylo serwisowane u jednego dilera bmw w Szwajcarii az do 2019, poza ksiazka i przegladami abgas mam tez oryginal faktury z ostatniej wizyty aso. Po podpieciu pod komputer tez sie wszystko w tej kwestii zgadza. Zawsze - poza realnym stanem auta lubie jak jest do niego zachowana wszelka papierologia potwierdzajaca historie. Tak wiec sprawdzajac stare bmw w aso ‚z kluczyka’ bierzcie na to poprawke.
Pod koniec wakacji pojawil sie wyciek plynu chłodniczego, okazalo sie, ze pochodzi z laczenia miedzy alternatorem a silnikiem, przy okazji wymienilem nowy ori termostat chlodniczki oleju skrzyni biegow. Bylo ciezko to miejsce zlokalizowac i dopiero za drugim podejsciem mojemu mechanikowi udala sie ta sztuka.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników