BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 12:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, 15:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
odwiedziłem dziś dwa komisy, pierwszym autem nie jechałem ale przy odpaleniu puścił też delikatnie dymka chociaż miał tylko 70tys przebiegu, klekotanie też podobne, chociaż bez efektu "puszki" przejechać się jednak nie dało rady bo była zastawiona kilkoma innymi autami,
drugim aucie 90tysprzebiegu dymka nie puścił albo mało co, klekotał ale również bez metalicznego odgłosu, a w czasie jazdy gdy dodawałem gazu też delikatnie było słychać diesla ale nie tak jak u mnie, miał też słabe hamulce (trzeba było mocno wcisnąć) w obu tych autach słychać turbo już od naciśnięcia pedału gazu, u mnie dopiero powyżej 2-2,5tys.obr. zastanawiam się nad przejrzeniem układu wydechowego(dźwięki z klekotem) i wymianą odmy (turbo). po Oil separator muszę jechać do BMW więc może tam mi go osłuchają.

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 19:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Melksham-Anglia
Pisz dalej co jest bo u mnie poduchy pod silnikiem do wymiany i jeżeli to nie pomoże to bede chyba rozgladał sie za nowym tłumikiem , te przbiegi były w milach czy w przeliczyłeś je na kilometry.
Checesz wymienic całą odme tak ????
Napisz jakie koszta z servisu cie spotkaja chodzi po mi o cene odmy.
Pozdrowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 21:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
w milach oczywiście, dodam że ja mam na liczniku 97k miles. Chce wymienić filterek wraz z tym plastikiem(pokrywką), bo gdzieś tutaj przeczytałem że w tym plastiku , też są jakieś kanaliki i warto wymienić. Myślę że wymiana jest bardzo prosta i sam go wymienię. Z serwisu BMW tylko kupię tą część ponieważ byłem w dwóch sklepach motoryzacyjnych i i jeden i drugi skierował mnie do BMW.Chciałbym przy okazji jak tam będę poprosić aby jakiś mechanior z BMW posłuchał mojej Buni, albo może przejechał się kawałek, i powiedział czy wszystko w normie.

poniżej zamieszczam fotki jakiegoś małego zlociku które zrobiłem na dzisiejszym spacerku w Newcastle. :P

Obrazek

Obrazek :hyhy:

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 01:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Melksham-Anglia
w mojej 84000 niedługo dobije.
Ja czysciłem ten filterek tylko że go tam nie miałem :szok: :szok: :szok: .
Było tam coś dziwacznego co nie potrafie nazwać wiec wyczyściłem to i założyłem. Chyba watro wymienic obudowe ponieważ znajduje sie tam zaworek podcisnieniowy na membranie ,ale ja tylko wszystko pożądnie wyczysciłem.
Oto zdjecia dziwactwa które miałem w obudowie odmy zamiast filterka i jak widać wszystko jest tak samo jak w obudowie z filtrem.
:szok: Mam fure z końcówki 2003 roku oczywiscie 150 KM M47N
Niewiem co to ma byc , chyba odpowiedz BMW na czeste awarie tego ustrojstwa.
Kurczaki Newcastle to chyba dalej niż do POLSKI bo ja koło Bristolu mieszkam. :kwasny:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 01:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Melksham-Anglia
Dobije oczywiscie w milach :cwaniak:
A to zjecie z małej wyprawy do Cheddar Cave&Gore
Bradzo polecam świetne miejsce na niedzelne popołudnie z rodzinką.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 11:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Melksham-Anglia
No i sie wyjasniło ta dziwna cześć to plastikowy separator którym zastępujemy normalny filterek.Nie mam pojęcia czy jest to lepsze rozwiązanie ,ale w moim aucie nic nie kopci a oleju ubywa tyle że nie moge tego zauważyć.Pozdrowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: bunia kopcenie na siwo
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 12:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: £ÓD¬
Obrazek
http://c.wrzuta.pl/wi11007/25577f980029 ... kuXzD&ft=f
witam moja bunia 2003 320 d es touring tez kopci na siwo i to dosc monco z reguły podczas startu ale nie zawsze w siwym dymku wyczuwam lekko olej wczoraj bylem na diagnostyce komputera ktora wykluczyla uklam common rail (pompe glowna i wtryski) wszystkie mozliwe testy w normie zresetowane byly wartosci pompy itd i bunia wciaz kopci oleju jakby minimalnie ubylo bardzo niepokoji mnie to dymienie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: bunia kopcenie na siwo
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 12:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: £ÓD¬
Obrazek
http://c.wrzuta.pl/wi11007/25577f980029 ... kuXzD&ft=f
witam moja bunia 2003 320 d es touring tez kopci na siwo i to dosc monco z reguły podczas startu ale nie zawsze w siwym dymku wyczuwam lekko olej wczoraj bylem na diagnostyce komputera ktora wykluczyla uklam common rail (pompe glowna i wtryski) wszystkie mozliwe testy w normie zresetowane byly wartosci pompy itd i bunia wciaz kopci oleju jakby minimalnie ubylo bardzo niepokoji mnie to dymienie .Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 14:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
byłem dziś w salonie BMW, kupiłem Oil Separator za £36. udało mi się też wyciągnąć przedstawiciela serwisu do mojego auta. Przed autem wziął kluczyki i pojechaliśmy na przejażdżkę łącznie z 5km. Stwierdził że silnik pracuje prawidłowo czyli jak diesel, odgłosy w aucie też są bez zastrzeżeń . (od razu mi się lepiej jeździ :D , siła sugestii hehe) a dymek przy odpaleniu silnika na zimno to prawdopodobnie (90%) jest jakiś "goub plag" ←pisane ze słuchu. Może ktoś potrafi to rozszyfrować? plag→plug→to chyba jakaś wtyczka? dodał ze naprawa jest niedroga.

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 15:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Melksham-Anglia
Prawdopodobnie to swieca żarowa :super:
Zbam jednego goscia z Newcastle i ma wypasiony aakcent , wogóle n ie można go zrozumiec :D :D :D .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 15:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
o jak świeca żarowa wpływa na dymka prze odpalaniu? nie dogrzewa się jeden gar czy jak? i puszcza z tylu mały jasny obłoczek?

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 13:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
Witam ponownie, pisałem już że na zimnym silniku wydobywa mi się biały dymek z rury, dziś przy odpaleniu dym wydobywał sie dłużej bo około 2-3 sek. i do tego nierówno chodził silnik, dopiero gdy dodałem trochę gazu dym zniknął i wszystko wróciło do normy, wiem że muszę pojechać z nim na kompa, czytałem na forum że takie objawy są gdy jest problem z jakimś wtryskiem, w serwisie bmw za to powiedział mi że to może świeca żarowa.....

Jak ktoś miał taki objaw i naprawił to, to czekam na jakąś podpowiedź.

pozdrawiam

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 19:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
jeżeli chodzi o wkręcanie sie na obroty to od 2,5tys ładnie ciągnie aż do końca czyli ponad 4tys, prędkość też bez zarzutu na odcinku 1,5 mili rozpędziłem Ją przed chwila bez broblemu do 215Km/h :hyhy: tylko ten dzisiejszy poranek :kwasny:

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 14:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
dziś wymieniłem świece żarowe, okazało się ze jedna była przepalona a dwie inne też nie były już całkiem sprawne, bo żarzyły sie od świecy w stronę czubka zamiast na odwrót. przy okazji wyczyściłem też EGR, a było co czyścić jak widać na fotkach poniżej. efekt wymiany świec zobaczę jutro z rana na zimnym silniku, czy znowu zobaczę obłoczek za autem, a efekt czyszczenia EGR jest taki że złagodził się moment gdy załącza się turbo a bez, prędzej gdy wcisnąłem gaz to do 2 tys tak sobie przyśpieszał a powyżej tych obrotów było czuć ze ciągnie bo się załącza turbo, teraz przechodzi to bardziej płynnie. Sam nie wiem czy to lepiej czy gorzej, podobał mi się taki "kop" jaki był prędzej. Ale ogólnie jakieś poprawy nie zauważyłem , jak już to na minus bo wydaje mi się że delikatnie i nie zawsze poszarpuje czy przerywa gdy mam delikatnie wciśnięty pedał gazu podczas jazdy. ale może musi sie jakoś silnik ułożyć pod ten wyczyszczony EGR, jak macie jakieś opinie to zapraszam do komentarza.

Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Wieluń / UK
Moje BMW: e91
Kod silnika: N43
Garaż: e91 318i
bylo : alfa 156 1.9 jtd, e46 320d, e90 318d
bAjktomi napisał(a):
w mojej 84000 niedługo dobije.
Ja czysciłem ten filterek tylko że go tam nie miałem :szok: :szok: :szok: .
Było tam coś dziwacznego co nie potrafie nazwać wiec wyczyściłem to i założyłem. Chyba watro wymienic obudowe ponieważ znajduje sie tam zaworek podcisnieniowy na membranie ,ale ja tylko wszystko pożądnie wyczysciłem.
Oto zdjecia dziwactwa które miałem w obudowie odmy zamiast filterka i jak widać wszystko jest tak samo jak w obudowie z filtrem.
:szok: Mam fure z końcówki 2003 roku oczywiscie 150 KM M47N
Niewiem co to ma byc , chyba odpowiedz BMW na czeste awarie tego ustrojstwa.
Kurczaki Newcastle to chyba dalej niż do POLSKI bo ja koło Bristolu mieszkam. :kwasny:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Czesc,
wlasnie przymierzalem sie do kupna tego filtra, ale wygooglowalem Twoj post i mysle ze poprostu wyczyszcze filtr samemu. Mam 320d z tablicami 53 z koncowki 2003 roku, wiec powinno byc dokladnie tak samo u mnie jak twojej 3. Postaram sie zrobic zdjecia i umiesic je na forum. Dla zainteresowanych w uk angielska nazwa filtru odmy to: crankcase breather filter.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL