BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 21:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Tył ucieka kiedy tylnym kołem najadę na wyrwę/dziurę
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 16:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Okolice W-wy
Witam,
jestem świeżym użytkownikiem a to jest mój pierwszy post.
Mam swoje E36 od ponad roku.
Jestem zadowolony, jednak od momentu jej nabycia - do teraz, borykam sie z jednym problemem.

Podczas pokonywania wyrw lub dziur w podłożu przy prędkości rzędu 60-70km mam wrazenie że tyl chce mi uciec na bok (co prawda nigdy nie uciekł)
jest to wrazenie chwilowej destabilizacji kierunku jazdy tylnej osi lecz po ułamku sekundy wszystko wraca do normy. Kiedy przodem najadę na wyrwę - wszystko jest dobrze. Jednak najezdzając tylem auto bujnie tyłem w poziomie na tyle odczówalnie ze czuje to z przodu.

Amortyzatory(monroe) i gumy wymieniłem na nowe pół roku temu z przodu i z tyłu, sprężyny seryjne autko postawione wysoko (poprawa była znikoma) zresztą przed wymianą i tak miałem w środku cicho. wymieniłem sobie tuleje wzdłużnych wachaczy. Zbierzność dobra, opony zużywa równo zostawia jeden ślad.
Nie mam pomysłu co może być przyczyną chwilowch destabilizacji...

Dodam ze w astrze nigdy nie miałem takiego zjawiska? a moze to urok napedu z tyłu?
Pozdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 16:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
Ja mialem podobny problem i wydaje mi sie ze to taki urok tylniego napedu.
Poczytaj co mi napisali http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27753 powiem Ci jeszcze ze kilka dni potem jechalem sa sama droga co mnie postawilo bokiem i okazalo sie ze na tym zakrecie jest zapadnieta studzienka i w nia musialem wpasc ze mnie postawilo bokiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, 11:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
A może masz tuleje tylnej belki wybite? Nie ma czegos takiego jak "uroki tylnego napedu", bo tylny naped w rekach wprawnego kierowcy to naprawde fajna zabawka, 100x lepsza niz przedni. :)

Stan na rownym podlozu, zaciagnij hamulec reczny i sproboj delikatnie ruszac w przod i w tyl i sluchaj czy nic nie stuka i czy wtedy tez nie masz takiego odczucia jak przy wjezdzaniu w dziury.

Jak masz luzy w zawieszeniu, szczegolnie z tylu - wtedy mozna mowic o "urokach tylnego zawieszenia". ;) Zmienia sie geometria zawieszenia, obciazenie na kolach i lecimyyyyyy ;)

Pozdro

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, 11:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
Tak jak mówi Kucu, będzie to tultja pływająca wachacza. Koszt ok. 50-100 zł zależy od producenta. Mi udało się wymienić bez wyciągania wachacza ale z pomocą bo trzeba jakoś wachacz unieruchomić. Tylko kup lepszą tuleję bo ja kupiłem tanią a za miesiąc było to samo. Także wymieniałem drugi raz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 23:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 8
Lokalizacja: Mogilno
Moje BMW: E60
Witam,
Miałem podobny problem w E36 i okazało się że to jednak zbierzność :) . Byłem w jednym punkcie i stwierdzili że jest ok, pojechałem do innej stacji z lepszym sprzętem i wykazało że lewe tylne koło odbiegało nieco od normy. Zrobili korekcje i wszystko wrociło do normy :super:
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 11:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
U mnie w e39 winne za takie zachowanie auta był wahacz tylny-tylny-górny, więc jak widzisz (na podstawie poprzednich postów) przyczyn może być wiele. Wg mnie powinieneś sprawdzić luzy na tylnym zawieszeniu. Nie polecam "trzepaków" bo tam prawdopodobnie nic Ci nie wykryją. Podjedź do dorbrego mechanika który wię gdzie złapać koło żeby sprawdzić konkretny element zawieszenia. Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2008, 17:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: bmw e61
Kod silnika: N52b30
na 100% jakas tuleja gumowo metalowa w tylnym zawieszeniu jest wybita mialem kiedys z tym do czynienia jest bardzo ciezko zlokalizowac ta usterke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2008, 21:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Okolice W-wy
Dobrze,
dziękuję Wam za odpowiedzi, wynika z tego dla mnie, że musze pojechac do dobrej stacji diagnostycznej na gruntowny przeglad tylnego zawieszenia połączony ze sprawdzeniem zbierzności.
Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam.

Rafal

PS: Siemasz Marcinku - Kucusiu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 09:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Hej Rafał, milo spotkac "sąsiada" na Forum ;) Trzeba bylo od razu do mnie podbić z tym ;) Jak chcesz to skontaktuj sie ze mna, moze cos zaradzimy, bo na szarpakach o na 99% nie wyjdzie, sa na to inne sposoby;) nowy nr wyslalem Ci na PW
Pozdro

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 16 lutego 2010, 14:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M43
kosa8312 napisał(a):
Tak jak mówi Kucu, będzie to tultja pływająca wachacza. Koszt ok. 50-100 zł zależy od producenta. Mi udało się wymienić bez wyciągania wachacza ale z pomocą bo trzeba jakoś wachacz unieruchomić. Tylko kup lepszą tuleję bo ja kupiłem tanią a za miesiąc było to samo. Także wymieniałem drugi raz.



Napisz jak to zrobić samemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tył ucieka kiedy tylnym kołem najadę na wyrwę/dziurę
PostNapisane: 16 lutego 2010, 14:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 328 Sport
Kod silnika: M52B28
Może się dołączę aby nie zaczynać nowego tematu. U mnie po tych ostrych śniegach miałem tylu śniegu w nadkolach z tyłu że mi koło dobijało do tego ubitego zamarzniętego śniegu. Od tamtej pory na wybojach cos mi stuka z tyłu po prawej. Macie pomysł co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tył ucieka kiedy tylnym kołem najadę na wyrwę/dziurę
PostNapisane: 16 lutego 2010, 14:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1646
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: M5
U mnie winą pływania po wjechaniu na nierówność były sanki tylnego zawieszenia. Mechanik również na pewniaka wymienił tuleje, poprawa była jednak to nie do końca naprawiło problem. Po wymianie sanek problem zniknął. Okazało się że były minimalnie skrzywione.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tył ucieka kiedy tylnym kołem najadę na wyrwę/dziurę
PostNapisane: 16 lutego 2010, 19:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 12
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: E36 316i
ja miałem tak samo w swoim i pojechałem do warsztatu i wymienili mi tuleje wahaczy tych środkowych (pod drzwiami). Co prawda zapłaciłem 320zł ale wszystko jest ok i prowadzi się dobrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tył ucieka kiedy tylnym kołem najadę na wyrwę/dziurę
PostNapisane: 16 lutego 2010, 19:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 381
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57D30N2
Garaż: Było:
E90 330d
E46 330i
E36 318i
E36 323i
E36 318i
ja miałem podobnie ,wymieniłem te tuleje pod progiem w tylnych wahaczach i jest ok. luz był mały tylko oderwała się guma od tej tulejki wewnętrznej co wchodzi śruba i wahacze przesunęły się do środka przez co była duża zbieżność i rzucało tyłem. Dodam ze na śniegu była tragedia

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL