BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 15:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Mechanizm wycieraczek
PostNapisane: 28 lutego 2009, 08:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Nastąpiła u mnie poważna awaria mechanizmu wycieraczek co spowodowało urwaniem ramienia podtrzymującego tuleje gdzie pracuje oś wycieraczki. Teraz jest problem jak wymienić ten mechanizm bo normalnie nie chce wyjść, wychodzi na to że trzeba demontować dmuchawe ale ona nie przejdzie przez otwór karoseri, wygląda to jakby miała wejść do kabiny. Podchypliwie zadzwoniłem do serwisu bmw ile taka robota będzie kosztować i powiedzieli mi 200zł a że to w R6 coupe i trzeba ściągać kolektor ssący to 350zł. Zna ktoś ten problem jak wyciągnąć ten mechanizm i czy to prawda że kolektor do zdjęcia jest bo jakoś mi się nie chce wierzyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 22:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
spokojnie panowie, nie wszyscy naraz :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 11:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
raczej koniecznoscia bedzie wyjecie kolektora ssacego.... od kabiny do tego sie nie dostaniesz...chyba ze cała deske zdejmiesz ale i tak w to watpie... jedyna droga od silnika..... i kolektor ssacy jak panowie z sewisie powiedzieli...nie wiem czy warto samemu to robic szkoda nerwow...w e30 bez silnika była duza orka zeby to wyciagnac...a no i nie mam pewnosci czy dmuchawa nie powinna byc wyciagnieta zeby to wyciagnac.

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 00:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Bialystok
Nie trzeba wyciagac kolektora ani dmuchawy .

Zdejmujesz wycieraczki.Otwierasz maske w pozycji serwisowej czyli pionowo do gory.
Sciagasz ten plastik co jest przed szyba . Odkrecasz ta czarna skrzynke z przewodami .
Nastepnie odkrecasz ta wypukla oslone co jest po srodku czyli dwie srubki po lewej i jedna po prawej wyciagajac ja do gory. Zeby bylo latwiej trzeba zdjac plastikowe pokrywy z silnika . I teraz trzeba powalczyc z mechanizmem od wyciaraczek .Jest bardzo ciezko ale da sie to zrobic :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 08:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Właśnie zabrałem się w pracy za rozbiórkę i zaś w tym samym punkcie zatrzymałem się, definitywnie przeszkadza dmuchawa i ścianka gdzie jest serwo albo w innej pozycji to przeszkadza dmuchawa i kolektor. Obejrzałem na necie i zobaczyłem że coupe mają inne mechanizmy większe niż sedan compact czy kombi, no i łatwiej jest wyciągnąć przy R4 niż przy R6. Najbardziej przeszkadza dmuchawa i czarno to widzę wyciągnąć ją przez te małe okno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 17:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Bialystok
A odkreciles uchwyt ? nr 13 na diagramie
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=45


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Bielsko-BiaÂła
Mam ten sam problem rownież padł mi mechanizm i działa jedna wycieraczka...brałem się za to dwa razy ale to okienko jest takie małe że ciezko tam reke wsadzić a co dopiero mechanizm wyciągnąć.Chyba nie obejdzie sie bez zdjecia nagrzewnicy...ale może ktoś miał podobny problem i powie coś o tym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 23:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
A więc po wielkich trudach wymieniłem mechanizm wycieraczek, niestety w coupe różni sie wielkością i mocowaniem niż opisał i podał linka kolega Ada///M próbując mi pomóć co serdecznie mu dziękuję, przy wyjęciu mechanizmu przeszkadzało mocowanie gdzie przychodzą śruby nr 22 wg diagramue36 325 coupe 94r , nie demontowalem ani kolektora czy wentylatora bo jak sie to mówi nie dotykaj jak działa dobrze, niestety musialem wygiąć delikatnie krawędź ścianki 2x2cm gdzie znajduje sie serwo żeby przeszło te mocowanie śrub nr 22, do kolektora mialem spokojnie 5cm wiec już chcieli ze mnie zedżeć w serwisie bo mówili że to konieczność przy R6.
Niestety wymiana mechanizmu jak i silniczka nie rozwiązala mojego problemu tj praca wycieraczek na najwyższym biegu i brak powrotu do punktu zero, albo praca na najwyższym biegu i nagle stop w połowie szyby (wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika i znowu tylko na najwyższym biegu)
Wymiana silniczka też mnie zmiażdżyla a konkretnie wtyczka w starym silniczku mialem wtyczke okrągłą a w nowym (powiedzmy nowy) kwadratową, naszczęście udało się podmienić dekielek silniczka gdzie wchodzą kable, pasuje idealnie. Niestety nadal wycieraczki chodzą tak samo. Szukalem szukale i szukalem
Odpowiedzi znalazlem dużo np
- mechanizm wycieraczek sie zaciera dając opór na silniczek przez co sie zatrzymują (odpada)
- styki, mikrostyk w silniczku lub diody prostownicze w silniczku (odpada)
- dźwignia wycieraczek - wypalone styki (odpada)
- moduł
Winowajcą jest modul który mnie ciągle robił w balona że jest sprawny mimo że klikał a wycieraczki leżały. Skąd dowiedzialem się, a no google mnie nie poparzyło i znalazłem to naprawa modułu wycieraczek. Forumowicz opisal dokładnie co i jak ale zdjęcia do bani, u mnie moduł był za schowkiem pasażera, kierując sie jego poświęceniu odkryłem że nożki przekaźnika oderwały sie od płytki, troche cyny i wycieraczki działają jak nowe :P
Może sie komuś przyda bo ja zaoszczedzilem kupe kasy :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Mechanizm wycieraczek
PostNapisane: 24 czerwca 2010, 15:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
Hej. Przy wycieraczce pasażera, w miejscu, gdzie jest przymocowane całe ramię wycieraczki (trzpień) coś się poluzowało, tak jakby jakieś łożysko się rozsypało, bo ten trzpień, się porusza. Czy w tej sytuacji muszę wymienić cały mechanizm, czy można jakoś to rozkręcić i naprawić? Chodzi mi o trzpień na którym znajduje się część 18 (pierścień tłumienia drgań).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=45

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL