BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 13:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 108  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 01:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
nie ma zartow :(

chyba i ja cos nagram na dniach, zeby widzowie mieli na czym opanować emocje i mogli spokojnie odsapnąć po filmikach Boogiego :D :D :D

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 01:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
hehe
no Boogie - jak juz skonfigurujesz wszystkie detale to bedzie sie działo - czekamy na filmy :super:

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 12:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Boogie napisał(a):
Na tą chwile w pierwszych dniach przyciskania tak wygląda 100-200 km/h
Ruszanie 0-200 z wlaczonym trybem sport to na razie ciezka sprawa, momentami ciezko opanować kangura...

http://www.youtube.com/watch?v=obHFT1VT8Lw



Bardzo ładnie. I świetne warczenie silnika :padam:


A powiedz na jakich oponach w tej chwili stoi Twoje M5? Pytam bo porównałem 100-200 ze swoimi "filmikami" sprzed roku, kręconych przy +5 stopniach.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 12:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
245 i 275 18"

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 13:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Dzięki.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 15:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Wychodzi ok. 12,5 s. Pieknie :super: Odciecie jest przy 7000 tys/obr?

Mozesz napisac co konkretnie zmienia tryb SPORT? Chodzi tylko o reakcje na gaz, czy jeszcze cos?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 16:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
No wlasnie nie wiem czy pieknie, bo nie mam porównania :)
Odcinka jest na 7100 jakoś.
Tryb Sport spina uklad wspomagania, chodzi jak w moej e34, plus bardzo nerwowa reakcja na gaz

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 16:06 
stones1 napisał(a):
Pytam bo porównałem 100-200 ze swoimi "filmikami" sprzed roku, kręconych przy +5 stopniach.


stones1 napisał(a):
Dzięki.


no i jak porownania wyszly?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 16:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Boogie napisał(a):
Na tą chwile w pierwszych dniach przyciskania tak wygląda 100-200 km/h
Ruszanie 0-200 z wlaczonym trybem sport to na razie ciezka sprawa, momentami ciezko opanować kangura...

http://www.youtube.com/watch?v=obHFT1VT8Lw


Myślałem że szybsze będzie... :zalamany:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 16:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Bobby_Valentino napisał(a):
Myślałem że szybsze będzie...


a masz jakies dane testowe z innych aut czy coś ?

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 16:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
http://www.youtube.com/watch?v=kHa89BQVMH4 ten ma 421 KM (z tego co wyczytalem to wydech SS i chip) i wychodzi 10 s, takze mysle ze nie jest zle, biorac pod uwage jest mocniejsza. Swoja droga na tym filmie dobrze widac ze dobre ruszenie M5 to ciezka sprawa ;)

Najlepiej jakby ktos sprawdzil jaki wynik 100-200 km/h E39 M5 mialo w testach w gazetach AMiS, itp. To bedzie najlepszy odnosnik.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 16:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
///M_ichał napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=kHa89BQVMH4 ten ma 421 KM (z tego co wyczytalem to wydech SS i chip) i wychodzi 10 s, takze mysle ze nie jest zle, biorac pod uwage jest mocniejsza. Swoja droga na tym filmie dobrze widac ze dobre ruszenie M5 to ciezka sprawa ;)


2 sekundy to różnica można powiedzieć kolosalna.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 17:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Bobby_Valentino napisał(a):
2 sekundy to różnica można powiedzieć kolosalna.


Racja, ale biorac pod uwage ze jednak jest po modyfikacjach, to mimo wszystko nie jest zle. A druga sprawa, to wiadomo ze te filmiki nie sa w 100% wiarygodne, wystarczy ze bylo z minimalnie gorki albo pod gorke, i juz wynik jest inny.

Poki co poczekajmy na oficjalne dane z jakiejs gazety, moze Frank znajdzie cos w swoim archiwum :)

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 17:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Wątpie żeby jakas gazeta robila takie testy, na ogol jakies bzdurne elstycznosci robia do 120.
Dzisiaj wieczorem moze jakies inne filmiki wrzuce

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 17:30 
Boogie napisał(a):
Dzisiaj wieczorem moze jakies inne filmiki wrzuce


czekamy :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 17:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
LeSiO napisał(a):
stones1 napisał(a):
Pytam bo porównałem 100-200 ze swoimi "filmikami" sprzed roku, kręconych przy +5 stopniach.


stones1 napisał(a):
Dzięki.


no i jak porownania wyszly?



Te filmiki są tu w temacie także jeśli ktoś chce może sam porównać. Z moich "pomiarów" wynika że 100-200 jest bardzo zbliżone. Filmiki były kręcone rok temu, więc przy podobnych temperaturach, ale na zimowych kołach (4x 235). Te wyniki skłoniły mnie do porównania wykresów przebiegu mocy i momenty M5 e39 i S600. Bardzo podoba mi się wielkość momentu w M5 i jego przebieg. Jednak porównując np. moc przy 2000, 3000 czy 4000 obrotów widać czemu ciężkie 140 jakoś się broni.
Oglądanie wykresów "ujawniło" jeszcze coś.... Porównywałem S8 360PS i 750i E38 i wyszło np. coś takiego... Przy 2000 obrotów S8 które jest mocniejsze :D ma aż 110 koni, podczas gdy M73 ma wtedy 200 koni. Moment obrotowy z S8 przemilczę :P

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 5 marca 2009, 17:54 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 17:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
///M_ichał napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
2 sekundy to różnica można powiedzieć kolosalna.


Racja, ale biorac pod uwage ze jednak jest po modyfikacjach, to mimo wszystko nie jest zle. A druga sprawa, to wiadomo ze te filmiki nie sa w 100% wiarygodne, wystarczy ze bylo z minimalnie gorki albo pod gorke, i juz wynik jest inny.

Poki co poczekajmy na oficjalne dane z jakiejs gazety, moze Frank znajdzie cos w swoim archiwum :)


owszem owszem :)))

juz wpisuję na szybko co znalazłem -
AMS 01/99- 100-200 - 13.4s

sport auto 03/99 - 13.5 s

sport auto 07/01 - 11.8 s

sport auto 08/02 ( ale przy +31'C ) - 13.4 s

jak jeszcze cos znajde, to wkleje :))




stones1 napisał(a):
Te wyniki skłoniły mnie do porównania wykresów przebiegu mocy i momenty M5 e39 i S600. Bardzo podoba mi się wielkość momentu w M5 i jego przebieg. Jednak porównując np. moc przy 2000, 3000 czy 4000 obrotów widać czemu ciężkie 140 jakoś się broni.
Oglądanie wykresów "ujawniło" jeszcze coś.... Porównywałem S8 360PS i 750i E38 i wyszło np. coś takiego... Przy 2000 obrotów S8 które jest mocniejsze :D ma aż 110 koni, podczas gdy M73 ma wtedy 200 koni. Moment obrotowy z S8 przemilczę :P


no tak, ale z drugiej strony i silniki S8 i M5 kręcą się do 7000 obr, wiec trudno oczekiwac, by ich charakterystyki były identyczne z silnikami, osiagajacymi max obroty przy ok 6000 obr. Procentowo po prostu skala rozwijania mocy rozciaga sie na 7, nie 6 tys , wiec wiadomo,ze przy podobnej mocy, silnik krecacy sie o 1 tys wyzej, bedzie miał mniej PS przy 2000 obr.
i M120 i M73 po przekroczeniu 5500 obr zaczynają mocno tracic na rozwijanej mocy, podczas gdy S62 w M5 czy 4.2 w s8 rozwijają krzywą mocy w najlepsze. Po prostu inna charakterystyka silnika.
A moment - coż , w silnikach wolnossacych jest scisle powiazany z pojemnoscią... stad M120 ma 570 Nm, M5 ma 500 Nm, 544 ma 440 Nm a S8 z 4.2 po FL ma zdaje sie 430 Nm :)))

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 5 marca 2009, 18:27 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 18:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):

no tak, ale z drugiej strony i silniki S8 i M5 kręcą się do 7000 obr, wiec trudno oczekiwac, by ich charakterystyki były identyczne z silnikami, osiagajacymi max obroty przy ok 6000 obr. Procentowo po prostu skala rozwijania mocy rozciaga sie na 7, nie 6 tys , wiec wiadomo,ze przy podobnej mocy, silnik krecacy sie o 1 tys wyzej, bedzie miał mniej PS przy 2000 obr.
i M120 i M73 po przekroczeniu 5500 obr zaczynają mocno tracic na rozwijanej mocy, podczas gdy S62 w M5 czy 4.2 w s8 rozwijają krzywą mocy w najlepsze. Po prostu inna charakterystyka silnika.


Racja. Ale M5 jednak rozwija moc popartą solidnym momentem znacznie szybciej niż wspomniane S8.

Poza tym po przekroczeniu 5500 obrotów M73 i M120 zmieniają bieg na następny i np. M120 ląduje na 360 koniach przy 4000 obrotów. Chodzi mi jednak o coś innego, gdyby komuś się chciało wyliczyć "moc średnią" 360konnego S8 myślę że wyszła by o wiele niższa niż moc średnia załóżmy M73. Np. przy 5000 obrotów w S8 jest 270 koni i 385 Nm. Nie sądzy by np. na czwartym biegu były to wartości potrafiące solidnie zwiększać prędkość załóżmy od 160 km/h -> (solidnie jak na moc 360 koni dumnie podawaną przez Audi dla tego modelu). Na co komu ta "moc" na samej górze? A moment w tym Audi od 4500 obrotów mocno spada. Przy np. 6500 jest go 350Nm a mocy.... dopiero 350 ps. Nie wydaje mi się to imponujące w żaden sposób przy M73 i M62.


M5 się kręci jeszcze wyżej, ale jednak ma niemal poziome 500Nm od 3000 aż do 5500 obrotów, a moc rośnie szybko i dużymi przyrostami. Tego brakuje w S8. Np. w M5:


2500 - 190 ps
4000 - 310 ps
5500 - 385 ps


czyli gdy M5 ma około 47,5% mocy maksymalnej już przy 2500 obrotów, 360 konne S8 przy 2500 ma jedyni 38% swojej mocy (140 koni z 360 :rotfl: ). Dla porównania "słabsze" od S8 M73 ma koni 220. Przecież to przepaść względem S8. I wzrost obrotów aż do 6000 niewiele zmienia na korzyść S8. W M5 rzecz ma się zupełnie inaczej, ono po chwili ma o wiele więcej mocy do tego podpartej o wiele większym w każdym zakresie momentem obrotowym niż M73. Nie chodzi mi o porównanie M73 z S62, a o pokazanie jak złą charakterystykę ma silnik z S8 na przykładzie rozwijania mocy przez S62 i M73.


S8 przy 4000, a więc gdy M5 ma już 77,5% swojej mocy maksymalnej pod pedałem gazu wyciska z siebie 220 koni, czyli 61% mocy maksymalnej. W ogóle na podstawie wykresów S62 uważam że ten silnik ma świetną charakterystykę i w przeciwieństwie do np. 360 konnego S8 ma bardzo solidny dół, a każdy wzrost obrotów dodaje mu bardzo dynamicznie i szybko mocy. Pewnie o wiele chętniej się wkręca na wysokie obroty niż to S8, dla którego zdaje się jest to męczarnia.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 19:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
wyniki przyspieszen S8 najlepiej swiadczą o mocy tego pseudo sportowego silnika , a raczej o jej braku :))

pamietam moje starcie 740iA vs S8 tiptronic 340 PS , gdzie S8 ledwie dawało radę , mimo sporej przewagi mocy. A co byłoby , gdybym jechał 544 ?

Tamto S8 rozbawiło mnie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 02:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Kolejny level,
Jakby komuś sie w glowie jakieś wątpliwości lęgly hehehe

:)
http://www.youtube.com/watch?v=evI_dwpepLA


I teraz coś ciekawego,
start z ledwo toczącego się auta - zaczynalo mrzyć, więc problem ze startem - czyli polepszenie wyniku,
utrata trakcji 1 na 2 - na minus,
odcinka na 3-ce - na minus,

POmimo dość kiepskiej obslugi auta przeze mnie co widać na filmie plus wilgotny asfalt wynik 0-200 mowi sam za siebie hehehe

http://www.youtube.com/watch?v=t3ke7plyIMc

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 108  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL