BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 21:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] dymi na błękitny kolor i jeszcze jeden problem...
PostNapisane: 5 maja 2009, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Witam, mam problem z moim autkiem (M52B25 z 96roku) polega on na dymieniu z rury wydechowej :kwasny: Kupiłem autko niedawno i nic się nie działo, przedwczoraj jak przygazowałem to zauważyłem, że z rury wydobywa się sporo białego dymu...fak :kwasny: wymieniałem olej na pół syntetyk czyli taki jaki był lany przez poprzedniego właściciela. Autko ma nakulane 245tys

Czy ktoś wie co może się dziać?? :zalamany:


Ostatnio edytowano 6 maja 2009, 10:53 przez luki0170, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 20:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
no niesety kolego uszczeleczka poszla sie Je*** :zalamany:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 20:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
pod głowica oczywiscie :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 21:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
ale na bagnecie nie ma "mleka" autko się nie grzeje i nie ubywa płynu z chłodnicy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 21:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
zobacz czy olej masz w plynie chlodniczym i czy sapie nagarem jak tak to jednak uszczelka

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 21:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
ok sprawdze to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 09:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jak dymi na biało to na 99,9% uszczelka :zalamany: i wcale nie musi być płynu w oleju i na odwrót. Ten silnik ma tak blisko kanały wodne i cylindry że płyn dostaje się do komory spalania dlatego dymi na biało. W najgorszym przypadku to nie uszczelka, tylko pękniecie głowicy (w E36 sie to zdaża) :zdziwko: Jedno i drugie można sprawdzić za pomocą tak zwanych testerów uszczelki (To taki płyn który w przypadku dostawania się spalin do układu chłodzenia, zabarwia się)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 10:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
dzieki Toudi, sprawdziłem dzisija wszystko dokładnie i kolor spalin jest jednak błękitny no czyli przepala olej, z uszczelą pod głowicą jest wszystko si. Dosyć duży dym pojawia się po przekroczeniu 3,5tys obrtów :kwasny: I teraz pytanko czego to może być objaw??

PS i jeszcze jedna sprawa, dzisiaj rano wyjeżdżając z garażu autko mi zdechło..?? obroty falowały między 500 a 800, później jak stałem w korku i był jeszcze zimny silnik to znowu zdechł. Jak silnik się rozgrzał to już chodził bez zastrzeżeń. Wiecie co to może być??

Jeśli macie taką możliwość to napiszcie orientacyjne ceny tego co ewentualnie musiałbym naprawić :zalamany: boje sie, ze wjeb**em sie na mine z tym autem :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 11:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ja bym zaczął od podłączenia kompa. Te wahania obrotów wyglądają na czujnik położenia wałka rozrządu(ECU przechodzi w tryb awaryjny wszystkie wtryskiwacze zaczynają pracować nie sekwencyjnie robi się tkz. Full Group ), albo przepływomierz. Jednak to dymienie po wyżej 3.5 tyś. raczej wskazują że masz tak twarde uszczelniacze zaworów że popuszczają olej który zarzuca świece i stąd dym :niepewny:
Tak czy tak podłącz furę pod kompa :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 11:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Co do tego falowania, to może być sonda lambda uszkodzona albo przepływomierz.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 12:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
W żadnym wypadku sonda :zly: , na zimnym silniku ona porostu nie pracuje jest pomijana przez ECU.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 12:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Toudi, alez oczywiscie ze sonda moze byc pwoodem a niby po co jest podgrzewanie sondy :] ? tołdi wez sie ine duzielaj w ogóle na forum :hurra: (zart)

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 12:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Zapewniam Cię kolego że sonda na zimnym silniku nie jest powodem falowania obrotów. Grzałka jest po to aby przyspieszyć pracą sondy i utrzymać jej właściwą temperaturę. Sądy podgrzewane są bardziej czułe na zmianę mieszanki. Za długo zajmuje się elektroniką samochodową żeby mi ktoś wmawiał że po odpaleniu auta ECU odczytuje prace sądy. Dopóki silnik nie uzyska odpowiedniej temperatury dawkowanie paliwa odbywa się na podstawie czujników temp. powietrza i silnika, oraz przepływomierza. NA PEWNO nie sondy :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 13:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
oj nie wiem ine wiem czekam az inni sie wypowiedza na ten temat :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 13:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
jak na razie dzieki Panowie za wszelkie sugestie, po wymianie amorkow podlacze auto pod kompa i zobacze co sie z nim dzieje...jezeli w ogole cos wykarze komputer bo to roznie bywa :kwasny: jak bede cos wiedzial to napisze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 14:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Wracając do tej sondy to właśnie dlatego że na zimnym silniku mieszanka musi być bogata żeby silnik pracował. Sonda stoi cały czas na bogato (zależy od typu sondy tu akurat dwie sondy 5-0V) gdyby ECU czyli komputer kierował się wskazaniem sądy, to zubożyłby mieszankę i dupa silnik zdycha ;) Dlatego na zimnym silniku ECU nie dawkuje paliwa po sondzie tylko według przepławki i stałej mapy. Dlatego też nikt zdrowy nie robi analizy spalin na zimnym silniku ponieważ mieszanka jest zawsze bogata HC, CO i CO2 zawsze powyżej dopuszczalnej normy i tak aż do rozgrzania silnika :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 15:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
no dobra Toudi już Ci wierzymy, nie wysilaj się, widzimy, że się znasz hehe :D

PS czy orientuje sie ktos moze w kosztach jakie moge poniesc przy wymianie uszczelniaczy? i co warto jeszcze podczas tej wymianki zrobic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 20:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego ale czy dymi na zimnym silniku czy na ciepłym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 06:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
i na zimnym i na ciepłym silniku :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 07:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli dymi na ciepłym to ja bardziej stawiałbym na pierścienie
zmierz ciśnienie sprężania i zrób próbę olejową to będzie wiadomo czy bierze olej przez pierścienie czy zaworami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL