BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 czerwca 2025, 21:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Cykanie m40
PostNapisane: 17 marca 2009, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
miałem BOOOOOciana wymieniłem kompl. górę czyli wałek, dzwigienki ,pastylki, kasatory wszystko FEDERAL MOGUL AE i chmmm jest na pewno duużo ciszej ale niestety czasem słychać nie klekotanie ale dosłownie cykanie czy te M40 tak mają nawet nowe? czy to przez wtryskiwacze benzyny one tak hałasują ? jak przystawie ucho to własnie gdzieś tak w tym miejscu pod kolektorem ssącym słychac w czasie jazdy tak koło 3000 obr w góre jeden potrafi hałasowac okropnie wtedy to juz jest terkot :znudzony: . Na wolnych jak się ztoi obok auta to słychac tak jak by na wydech przenosiło to cykanie :zdziwko:

Odrazu mówie że olej to 5W40 Castrol z niemiec wiec olej jak nalezy. I mam tylko benzynę bez LPG.

Jesli ktoś cos wie na ten temat to HELP


Ostatnio edytowano 17 marca 2009, 15:51 przez Gabriel, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 12:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
te cykanie to może tak dmucha przez uszczelkę ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
A którą uszczelkę na łączeniu kolektora i dwururki?hmm dokrecałem jedna srube ostatnio bo puścila lekko i fakt było tam okopcone troche ale to tylko ew zrudło przenoszenia na wydech aco z tym terkotaniem czy cykaniem ? :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Naprawde nikt nic w tym temacie nie wie :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 07:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Byłm u mechanika i stwirdził co nastepuje: kasatory hydrauliczne cykają głośniej ciszej ale sie tłuka :zdegustowany: Nowy komplet cała góra FEDERALA olej 5W40 Castrola normalnie idzie oszaleć :przestraszony: Co jst z tym M40 do ciezkiej cholery :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 12:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Mam ten sam motor co ty i też zaobserwowałem to głośne cykanie. A jak autko postoi 2 dni (rzadko, ale sie zdarza:P) to zaraz po odpaleniu znacznie głośniej cyka, ale od razu się uspokaja. Choć nie powiem, że jak zapomne wziąć radia to denerwuje to cykanie. Mam 1.8 w gazie i bez znaczenia na czym jade dźwięk wydobywający się z silnika jest taki sam.

Nie zamierzam wymieniać pół silnika, bo to więcej warte niż ta cała "cisza" :) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Dzięki kolego. Tez odpuszczam a niech kelpie łobuz jeden. :cisza: klep klep klep sprubuje jeszcze ze zmianą oleju na półsyntetyczny olej MOTULA 15W50 o takiej ciekawej płynności. Ale to za 6000 km. Jszcze sprubuje odpiąc wtryski w czasie pracy na gazie bo założyłm nie dawno. Podziele się info tym czasem podgłośnię radio :zdegustowany: i do przodu .....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 19:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: KROSNO
Witam. Mam to samo w swoim silniczku cykanie słychać szczególnie na wolnych obrotach i też wydaje mi się że są to wtryskiwacze paliwowe. Silnik zalany Mobilem1 10w40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 10:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Dalsze uwagi co do pracy mojego M40. Silnik pracuje cicho do momentu nagrzania się tzn ok3/4 do 1/2 skali. Czyżby 5W40 staje sie jak woda i nie wycisza pracy układu kasatorów i dzwigienek ? Zbyt rzadki olej ? Coś mi tu śmierdzi z ta oliwą 5W40. :zdegustowany: Z byt rzadki olej w kasatorach = nie trzymanie ciśnienia kasatorów ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 10:53 
Ten uroczy silnik, jakim jest M40 nie powinien "terkotać" nawet w okolicach 3000rpm, to już na pewno nie wtryski. Są one głośne, ale nie aż tak, żeby terkotać.

Jeśli wymieniałeś wszystko, może się okazać, że:

-coś jest źle pomontowane/lipnej jakości
-coś się zapchało w kanalikach, które mają smarować i przez to nie leci tyle oleju do smarowania ile powinno.

W moim silniku zdarzyło się tak parę lat temu, że silnik dość głośno klekotał, a potem sam z siebie przestał. Coś mu się nie spodobało i tak O! :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 11:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Wymień kolego jeszcze olej, może go kiedyś przegrzałeś. Jeżeli po zalaniu gęściejszym stukot się zmniejszy to równie dobrze pompa oleju może dawać za niskie ciśnienie. :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 14:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Po zrobieniu góry jest to druga wymiana oleju. Przd pierwszą wymianą wlałem płukacza stp i zalałem 5W40 było tak samo. zrobiłem może z 3 tyś. i pekła miska i po zmianie wlałem 10W40 miałem odczuci że jest ciszej no i teraz znów 5W40 zrobione 4tys ale jest jak jest. :zly: Motorek złozony dobrze na Federalu więc powinno byc git. A gdyby rozrząd był przestawiony o ząbek będzie tak sie działo ? Ale ciągnie ostro do odcinki. O co kaman :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
To co radzicie koledzy żeby mu poprzetykac kanaliki tak na wszelki wypadek ? znów STP płukacz ? Tyl że jak robiłem remont to magistrala jak i śruba z otworem magistrali była czyściutka jak łza a przecież cały olej do kanalików idzie wcześniej przez filtr oleju czyż nie? Więc cokolwiek się tam oderwie czy wypłuka z motorka to siada na filtrze zassane przez smoka z misy i nie idzie dalej w kanaliki mam rację ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 14:54 
Gabriel napisał(a):
A gdyby rozrząd był przestawiony o ząbek będzie tak sie działo ?


To by tam na wolnych już jakby ktoś młotkiem 5kg naparzał :D

Gabriel napisał(a):
idzie wcześniej przez filtr oleju czyż nie?


idzie, ale zawsze się coś tam może przedostać, nawet odkręcając korek jakiś syf mógł wpaść.

Gabriel napisał(a):
To co radzicie koledzy żeby mu poprzetykac kanaliki tak na wszelki wypadek ? z


Możesz spróbować najpierw właśnie olej wymienić no i sprawdzić jak sobie pompa radzi z wydajnością :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 15:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Tak trzeba zrobić. I zrobić manometr do pomiaru ciśnienia oleju i sprawdzić wartość. Boje sie tylko o wałek i reszte nowe klamoty szkoda by było je zajechać. Choć to narazie nie zawsze sie klepie. :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 15:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Fryderyk napisał(a):
idzie, ale zawsze się coś tam może przedostać, nawet odkręcając korek jakiś syf mógł wpaść

No ale w co by tam wpadło i co zatkało skoro olej z magistrali tylko jest wypychany. Chyba że wpadł i zassał go kasator przez swój otworek. Mało prawdopodobne acz kolwiek nie niemożliwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 16:09 
Gabriel, nie wiem, ja Ci mówię jak było w moim silniku parę lat temu. Podobne objawy były i sam z siebie przestał, więc najbardziej prawdopodobne, że coś się zatkało, a potem przepłukało, ingerencji mechanika nie było żadnej :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 08:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
OKI Dzięki za pomocne uwagi :padam: podziel sie info kiedy dojde co jest grane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 08:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
No zmieniłem olej na 15W40 i faktycznie motor się wyciszył. Nie ładuje juz tak przy wyrzszych obrotach jak przedtem naprawde ciszej. Czasem pogrywa ale to juz jest duuużo ciszej. Nie sprawdzałem ciśnienia narazie bo nie było okazji. I co teraz jakieś uwagi koledzy ? Bo zaczynam wierzyć tej tabeli olejowej z ksiązki bmw i powinien byc w naszym klimacie lany własnie 15W40 lub 15W50 i to trzeba bedzie zalewac. Bo czuc różnice w pracy motorka. Tylko przy wymianie wleje półsyntetyka 15W50 Motula.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 09:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Gabriel napisał(a):
No zmieniłem olej na 15W40 i faktycznie motor się wyciszył. Nie ładuje juz tak przy wyrzszych obrotach jak przedtem naprawde ciszej. Czasem pogrywa ale to juz jest duuużo ciszej. Nie sprawdzałem ciśnienia narazie bo nie było okazji. I co teraz jakieś uwagi koledzy ? Bo zaczynam wierzyć tej tabeli olejowej z ksiązki bmw i powinien byc w naszym klimacie lany własnie 15W40 lub 15W50 i to trzeba bedzie zalewac. Bo czuc różnice w pracy motorka. Tylko przy wymianie wleje półsyntetyka 15W50 Motula.


Wymieniać hydraulikę na nową i zarzynać ją od razu mineralem ? To jaki był sens w ogóle ją wymieniać.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL