BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 14:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] visco po wymianie
PostNapisane: 15 maja 2009, 18:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
witam ostatnio wymienilem visco na nowe i tu niespodzianka visco wcale sie niezałancza , po zgaszeniu slnika wiatrak kreci sie zalej kilka sekund, gdyby nie wiatrak pomocniczy silnik pewnie by sie ugotował i teraz pytanie czy nowe visko potrzebuje kilku dni aby sie dostosowac ? czy jest gotowe odrazu po załozeniu ?, i jak sprawa wyglada z przechowywaniem , od mometu otrzymania kurierem paczki, vsco trzymalem pionowo czy to faktyczne ma znaczenie ?

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 18:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego Visko jest napędzane przez wirnik pompy wody jeżeli wyłączysz silnik to i Visko się zatrzyma to zupełnie naturalne zachowanie
podobno przed założeniem trzeba trzymać Visko w pozycji pionowej ale nie wiem czy to ktoś sprawdził w praktyce
Visko nie potrzebuje kilku dni na dostosowanie jest gotowe do pracy od razu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 19:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
ryszard55 napisał(a):
Kolego Visko jest napędzane przez wirnik pompy wody jeżeli wyłączysz silnik to i Visko się zatrzyma to zupełnie naturalne zachowanie
jezeli wyłacze silnik to visko kreci sie dalej a pownno zatrzymac sie dosc szybko

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: visco po wymianie
PostNapisane: 15 maja 2009, 19:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kazio1919 napisał(a):
witam ostatnio wymienilem visco na nowe i tu niespodzianka visco wcale sie niezałancza , po zgaszeniu slnika wiatrak kreci sie zalej kilka sekund, gdyby nie wiatrak pomocniczy silnik pewnie by sie ugotował i teraz pytanie czy nowe visko potrzebuje kilku dni aby sie dostosowac ? czy jest gotowe odrazu po załozeniu ?, i jak sprawa wyglada z przechowywaniem , od mometu otrzymania kurierem paczki, vsco trzymalem pionowo czy to faktyczne ma znaczenie ?


Na pudełku jest instrukcja montażu, z tego co pamiętam musi stać pionowo pół godziny przed montażem. Przynajmniej tak w Sachsie miałem.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 20:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
a u mnie wisko kreci się swobodnie nawet jak zgasze silnik to kreci sie dalej,a jak pracuje silnik to wisko moge zatrzymac jednym palcem.po czym poznać czy wisko jest dobre,silnik ma normalną temperature ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 20:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
To cale visco to jakies nieporozumienie w BMW,nie mogli wymyslec czegos innego

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 21:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Bobby_Valentino napisał(a):
Na pudełku jest instrukcja montażu
niestety niema opisu na pudełku napisałem do sprzedawcy stosowną informacje zobaczymy jaka bedzie reakcja
spider napisał(a):
To cale visco to jakies nieporozumienie w BMW,nie mogli wymyslec czegos innego
a zebys wiedział ! inni stosją watraczek elektryczny i działa

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 22:04 
tuszak13 napisał(a):
po czym poznać czy wisko jest dobre,silnik ma normalną temperature ?


zobacz, czy po wrzuceniu na jałowe obroty, czy zwiększy obroty wiatrak

kazio1919 napisał(a):
czy to faktyczne ma znaczenie ?


ma, w środku jest lepki olej, dlatego też po odpaleniu normalnie jest zasprzęglony


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 00:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 571
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330xi 320i MCC 450
W tamtym miesiącu padło mi w E34 wisko. Żadna rewelacja
miało prawo po tylu latach. Kupiłem i założyłem nowe firmy
Behr i te nowe już padło :mad: . Poszło do reklamacji.
Jak usłyszałem nie mi jednemu się tak trafiło.
Post piszę informacyjnie. Jak ktoś ma kupować to
niech kupi lepiej innej firmy. Ja już Behra nie chcę :mad: .
sie ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 10:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Fryderyk napisał(a):
dlatego też po odpaleniu normalnie jest zasprzęglony
a umnie nie :/ cały czas kreci sie ze mozna reką zatrzymac :/ visco firmy VEMO narazie czekam na odpowiedz sprzedawcy

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 10:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Moje visco leżało w poziomie dość długo (wieczorem wyjęte z pudełka przeleżało całą noc i poranek zostało zamontowane po południu wiec jakieś 14h w poziomie) po montażu działało obrazu tj po nagrzaniu silnika zablokowało się i po kilki sek. zwolniło za jakiś czas znowu zaczęło się kręcić jak szalone itd ...

Stare visco po lekkim podgrzaniu zapalniczką nie klinowało się wcale nowe oddalone od płomienia o jakieś 5cm zaklinowało się prawie odrazu. Nie polecam takiej metody sprawdzania bo można chyba rozwalić coś ale do odważnych świat należny :D

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: WÂągrowiec
Ja niedawno wymieniałem wisko przy E36 i chodzi cały czas założyłem od razu a wymieniłem dlatego ze mi się grzał wcześniej mi się kręcił bardzo wolno ze moglem zatrzymać ręką a teraz tak szybko się kreci ze nie ryzykuje zatrzymywania go ręką.Ja bym oddał to wisko na gwarancje jak jest to możliwe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
W e32 wymienialem visco na nowe, tez Behra i oddalem do reklamacji. Drugie bylo juz ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] visco po wymianie
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 21:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Odświeżam temat, dziś założyłem nowe visko, i jest tak że pracuje jakby było zasprzęglone, to znaczy po dopaleniu silnika, kręci się na tyle mocno, że czuć przed nerkami mocny podmuch, i słychać jest szum, jednak po zgaszeniu, visko nie wykazuje objawów zasprzęglenia, czuć opór ale nie aż tak duży. Minusem tego jest to że dłużej nagrzewa się silnik.

Pytanie brzmi, czy reklamować visko czy czekać aż się "ułoży" ??

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] visco po wymianie
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 21:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
kolego wisco zaraz po odpaleniu jest zasprzeglone bo olej w nim scieka i do puki nie zakreci sie chwile i ten olej sie nie rozchlapie bedzie zasprzeglone trwa to jakas chwile pozniej bedziesz czul mały podmuch nie ma to wpływu na rozgrzewanie auta bo w tym czasie i tak termostat zamkniety

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] visco po wymianie
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 22:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
bobiszonn, rozumiem, tak jak piszesz, to być powinno, ale u mnie jest ten objaw co opisałem nawet po przejechaniu 30km.. Zastanawiam się czy to dlatego że jest nowe ?? kiedyś już wymieniałem visko, ale za cholerę nie pamiętam jak pracowało na samy początku..

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] visco po wymianie
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 11:54 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
ja kupiłem visco do e34 firmy maXgear i działa jak należy już jakiś rok a koszt ja kupowałem na allegro 108,00zł + przesyłka

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] visco po wymianie
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 12:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
DanyU napisał(a):
bobiszonn, rozumiem, tak jak piszesz, to być powinno, ale u mnie jest ten objaw co opisałem nawet po przejechaniu 30km.. Zastanawiam się czy to dlatego że jest nowe ?? kiedyś już wymieniałem visko, ale za cholerę nie pamiętam jak pracowało na samy początku..

viskoza ma w sobie zel ktory pod wplywem temp. "pecznieje", na zimnym silniku tak i tak bedzie sie krecic tylko ze nie z taka moca,po nagrzaniu im wieksze obroty silnika tym wiekszy wiatr pod maska- sprawdz to jesli tak masz to jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] visco po wymianie
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 12:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 292
Lokalizacja: Podkarpacie [RTA]
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: E46 N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136017
na wakacjach zmieniałem visco i do tej pory tak jest jak piszesz, ze po odpaleniu ciagnie powietrze mocnym strumieniem. Nie sprawdzałem tego po dluzszej jeździe, ale po odpaleniu tak jest wiec to chyba normalny objaw. za wisco zapłaciłem 420zł

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] visco po wymianie
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 12:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
DanyU napisał(a):
bobiszonn, rozumiem, tak jak piszesz, to być powinno, ale u mnie jest ten objaw co opisałem nawet po przejechaniu 30km.. Zastanawiam się czy to dlatego że jest nowe ?? kiedyś już wymieniałem visko, ale za cholerę nie pamiętam jak pracowało na samy początku..





zrób tak rozgrzej silnik mniej wiecej do połowy z połowy skali czyli 1/4 na odpalonym silniku otwórz maske i wez zwinietą w rulon gazete i spróbuj zatrzymac wiatrak wkladajac gazete bardziej z prawej strony wiatraka stojac przed autem wiatrak kreci sie w prawo i zobaczysz jak zatrzymasz jest ok

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL