BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2025, 10:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:55 
variant napisał(a):
masz chyba jakies problemy ze sluchem!


masz problemy z teoretykowaniem w internecie. Przejedź się do torunia na zlot i posłuchaj jak napieprzają m20


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
myslisz ze tylko w teori jestem obcykany? spoko abys ty mial taka praktyke jak ja a bedzie dobrze nie gadam z toba bo uparty jestes jak osiołek :cisza: (za osła bym pewnie kopa dostal)

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
variant napisał(a):
masz chyba jakies problemy ze sluchem! dawaj jedziemy na gielde postawimy 2 losowo wybrane silniki m20 i m40 i zobaczymy :kwasny:


Wpadnę pod Żaczka swoim M20, Fryderyk odpali swoje M40 i zobaczymy :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Ostatnio edytowano 23 maja 2009, 13:08 przez MAJSU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
ja mam m50 lecz kolega (z bloku) ma m20 a m40 nie jedno naprawialem i gdzie widzicie rpawdopodobienstwo to nie mam pojecia :cisza:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:06 
variant napisał(a):
myslisz ze tylko w teori jestem obcykany? spoko abys ty mial taka praktyke jak ja a bedzie dobrze


Jakbyś Ty miał taką praktykę jak ja, to było by bardzo dobrze.

W teorii również nie widzę, żebyś był obcykany. To Ty jesteś uparty, kult R6 tak Cię pożarł, że nie dociera do Ciebie, że te silniki są bardzo podobne i mają wiele wspólnego w rozwiązaniu głowicy.

Poza tym, do szkoły chyba nie chodziłeś na matematykę, bo byś wiedział, że porównanie dwóch losowych silników jak chodzą nic nie mówi :)

variant napisał(a):
bo uparty jestes jak osiołek :cisza: (za osła bym pewnie kopa dostal)


Pisze Ci facet, który ma m20 i mówi, ale nie, Ty wiesz lepiej. Przejedź się do torunia, czy nawet na jakikolwiek spot i zobaczysz, że m20 tak samo cyka jak m40, albo i nie cyka, tak samo jak m40 może nie cykać.

Koniec tematu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
zaden kult R6 mni nie ogarnoł... dla ciebie chyba romet a javka brzmia tez tak samo :hyhy: i chyba glupi jestes ze myslalem o odpaleniu silnikow naraz :hyhy: z siebie go robisz nie ze mnie :mur:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:16 
Obrazek

variant, ja mam M40. Bobby ma M20. Bobby mimo, że mi zawsze dokucza na temat M40, nawet przyznaje i twierdzi, że jego M20 bardziej klepie na wolnych obrotach. Ja z kolei słyszałem nie jedno głośniejsze od jego M20.

variant napisał(a):
i chyba glupi jestes ze myslalem o odpaleniu silnikow naraz :hyhy:


Jak z Tobą dyskutować, skoro nawet nie zrozumiałeś o czym ja pisałem. Pisałem o statystyce, a nie odpalaniu na raz :ok:

A za takie tekściki "gupi jestes" zaraz banana dostaniesz i się skończy teoretykowanie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
bys pisal jasniej bylo by wiadomo o co chodzi. myslisz ze jestes moderatorem to trzeba ci przyznawac racje? dobra nie pisze juz mysl sobie co chcesz i mozesz mi dac kopa jak ci ulzy 19 latek ma wiecej pojecia jak ty wstydz sie


Ps. pozdrowienia dla kolegi Borata lub brata nie wiem nie wnikam :rotfl:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Panowie spieracie się o takie bzdury.
Ten silnik klepie tak ten klepie inaczej. Klepią to Włoskie silniki TS w Alfie czy w Fiacie.
To że M20 tak klepie, M40 inaczej to i tak zależy od kondycji "szklanek". Jak silniki były nowe oryginalnie poskładane i zalane odpowiednim olejem, to nie klepały.
Wymieniamy hydro-regulatory na jakieś made in warsztat szwagra w Seulu to klepią.
Nic nie jest wieczne.
Spieracie się na temat tych olei i tak naprawdę większość nie ma racji.
Syntetyk czy minerał mają pewne różnice co do swojej lepkości i właściwości smarujących.
Jak ktoś z ludzi których w szkole mechaniki i materiałoznawstwa uczyli na temat się wypowiada to go zaraz zbluzgacie, że z googli wszystko wyczytał i że nie zna się na rzeczy.
Niektóre oleje mineralne, jak np. Shell, mają takie same właściwości oczyszczające silnik jak syntetyki. Po to ktoś różne klasy wymyślił żeby klasyfikować oleje i nikt na oleju nie pisze SL czy SJ jak takiej klasy nie spełnia.
Sam się przekonałem na własnej skórze.
Niech mi ktoś poda link, albo tytuł jakiejś publikacji, w której jest napisane że dłuższa jazda na dobrym oleju mineralnym zniszczy hydraulikę zaworów i uszkodzi silnik.
Era Superolu, Hipolu i innego szajsu minęła.
Tak czy tak oleje należy zalewać według zaleceń producenta danego silnika.
Jedziecie po Variancie jak po ścierce, niech któryś mu kulturalnie i logicznie wytłumaczy o co biega, a nie głupie aluzje czyni. Nie od razu urodziliśmy się z wiedzą na temat samochodów, chłopak jest jeszcze młody, chce się czegoś nauczyć, bo to co umie to nie wszystko.
Po to jest to forum chyba, żeby pomagać i uczyć, a nie zgnoić kogoś, kto może wszystkiego nie wie??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Toudi napisał(a):
Jedziecie po Variancie jak po ścierce, niech któryś mu kulturalnie i logicznie wytłumaczy o co biega, a nie głupie aluzje czyni. Nie od razu urodziliśmy się z wiedzą na temat samochodów, chłopak jest jeszcze młody, chce się czegoś nauczyć, bo to co umie to nie wszystko.
Po to jest to forum chyba, żeby pomagać i uczyć, a nie zgnoić kogoś, kto może wszystkiego nie wie??


Przecież go zaprosiłem na odsłuch obydwu silników :) Ale udał że posta niema i woli się dalej kłócić zamiast wsadzić d... w samochód i sprawdzić na własnym uchu. Jeden silnik ma 160 tyś przebiegu a drugi 400 i zobaczymy czy one nie klepią.

Toudi napisał(a):
Niech mi ktoś poda link, albo tytuł jakiejś publikacji, w której jest napisane że dłuższa jazda na dobrym oleju mineralnym zniszczy hydraulikę zaworów i uszkodzi silnik.


Tak już wcześniej pisałem, zbyt ogólne pytanie. Jazda po bułki na mineralu w M40 pewnie nie zaszkodzi ale już przy piłowaniu ostrym nie będzie się on tak dobrze sprawował jak pół-syntetyk bo film olejowy 15W40 nie wytrzyma takich temperatur jak 10W40.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Ostatnio edytowano 23 maja 2009, 13:38 przez MAJSU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
nie udzielam sie juz toudi powiedzial juz wszystko mieliscie racje we wszystkim lecz nie w tym ze przy takim samym zuzyciu silnika m20 i m40 z pewnoscia pracuja inaczej :hyhy: koniec kropka piszcie co chcecie dla mnie temat zamkniety

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Bobby_Valentino, może i tak, teraz muszę uciekać i nie mam czasu na dyskusje.
Co do klepania tych silników to nie ma reguły, wszystko zależy od oleju, jego ciśnienia i stopnia zużycia samych regulatorów.
Variant ma trochę racji, a że narwany jest to ze złości się gubi i nie potrafi napisać tego co myśli.
Jak po niedzieli dalej będzie się toczył spór w tym temacie, to się wypowiem.
Teraz radze wrzucie sobie na luz i walcie na jakąś imprezkę. Ja tak robię :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Toudi napisał(a):
Teraz radze wrzucie sobie na luz i walcie na jakąś imprezkę. Ja tak robię :P


Dobrego melanżu ja też się właśnie zwijam na ślub brata :hyhy:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 15:11 
variant napisał(a):
myslisz ze jestes moderatorem to trzeba ci przyznawac racje?


tak, mam napisane w profilu:

Cytuj:
Największy SPEC




variant napisał(a):
19 latek ma wiecej pojecia jak ty wstydz sie


Ja się wstydzę, że się w wdaje w takie błache awantury o takie pierdoły, tylko, że mnie szlag jasny trafia, jak widzę, że jakiś teoretyk wypisuje swoje mądrości na forum.

I o jakim Ty pojęciu mówisz, wypisujesz takie herezje, że się w pale nie mieści, jeszcze mówisz, że masz więcej pojęcia ode mnie. Minie trochę czasu, zanim będziesz chociażby na tym forum miał taki jak autorytet w kwestii wiedzy o BMW jak ja.

variant napisał(a):
nie udzielam sie juz


Chyba wreszcie zrozumiałeś, że w takich tematach Twoją rolą jest czytanie, a nie pisanie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 12:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
A chciałem sie tylko dowiedzieć co z moją laseczką :hyhy: To sie narobiło :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 13:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Bobby_Valentino napisał(a):
Tak już wcześniej pisałem, zbyt ogólne pytanie. Jazda po bułki na mineralu w M40 pewnie nie zaszkodzi ale już przy piłowaniu ostrym nie będzie się on tak dobrze sprawował jak pół-syntetyk bo film olejowy 15W40 nie wytrzyma takich temperatur jak 10W40.


I dlatego przy wymianie za 5tyś po pomyslnych jak na razie testach z olejem mineralnym 15W40 Lotos API SL (tylko nie linczujcie za tgo lotosa no tani na testy był ;) przechodzę na PÓŁSYNTETYCZNY olej MOTUL 15W50 :hyhy: Płunność do -30 no i zapas na wysokie temp. Choc raczej 70 % trasy jeżdze po bułki :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 05:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Zauważyłem że magistralka olejowa ma luz na łączeniu w miejscu trójnika tam gdzie kręcona jest śruba drążona. Luz jest duży na tyle duży by w koncu tej rurki smarującej ostatnie dzwigienki było zbyt małe ćiśnienie? Jesli olej ucieka wcześniej :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 08:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
z ta magistralką to czesto jest tak ze ma luzik.jedni daja sobie spokój,jedni kleja jakims super klejem(odpornym na temp.olej itd.) a jeszcze inni kupują nową(groszowa sprawa)

ps.jak jezdzisz po bułki to lepiej zalej motul 6100 synergie 10w40

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Ostatnio edytowano 18 października 2009, 20:08 przez reza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 09:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Ładny black M40 :hurra: musze wrzucić mojego black and white M40 :hyhy:

No tylko jazk znowu bedzie klepac na 10w40 to mnie zdenerwuje strasznie.

Macie jakis sprawdzony sposób na sprawdzenie który ewentualnie kasator jest bad ?
W sumie to wciśnie chyba każdego np. trzonkiem młotka poprawcie jak sie myle.

Musze sprawdzić czy to przez gorsze smarowanie czy co, czy juz padły kasatory lub kasator federala :niepewny: ale po 20 tyś od wymiany góry ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 09:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Kurde te kasatory tak wygląda jak by sie nie mogły odpowietrzyć. Jak juz pochodzi dłuzej to jest sza a czasem nie. Na zimnym motorze jest cichutko nawet jak postoji ze trzy dni i to na 15W40. idzie zgłupieć ale dojde i go zrobie. nie wywiesze white flag :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL