BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 19:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sprzęgło się ślizga??
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 08:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Witam, mam beemke e36 z 96r. 323i z ASC i mam następujący problem na włączonym ASC autko na półsprzęgle spali delikatnie laczka aż do załączenia się kontroli trakcji i czuć, że autko ma odejście, natomiast gdy wyłączę ASC i na mokrym asfalcie chcę pójść bokiem itp na półsprzęgle autko raz zamieli kołąmi i potem wkręca się na obroty (przy puszczonym już sprzęgle) silnik wyje a koła nie buksują. Jednak jadąc normalnie autko nie daje oznak ślizgania się sprzęgła przyspiesza normalnie i na mokrym asfalcie przy wystarczającej prędkości na drugim biegu bez użycia półsprzegła, wdepnięciu gazu i złamaniu buni auto idzie bokiem bez problemu... :znudzony: ma ktoś jakieś pomysły czego to mogą być oznaki? czy auta z ASC po prostu tak mają?? docisk? a może całe sprzęgło już się kończy...? :kwasny:


Ostatnio edytowano 2 czerwca 2009, 21:31 przez luki0170, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 08:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
witam. kolego ja jednak luknał bym te sprzegło

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 10:44 
trzeba więcej palić laka, to się naprawi samo


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 16:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Fryderyk Twoje docinki sa nie na miejscu jesli nie jestes niezorientowany w temacie, autko mam od 2 miesięcy i ostatnio chciałem tylko sprawdzić jak to "idzie" po mokrym asfalcie, wcześniej autka nie katowałem. A te twoje 1.8 to moze sobie ewentualnie pomazyc o tym co moge zrobic z wlaczony ASC :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: Radom/Warszawa
troche pokory kolego

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 19:47 
luki0170 napisał(a):
A te twoje 1.8 to moze sobie ewentualnie pomazyc o tym co moge zrobic z wlaczony ASC :]


Gówno tam możesz z włączonym ASC z 2. miesięcznymi umiejętnościami... to możesz sobie kolegom od golfów II zaimponować, nie mi.

Jaraj więcej kapcia na półsprzęgle, im szybciej je zabijesz, tym szybciej wymienisz na nowe :)

Kompletne sprzęgło- tarcza, docisk, łożysko oporowe ok. 450zł robocizna ok. 400zł

Nie dziękuj, klikaj pomógł :) Pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 20:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
to sie naprawde oplaca!!!- .............. te palenie ..........wiecie moze gdzie najwiecej pala - otworze ruchomy serwis sprzeglowy - a do kolegi ktory chce sprawdzic sprzeglo to na zaciagnietym hamulcu postojowym -wbij np 2 i lekko gazujac ruszaj -jesli zgasnie oki -jesli slizga sie wiesz juz co -oczywiscie trza do tego kogos z wprawa -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 20:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Co do sprzegla to juz to przerabialem. U mnie podczas "zabaw" na poczatku bylo ok i sie nie slizgalo dopiero po dluzszej zabawie mialem takie slizganie jak u ciebie i prawie 500 na sprzeglo poszlo. Tarcza byla juz przypalona. Na poczatku zawsze slizga sie jak sie rozgrzeje,a na zimno jest ok. Co burnoutow zostalem wyleczony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Fryderyk napisał(a):
luki0170 napisał(a):
A te twoje 1.8 to moze sobie ewentualnie pomazyc o tym co moge zrobic z wlaczony ASC :]


Gówno tam możesz z włączonym ASC z 2. miesięcznymi umiejętnościami... to możesz sobie kolegom od golfów II zaimponować, nie mi.

Jaraj więcej kapcia na półsprzęgle, im szybciej je zabijesz, tym szybciej wymienisz na nowe :)


2 meisiace to mam to auto (czytaj ze zrozumieniem) wczesniej mialem e36 z silnikiem 2.0 i jazda bokiem nawet mi wychodzila, i wiadomo ze na ASC nic nie zrobisz to byla taka dygresja ale pewnie nie wiesz co to oznacza :] a polsprzeglo uzywa sie zeby latwiej zlamac auto i isc bokiem a nie jarac laka...no chyba ze ty bys palil laka na polsprzegle no to szacun :] i nie chodzi mi o palenie gumy, napisalem tak bo to jest najczesciej glowna przyczyna zajechanego sprzegla (a nie wiem co nim robil poprzedni wlascieciel) mi chodzilo glownie o to zeby sprawdzic jaka jest roznica w jezdzie bokiem pomiedzy 2.0 a 2.5...no i troszke sie zdziwilem bo auto nie poszlo bokiem :]

Co do cen to sie orientuje i kosztowo jestem mniej wiecej przygotowany, chcialem uslyszec po prostu opinie innych uzytkownikow i miec pewnosc ze to to. Jutro jeszcze sprobuje z tym hamulcem postojowym, pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 21:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
odradzam ci testu z zaciagnietym recznym . no chyba ze przy dobrym sprzegle chcesz powiedziec papa reczny :hyhy: lepszy sposob jest znajdz jakis dosc wysoki kraweznik zapnij 3 i postaraj sie ruszyc i jakby przeskoczyc ten kraweznik jak zgasnie to sprzeglo dobre jak nie zgasnie a sprzelo puszczone na maxa to walniete jak wskoczy na kraweznik to znaczy ze znalazles za niski kraweznik :rotfl: :rotfl: :rotfl: :hurra:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 21:03 
luki0170 napisał(a):
ale pewnie nie wiesz co to oznacza :]


tak, że masz kompleksy na punkcie 318i ze zdrowymi sprzęgłami :rotfl:

:rotfl: :rotfl:


luki0170 napisał(a):
i nie chodzi o jaranie laka


Cytuj:
[E36] Problem z "paleniem laka", sprzegło??


Fajnie, piszesz temat o paleniu laka, a potem piszesz, że jednak nie chodzi o palenie laka. Więc może problemem nie jest sprzęgło, tylko może głowa? :-k


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 21:05 
variant napisał(a):
odradzam ci testu z zaciagnietym recznym . no chyba ze przy dobrym sprzegle chcesz powiedziec papa reczny :hyhy: lepszy sposob jest znajdz jakis dosc wysoki kraweznik zapnij 3 i postaraj sie ruszyc i jakby przeskoczyc ten kraweznik jak zgasnie to sprzeglo dobre jak nie zgasnie a sprzelo puszczone na maxa to walniete jak wskoczy na kraweznik to znaczy ze znalazles za niski kraweznik :rotfl: :rotfl: :rotfl: :hurra:
_________________


można i tak, ale zazwyczaj jak się pałuje 1. bieg do końca i obserwuje wskazówkę obrotów, prędkości po zmianie biegu to widać co się dzieje od razu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 21:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Fryderyk napisał(a):
luki0170 napisał(a):
ale pewnie nie wiesz co to oznacza :]


tak, że masz kompleksy na punkcie 318i ze zdrowymi sprzęgłami :rotfl:

:rotfl: :rotfl:


dobra riposta :P

Fryderyk napisał(a):
Fajnie, piszesz temat o paleniu laka, a potem piszesz, że jednak nie chodzi o palenie laka. Więc może problemem nie jest sprzęgło, tylko może głowa? :-k


ok dla twojego spokoju zmienię tytuł, pasuje? :]

Dobra dzięki za porady jutro sprawdzę dokładnie co z tym sprzęgłem się dzieje :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 23:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
tak jak mario pisze to jest zle -proponuje podjedz autem pod duze drzewo jak przewrocisz je sprzeglo masz oki -jak nie to wiesz juz co -a tak serio co moze sie stac hamulcowi postojowemu ????- bo nie czniam- niby co ma sie zepsuc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 00:17 
luki0170 napisał(a):
ok dla twojego spokoju zmienię tytuł, pasuje? :]
:12: :15:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 20:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
dzisiaj sprawdziłem sprzęgło przeciągając na jedynce rozgrzane już autko i szybko wrzucając dwójkę niestety sprzęgło zaczęło się ślizgać... :kwasny: kolejny wydatek :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 20:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
tylko pare stowek :hyhy:

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 21:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
endriu25 napisał(a):
tylko pare stowek :hyhy:


no w sumie racja ale nie narzekałbym gdyby to nie było KOLEJNE parę stówek ;) wpakowałem już w niego 1500zł i wydatkom nie widać końca, jutro drążki + końcówki, tarcze przód + klocki i klocki tył, świece, wymiana sprężyn no i kolejne 1500zł z robocizną...heh :]

Na szczescie to sprzegło nie jest jeszcze az tak przerazajaco drogie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 08:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Jednak wymiana sprzegla byla przerazajaco droga hehe 1200zł za wysprzeglik + kompletne sprzeglo + gumowy lacznik na wale i skrzyni no i + robocizna :] problem ze slizganiem sie zniknal a autko ma teraz moc niesamowita :hyhy: (w porownaniu do 2.0) :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL