BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 15:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] olej, smar, osad w chlodnicy???
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 14:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Witam, ostatnio zauwazylem ze po odkreceniu korka ze w chlodnicy na sciankach powyzej stanu wody osadza sie taki osad, jak go zgarne palcem to wyglada na jakis lepiacy sie smar(nie jestem tego pewien czy to smar, czy jakis osad z oleju, lub brud ale skad???)

Jak go rozetre to jest letko tlusty...

Na razie jerzdze na zwyklej wodzie destylowanej... i zauwazylem ze co ok 200km musze dolac z 2setki wody...

Co to moze byc?

jak robilem rozrzad pul roku temu to oddawalem glowice do wymiany zaworow, prowadnic, docierania,i planowania (glowica byla sprawna)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 15:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Dodam ze silnik ladnie pali, nic nie kopci, nie ma spadku mocy :kwasny: :kwasny:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 15:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
Nie chce martwić na zapas ale opisane wyżej objawy to książkowe objawy gumki pod głowicą lub pękniętej głowicy coś mi się zdaje :niepewny: Może mechanior zwalił robotę, źle splanował głowicę, albo wcel tego nie zrobił a skasował $$...znam i takie przypadki :kwasny:


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2009, 15:32 przez CoX, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 15:32 
COUPE napisał(a):
zauwazylem ze co ok 200km musze dolac z 2setki wody...


sprawdz czy ci oleju nie przybywa. jesli tak to usczelka pod glowica albo peknieta tak jak CoX, mapisal.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 15:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
Polecałbym jeszcze zlać całą ciecz chłodzącą, zalać świeżą i odpowietrzyć dobrze układ. Jak będziesz miał dodatkowo niesprawny, zapchany "glutami" układ chłodzenia to z pieca może dużo nie zostać :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 15:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
LeSiO napisał(a):
COUPE napisał(a):
zauwazylem ze co ok 200km musze dolac z 2setki wody...


sprawdz czy ci oleju nie przybywa. jesli tak to usczelka pod glowica albo peknieta tak jak CoX, mapisal.



Kurcze sprawdzalem kolor oleju sie nie zmienia jest taki jak zawsze byl... Oleju tez nie przybywa bo na bierzaco sprawdzam, (na 4700km dolalem mu ok max 1,2litra

Myslalem ze ten nagar to po naprawie go wyzucilo bo auto troche stalo...ale z 3 tygodnie temu zmienilem mu wode na nowa i ten osad nadal sie zbiera, nie ma duzej ilosci ...ale na sciankach jest... :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 15:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
CoX napisał(a):
Nie chce martwić na zapas ale opisane wyżej objawy to książkowe objawy gumki pod głowicą lub pękniętej głowicy coś mi się zdaje :niepewny: Może mechanior zwalił robotę, źle splanował głowicę, albo wcel tego nie zrobił a skasował $$...znam i takie przypadki :kwasny:


To jest zaklad specjalizujacy sie w naprawie glowic, na pewno byla zplanowana... ;)
Sam ja oddawalem do regeneracji...
Silnik sam skladalem na nowych czesciach... wiec na niczym nie oszczedzalem...


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2009, 16:00 przez COUPE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 15:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
CoX napisał(a):
Polecałbym jeszcze zlać całą ciecz chłodzącą, zalać świeżą i odpowietrzyć dobrze układ. Jak będziesz miał dodatkowo niesprawny, zapchany "glutami" układ chłodzenia to z pieca może dużo nie zostać :zalamany:


dodam ze auto sie nie grzeje, ma caly czas temperature w pionie...

Z pieca??? czyli?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 16:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
COUPE napisał(a):
Z pieca??? czyli?


piec=silnik=motor=czy jak tam inaczej to nazywacie :)

Jak sam składałeś głowice to używałeś klucza dynamometrycznego?? Po dokręcałeś z odpowiednią siłą w odpowiedniej kolejności aby gumka dobrze się ułożyła ?? Zajrzyj pod korek wlewu oleju czy do gumy przepływomierza czy nie ma tam przypadkiem "masła". Nie wiem czy olej w układzie chłodzenia może być objawem innej usterki jak przedmuchana gumka albo sama głowica :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 16:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zlej wodę i wyszoruj dobrze zbiorniczek tak żeby tego syfu nie było, potem z 5 razy zalej wodę nagrzej pojeździj i spuść. Zalej nowym płynem i szukaj wycieków u mnie też się taki szlam zbierał na starym płynie.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 16:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
CoX napisał(a):
COUPE napisał(a):
Z pieca??? czyli?


piec=silnik=motor=czy jak tam inaczej to nazywacie :)

Jak sam składałeś głowice to używałeś klucza dynamometrycznego?? Po dokręcałeś z odpowiednią siłą w odpowiedniej kolejności aby gumka dobrze się ułożyła ?? Zajrzyj pod korek wlewu oleju czy do gumy przepływomierza czy nie ma tam przypadkiem "masła". Nie wiem czy olej w układzie chłodzenia może być objawem innej usterki jak przedmuchana gumka albo sama głowica :niepewny:


Tak dokrecalem 30nm
a kolejne 2 etapy po 90 stopni
napewno w dobrej kolejnosci

Pod korkiem ani tez przy okolicach laczenia przeplywki nie ma zadnych sladow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 16:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Bobby_Valentino napisał(a):
Zlej wodę i wyszoruj dobrze zbiorniczek tak żeby tego syfu nie było, potem z 5 razy zalej wodę nagrzej pojeździj i spuść. Zalej nowym płynem i szukaj wycieków u mnie też się taki szlam zbierał na starym płynie.


zlewalem wode z 3 dygodnie temu (z bloku tez) wyjmowalem chlodnice plukalem zbiorniczek w chlodnicy goraca przegotowana woda chyba z 3 razy i wycieralem od srodka szmatkami, niby zeszlo...... :kwasny:

a moze to przez ta wode destylowana sie zbiera taki syf? ale znowu ten nagar jest letko tlusty :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 16:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
COUPE napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Zlej wodę i wyszoruj dobrze zbiorniczek tak żeby tego syfu nie było, potem z 5 razy zalej wodę nagrzej pojeździj i spuść. Zalej nowym płynem i szukaj wycieków u mnie też się taki szlam zbierał na starym płynie.


zlewalem wode z 3 dygodnie temu (z bloku tez) wyjmowalem chlodnice plukalem zbiorniczek w chlodnicy goraca przegotowana woda chyba z 3 razy i wycieralem od srodka szmatkami, niby zeszlo...... :kwasny:

a moze to przez ta wode destylowana sie zbiera taki syf? ale znowu ten nagar jest letko tlusty :kwasny:


Lekko tłusty może być bo płyn chłodniczy jest tłustawy. Na pewno przez wodę się robi syf chociażby z tego powodu że koroduje ci od niej cały blok silnika w środku.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 17:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Bobby_Valentino napisał(a):
Lekko tłusty może być bo płyn chłodniczy jest tłustawy. Na pewno przez wodę się robi syf chociażby z tego powodu że koroduje ci od niej cały blok silnika w środku.


Ale to nie kranowka :P , to woda demineralizowana(orlenowska), ona tez moze tak korodowac?

przed chwila rozgrzalem auto i wyciekow nie widac... (tylko ze bez kanalu)

Chyba spuszcze jeszcze raz wode i kilka razy ja zagotuje i znowu wyleje...
tylko czy musze z bloku caly czas spuszczac? (bo wkoncu srube wyrobie)

I czym go na koniec zalac??? woda demineralizowana z dodatkiem oryginalnego bmw rozcienczalnika, czy jakims petrygo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 17:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
zinwestuj w płyn do płukania chłodnic i zalej po jakimś czasie dobrym płynem( ja zalałem prestone też wyczyściło troche układ ale kosztuje 30 zł to na płukanie coś tańszego weź) znalazłem do płukania płyn

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 17:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
_VIRUS_ napisał(a):
zinwestuj w płyn do płukania chłodnic i zalej po jakimś czasie dobrym płynem( ja zalałem prestone też wyczyściło troche układ ale kosztuje 30 zł to na płukanie coś tańszego weź) znalazłem do płukania płyn


tak zrobie, kupie cos do plukania...

A tak swoja droga jak rozbieralem silnik do remontu to chcialem wyjac pompe wody, ale ze opornie wychodzila to ja zostawilem na swoim miejscu (bo w sumie nie przeszkadzala mi w dalszej naprawie) i puzniej ja spowrotem skrecilem przy skladaniu silnika, i teraz pytanie moze tam powinienem ją jednak wyjac i wymienic uszczelke nr 2??? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Moze ona ma wplyw na ten odsad w chlodnicy???
Jest mozliwosc ze ona moze wlasnie to powodowac??? moze olej z komory rozrzadu przedostaje sie do bloku z woda???


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2009, 17:55 przez COUPE, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 18:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
a pompy nie można wyjąć bez zdejmowania pokrywy rozrządu? u mnie da rade bo pompa ma swoje miejsce w pokrywie tzn można zdjąć pokrywe bez wyjmowania pompy i na odwrót (mój mechanik uzywał 2 łomów o dł 1m opornie wychodziła ale poszła :D )a ten oring uszczelni atylko pompek jak się uszkodzi to bedzie lecieć spod pompy tak na marginesie jak ruszysz troche pompe a ten oring się skręci, troche nie tak też będzie lecieć, pompe wkładaj na mokro znaczy się posmaruj dobrze ten oring płynem do chłodnic i miejsce w które trzeba go wsunąć też

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 18:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
u mnie tez mozna ja wyjac bez rozbierania pokrywy rozrzadu... ona sie lekko ruszala na boki ale wyrywac jej na sile nie chcialem... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10

to ten oring ma jakies znaczenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 18:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
nie, oring zabezpiecza żeby płyn nie spierd... po silniku i na asfalt :D
ja jak zalałem tym płynem to też mi się syfu pojawiło w zbiorniczku, potem siadła pompa wymyło bród i zaczeła przepuszczać na wale od koła pasowego, zalałem nowym(bo do starego lałem wode 0,5 L/60 km) :kwasny: , a na koniec ruszałem na skrzyżowaniu i przy 4,5 tyś obrotów urwał się kruciec(ten plastikowy co z bloku wychodzi koło pompy) :kwasny: znowu zalałem tym płynem i mam czysto w zbiorniku i nic nie leci :hyhy:

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 18:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
oki czyli oring to napewno nie to..... No nic to zrobie tak jak mowisz, przeplukam go jakims specyfikiem i po wszystkim zaleje jakims plynem...

tylko jakim plynem na koniec go zalac ? czym zalewacie swoje bmki? zeby od razu na mrozy bylo git?

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL