BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 21:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] za wyskoka temparatura a wszystko działa
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 10:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Rzeszow
witam. oto tak w skrócie opisze jak to wygląda: auto miało za wysoką temp, co wg mnie wskazywalo na termostat,który albo otwierał sie za mało albo w za wysokiej temp, gdyż: wisco działa na bank, pompa wody też. no ale do rzeczy. po wymianie termostatu wszystko ok, wskazówka możę mm na stronę czerwonego pola, wiec jazda próbna, oczywiście wszystko ok przez 2 dni, nieważna temp na polu auto trzyma pion. A tu jade wczoraj, a że mam manie patrzenia na wskaźnik temp patrze a wskazóweczka hasa pod czerwone pole. i niech ktoś mi powie co to jest. silnik m20b20. pozrdo

_________________
brewki bmw :D + 10 km:D:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 10:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
A może puknij w szybkę licznika, może się okazać, że temp. jest ok, natomiast wskaźnik sobie bryka po polu :) Ja tak miałem w e30. Wymiana licznika poprawiła poziom temperatury :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 10:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Rzeszow
też nad tym myślałem ale bardzo bardzo coś brzydko przypachniało w autku, choć swoją drogą wskazówka z piona na czerwone wskoczyła bardzo szybko tj. jakieś ułamki sek.

_________________
brewki bmw :D + 10 km:D:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ostrĂłw mazowiecka
Termostat jak sie nie domyka albo sie nie otwiera to nie ma obiegu w przewodach. Przewody z płynami od chłodnicy powinny wszystkie być gorące, jak nie które są zimne to faktycznie termostat. Stawiałbym na czujnik temperatury w chłodnicy. Włacza sie wentylator ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
marek01011 napisał(a):
Stawiałbym na czujnik temperatury w chłodnicy. Włacza sie wentylator ?

no to daj głowe to ją stracisz bo on nie ma elektrycznego wentylatora tylko visco


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Rzeszow
faktycznie jest visco, które działa na pewno. a co odpowiada za to, że na zegarach pokazuje mi temp silnika. jest do tego jakiś czujnik??

_________________
brewki bmw :D + 10 km:D:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 15:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
chochlik166 napisał(a):
faktycznie jest visco, które działa na pewno. a co odpowiada za to, że na zegarach pokazuje mi temp silnika. jest do tego jakiś czujnik??


Tak są dwa w obudowie termostatu jeden daje sygnał do ECU a drugi do zegarów - koszt nie wielki około 25zł.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 15:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
oczywiście że jest ale nie w chłodnicy tylko w głowicy
nr 8 oczywiście jak masz m50
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 15:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
andrzej520 napisał(a):
oczywiście że jest ale nie w chłodnicy tylko w głowicy
nr 8 oczywiście jak masz m50
Obrazek


chochlik166 napisał(a):
silnik m20b20.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 15:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
zgadza się nie doczytałem dokładnie
są to nr 12 i 14
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 12:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Rzeszow
poproszę jeszcze raz o poradę na temat grzania się silnika. otórz silnik sie grzeje, wiec do sprawdzenia termostat. zakładam nowy po czym wąż idący od termostatu do chłodnicy zimny- myśle zdarza się, kupiłem lipę- kupuje drugi. Wąż dalej zimny, więc odkręcam wąż i widzę że termostat po osiągnięciu prawidłowej temp. "puszcza" płyn, jednak nie idzie on dalej. podejrzenie pada na pompę wody ale w zbiorniczku pojawia sie strumień a i w środku jest ładnie cieplutko.no i bądz człowieku mądry, możę ktoś wie co to?? pozdr i dzieki

_________________
brewki bmw :D + 10 km:D:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 12:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
A probowałeś płukać chłodnice. Kumpel w e36 m50b20 miał kłopoty z temp. i okazało sie że chłodnica była zasyfiała i obieg był bardzo słaby. Upuścił płynu wlał litr jakiegoś specyfiku przejechał kilka kilometrów i jak spuszczał płyn to taki syf zleciał że hej. Zalał świeżym płynem i teraz jest ok. Może i u ciebie jest tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 08:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Rzeszow
faktycznie płyn w chłodnicy jest zabrudzony takimi małymi grudkami jakby rdzy. czym to płukać najlepiej, słyszałem ze ocet jest do tego celu dobry ale czy nie zaszkodzi od gumowym wężom

_________________
brewki bmw :D + 10 km:D:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 15:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
ocet nie zaszkodzi wezom bo ma 10% bardziej obawialbym sie o chlodnice bo reakcja kwasu z chlodnica (CH3COO- z Al+) ale jak mnie pamiec nie myli to tworzy sie rozpuszczalny zwiazek i nie powinno byc problemu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL