BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 22:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 524td - ustawienie rozrządu.
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 15:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: ÂŁĂŞczna
Witam,

pacjent to BMW e34 z silnikiem 2.4 td. Podczas jazdy w silniku coś stuknęło, nagle stracił moc, po zatrzymaniu pracował strasznie nierówno, trząsł się niemiłosiernie.

Moim zdaniem przeskoczył pasek rozrządu - z simmeringu na wale ciekł mi olej, po rozkręceniu dekla głowicy i delka z przodu silnika okazało się, że pasek rozrządu jest cały mokry w oleju - dlatego taka diagnoza.

Chciałbym poprosić Was o schemat ustawienia koła wałka rozrządu, koła na dole silnika oraz pompy wtryskowej - chciałbym sprawdzić, czy jest dobrze ustawiony. Szukałem na google po polsku, po angielsku, w książkach o e28 i e34 nigdzie nie ma żadnych konkretów.

Dodam jeszcze, że na moich kołach nie ma żadnych znaczników w postaci wycięć, na kole rozrządu są tylko dwie kropki (czerwona i biała), a na pompie wtryskowej biała.

Tak, tak, wiem, że nie lubicie klekotów, ale niezbyt wiem, do kogo zgłosić się po pomoc :)

Z góry serdecznie dziękuję za fachowe i konkretne porady,
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 31 sierpnia 2009, 20:51 przez antharax, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 15:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Juchnowiec
Jesli przeskoczył Ci pasek i usłyszałeś stuk to możesz zacząć szukać nowego silnika - najprawdopodobniej pogięły sie zawory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 16:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: ÂŁĂŞczna
Mam zamiar założyć poprawnie pasek - być może, że zawory są całe, bo pasek przeskoczył np. o 1 ząbek (nie wiem jak to jest z tym w BMW). Mysle, ze nie szkodzi spróbować. Nie mam nic do stracenia.

A co do drugiego silnika - wychodzę z założenia, że lepiej coś wyremontować i doprowadzić do idealnego stanu, niż kupować silnik niewiadomego pochodzenia. Koszta podobne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: ÂŁĂŞczna
Eh, koledzy, koleżanki, tyle tu Waszych nowych tematów, że każdy z nich ginie na drugiej stronie po dosłownie paru minutach... Podziwiam to na prawdę, ale w związku z brakiem odpowiedzi - podbijam swój temat. Nie miejcie mi tego za złe ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 23:09 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Co za prehistoryk :D

No dobra.

Na żadnym z kół z ząbkami do paska rozrządu nie ma znaczników, w postaci wcięć, wycięć, kresek, strzałek względem których możnabyłoby zestawić rozrząd.

Dolne koło.
Znacznik jest po zewnętrznej stronie koła pasowego......poprzeczna kreska, której odnośnikiem na obudowie rorządu jest wcięcie trójkątne na lini okalającej to koło.

Przed demontażem obudowy rozrządu i odkręceniem dolnego koła pasowego ustaw dolne koło pasowe tak, aby kreska ta po zewnętrznej stronie pokrywała się z wycięciem na obudowie. Pilnuj przy tym, aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym cylindrze były w górze a nie w dole......zauważysz to po odkręceniu korka wlewu oleju. Jest to moment zapłonu na pierwszym cylindrze.
Następnie pod rozrusznikiem w odlewie bloku, tuż nad miską olejową jest otwór w kierunku koła zamachowego, który powinien być zaślepiony plastikowym kołkiem, za pomocą którego blokujesz silnik w takim położeniu. Użyj jakiegoś bolca albo wiertlła o średnicy bodajże 8-10 mm i ruszając lekko wałem korbowym przód/tył postaraj się wyczuć otwór w kole zamachowym. Gdy utrafisz, upewnij się, że na przodzie znaki się pokrywają.
Teraz możesz porozkręcać wszystko do wymiany paska rozrządu.

Wałek rozrządu.
Na samym początku wałka rozrządu, tuż pomiędzy pierwszą krzywką a pierwszą stopą wałka jest odlany wraz z wałkiem taki kwadrat.....widoczny oczywiście przez korek wlewu oleju. Górna, pozioma linia tego kwadratu musi, podczas składania rozrządu pokrywać się z poziomą linią stopy wałka.
Gdybyś pomylił się o ząbek w tę lub drugą stronę, to poziomy te będą znacząco od siebie odbiegać.

Pompoa wtryskowa.
Samo koło zbudowane jest z kilku ramion odbiegających od środka. W dwóch ramionach mieszczą się dwa otworki....jeden mniejszy a drugi większy.
W korpusie trzymającym pompę wtryskową a za kołem zębatym jest widoczny odlew z otworem po środku.....umiejscowiony on jest bardziej od strony rolki napinającej pasek.
Z tym odlewem musi pokrywać się ten większy otwór na kole zębatym pompy wtryskowej. Mniejszy otwór jest po drugiej stronie w pozycji 180 stopni co automatycznie daje do zrozumienia, że dotyczy momentu zapłonu na szóstym cylindrze. Ciebie interesuje ten większy otwór.
Przekręć kołem pompy tak, aby otwory się pokryły i również zblokuj je kołkiem. Załóż pasek rozrządu i przy napinaniu pilnuj, aby kołek którym blokujesz koło pompy miał tendencję do uciekania w dół....czyli ma prężyć w dół a nie w górę.
Po napięciu paska i lekkim przekręceniu wałem korbowym do przodu zgodnie z obrotami silnika kołek powinien się dać swobodnie wyjąć. Jest to oznaka prawidłowego momentu wtrysku.
Gdy kołek będzie uciekał do góry podczas montażu paska, cały zapłon będzie opóźniony o jeden ząbek.


Powodzenia !

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 23:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: ÂŁĂŞczna
Konkret - i tego potrzebowałem. Wielke dzięki za pomoc, jutro idę sprawdzać :)

a jeśli Tobie potrzeba pomocy - chętnię pomogę w zakresie swoich kompetencji - grafika komputerowa i reklamy -nie komputerowe, tylko prawdziwe ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL